Revizori Cestama FBIH dali mišljenje sa rezervom, evo i zašto

29.06.2020. 12:16 / Izvor: Akta.ba
Revizori Cestama FBIH dali mišljenje sa rezervom, evo i zašto

JP Ceste Federacije BiH kršile su pravila naročito kod javnih nabaki, mišljenje je Ureda za reviziju institucija FBIH, što je bio i jedan od razloga da dobiju mišljenje sa rezervom.

JP Ceste Federacije BiH kršile su pravila naročito kod javnih nabavki, mišljenje je Ureda za reviziju institucija FBIH, što je bio i jedan od razloga da dobiju mišljenje sa rezervom.

Revizori navode kako Ceste FBIH  nisu za usluge redovnog održavanja magistralnih cesta na području Federacije BiH i nabavke posipnog materijala (soli) za zimsko održavanje cesta u iznosu od 27.966.175 KM za period od 1. 9. 2018. do 30. 6. 2019. godine, iako su bile obavezne, primjenjivale odredbe Zakona o javnim nabavkama.

Također, na poziciji „nematerijalna sredstva u pripremi" na datum bilansa iskazano je 155.422.010 KM, od čega se najmanje 8.978.191 KM odnosi na investicije koje su započete u ranijem periodu, a čija realizacija značajno kasni ili su aktivnosti u potpunosti zaustavljene. Zbog toga revizori nisu mogli potvrditi efikasnost realizacije projekata.

PLAN INVESTICIJA

Navode kako su Ceste FBiH platile taksu za nepovučena sredstva u iznosu od 962.563 KM za dva ugovora koja su potpisana sa EBRD-om i IBRD-om jer nije realizovalo sredstva u skladu s

Planom poslovanja i planom aktivnosti na izgradnji magistralnih cesta za 2019. godinu.

Smatraju kako je i na realizaciju plana investicija uticalo kasno usvajanje Plana poslovanja, na koji je Vlada FBiH dala saglasnost u aprilu 2019. godine, a Skupština društva u julu 2019. godine.

Nadalje plan javnih nabavki je usvojen je 08.07.2019. godine što ima za posljedicu kašnjenje raspisivanja tendera, kašnjenje u zaključivanju ugovora, a samim tim i ispunjavanje  planiranih aktivnosti, što dovodi do prenošenja projekata u narednu godinu.

Revizori jasno kažu, kako prihodi po osnovu naknada od nafte i naftnih derivata i naknada za upotrebu cesta, koji se plaćaju pri registraciji vozila (88.952.867 KM), ne zadovoljavaju zahtjeve Međunarodnog standarda finansijskog izvještavanja 15 - Prihodi od ugovora s kupcima, jer nije ispunjen osnovni uslov za njegovu primjenu, a to je postojanje obostrano odobrenog Ugovora s kupcem, s obzirom na to da se radi o javnom prihodu na koji Društvo nema nikakav uticaj.

„Društvo je neosnovano u cijelosti izvršilo priznavanje poslovnih prihoda u visini primljenih javnih prihoda, što je za posljedicu imalo iskazivanje neto dobiti u iznosu od 44.427.744 KM. Ukoliko bi prihodi po osnovu navedenog bili isključenl iz poslovnih prihoda, kako nalaže MSFI15 - Prihodi od ugovora s kupcima, ukupni poslovni prihodi Društva iznosili bi 8.190.493 KM“, navode revizori u svom izvještaju o finansijskom poslovanju za Ceste FBIH.

Pojašnjavaju, kako ovakav način evidentiranja javnih prihoda, namijenjenih za održavanje, zaštitu, obnovu, rekonstrukciju i izgradnju javnih cesta, dovodi do nerealnog iskazivanja podataka o uspješnostl poslovanja Društva. Posljedica toga je da finansijski izvještaji nisu sačinjeni u skladu sa Zakonom o računovodstvu i reviziji u FBiH, MRS-om i MSFI-jem.

NEPRAVILNOSTI I KOD REKONSTRUKCIJE TUNELA CRNAJ

Oni preporučuju da radi fer i istinitog iskazivanja uspješnosti poslovanja Društva u finansijskim izvještajima, primijene javne prihode, namijenjene za održavanje, zaštitu, obnovu, rekonstrukciju i izgradnju javnih cesta, iskazivati na poziciji dugoročnih razgraničenja u momentu uplate do njihove realizacije.

Revizori su nepravilnosti utvrdili i kod rekonstrukcije tunela Crnaja, kod evidentiranja utroška soli, kao i nad načinom skladištenja kod izvođača.

Također, uvidom u dokumentaciju utvrđeno je da u realizaciji međunarodnih ugovora postoje interne i eksterne slabosti koje utiču na efikasnost implementacije zaključenih međunarodnih ugovora.

„Dugotrajan postupak eksproprijacije zemljišta, pribavljanja urbanističkih saglasnosti i potrebnih dozvola za građenje, usklađivanje zakonskih propisa koji su prethodili efektivnosti kredita, dovodi do spore realizacije ugovora, prebacivanje projekata iz jednog perioda u drugi, a samim tim i do povlačenja kreditnih sredstava“, kažu revizori, te navode  neke od projekata iz Programa „Modernizacije cesta u FBiH" čija je realizacija kasnila, a to su: izgradnja ceste Donji Vakuf - Turbe (Komar), rekonstrukcija tunela Crnaja, rekonstrukcija i sanacija za jedanaest mostova.

Kao posljedica navedenog, Društvo je po osnovu dva Ugovora sa bankama IBRD-a i EBRD-a kažu platilo provizije na nepovučena sredstva u iznosu od 962.563 KM.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti