Revizori utvrdili: IDDEEA neefikasno provodi procedure javnih nabavki

24.07.2017. 13:18 / Izvor: Akta.ba
Revizori utvrdili: IDDEEA neefikasno provodi procedure javnih nabavki

Revizori su uočili kako IDDEEA praćenje realizacija pojedinih ugovora ne vrši kontinuirano (nabavka goriva, servisiranje vozila, usluge održavanja opreme i sl.).

Na temelju izvršene revizije, Ured za reviziju institucija Bosne i Hercegovine u 2016. godini je utvrdio određene slabosti i nedostake u postupcima javnih nabavki, kod Agencije za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA). Radi se o postupcima za nabavku: putnih isprava (planiran u iznosu od 26.000.000 KM na trogodišnjoj razini), izgradnju zgrade (16.300.000 KM), kalupa za registarske tablice (11.000 KM), usluge održavanja opreme za personalizaciju tablica (30.000 KM), uredski materijal (50.000 KM), održavanje e- putovnica (80.000 KM), održavanje štampača i laminatora (20.000 KM), održavanje opreme za kontrolu kvaliteta dokumenata (45.000 KM), nabavka kanalne klime (15.000 KM), alternativnih izvora napajanja (50.000 KM), te nabavka motornih vozila (90.000 KM).

PUTNE ISPRAVE

Većina ovih postupaka kako kažu Revizori je poništena nekoliko puta, na temelju rješenja Ureda za razmatranje žalbi ili zbog nedovoljnog broja ponuda.

"Osim činjenice da se radi o značajnim sredstvima koja su planirana a nisu utrošena, neefikasno provođenje procedura javnih nabavka može imati i druge, vrlo značajne posljedice u pogledu funkcioniranja Agencije i njenog daljnjeg razvoja, te u pogledu obavljanja poslova iz nadležnosti Agencije, čije posljedice mogu osjetiti i građani BiH", kažu Revizori, navodeći kako su dva, po vrijednostima, najznačajnija postupka poništena rješenjima Ureda za razmatranje žalbi kojima su poništeni akti Agencije u postupku izbora dobavljača i tenderska dokumentacija.

Revizori, navode kako su stekli utisak da se nisu pravovremeno osigurale pretpostavke za pokretanje postupka (nabavka putnih isprava) te da u nekim situacijama nije bilo ni jedinstvenog stava menadžmenta, radnih grupa i stručnih službi u pogledu radnji koje treba poduzeti u cilju efikasnijeg provođenja postupaka nabavke. Iz tih razloga preporučili su Agenciji da pravovremeno poduzme aktivnosti na pripremi tenderske dokumentacije (posebno tehničkih karakteristika predmeta nabavke, ali i ostalih uvjeta koje ponuđači trebaju ispuniti), te ostalih preduvjete za provođenje postupaka nabavke.

Iz dokumentacije i interne komunikacije vezane za Nabavka putnih isprava koja je prezentirana Revirorima uočeni su različiti stavovi u pogledu angažiranja vanjskih eksperata te u pogledu vrste postupka koji treba provesti.

Revizori su informirani kako je u razdoblju prije provođenja pregovaračkog postupka izmijenjen Pravilnik o obliku, sadržaju i minimalnim zaštitnim elementima putovnica, diplomatskog i službenog pasoša koji je stupio na snagu u siječnju 2017. godine.

"S obzirom na probleme koji su bili evidentni kod provođenja procedure izbora dobavljača za pasoške knjižice, te činjenicu da je ugovor sa postojećim dobavljačem ističe u ožujku 2018. godine, preporučamo Agenciji da pravovremeno i krajnje ozbiljno pokrene aktivnosti za provođenje nabavke izbora dobavljača, kako bi se osigurala nesmetana isporuka nakon isteka spomenutog ugovora. Nadalje potrebno je predvidjeti moguće rizike u provedbi postupaka javnih nabavka i odrediti način na koji će se njima najbolje upravljati", preporučuju Revizori.

NABAVKA STIKERA

Problemi na koje je tokom javnih nabavki nailazila Agencija za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH vezan je i za nabavku stikera, te Revizori smatraju kako je aktivnosti vezane za ovu nabavku trebalo realizirati brže i u kraćem vremenskom razdoblju.

Revizori su uočili kako se u Agenciji za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH praćenje realizacija pojedinih ugovora ne vrši kontinuirano (nabavka goriva, servisiranje vozila, usluge održavanja opreme i sl.).

"Određena vrsta pregleda za izabrane ugovore napravljena je za potrebe revizije. Uvidom u fakture za nabavku goriva smo utvrdili da jedan od dobavljača ne odobrava ugovoreni popust od 3 posto, što je naknadno ispravljeno. Također, primijetili smo kašnjenje u pristizanju i knjigovodstvenom evidentiranju pojedinih faktura za održavanje opreme (najznačajnije se odnose na održavanje SDH sustava), jedan dio godine su se koristile usluge dobavljača nakon isteka ugovora do okončanja nove procedure nabavke", istaknuli su Revizori, te napomenuli kako je potrebno kontinuirano pratiti realizaciju potpisanih ugovora i okvirnih sporazuma sa dobavljačima, kontrolirati da se ugovorene cijene i odobreni popusti poštuju, a procedure javnih nabavka pokretati pravovremeno.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti