al
Rihelj: Dobra priča prodaje turističku destinaciju, treba je znati ispričati

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Rihelj: Dobra priča prodaje turističku destinaciju, treba je znati ispričati

11.04.2019. 13:24 / Izvor: Akta.ba

U okviru konferencije Apriori Turizam 2019. koja se po drugi put organizuje u okviru mostarskog Sajma gospodarstva, svoje predavanje održao je i Goran Rihelj, vlasnik portala HRturizam.hr koji je govorio o važnosti i značaju brendiranja destinacije. 

Kao najvažnijim smatra da je priča ono što prodaje destinaciju, treba je znati ispričati.

"Svjetski brendovi danas ne prodaju proizvode, prodaju priču, emocije, tako je i u turizmu. Trebaš prepoznati koja je tvoja priča, šta sa njom želite postići i to je već korak ka uspjehu i postignutom cilju. Storytalling - Pričanje priča je danas svjetski fenomen, na njemu se sve temelji. Priča prodaje - trebate je napisati i znati ispričati.", kazao je Rihelj.

Rihelj je definirao turizam kao spoj emocija i priča.

Kazao je da se taj primjer najviše vidi u promociji hotela. Svaki hotel promovira sobe, bazene i sve drugo što nude, a vi kao turista sjećat ćete se samo emocija ne baš paravana u hotelu ili nečeg sličnog.

"Autentična priča oduvijek je bila i bit će u samoj esenciji turizma. Motivi putovanja su upoznavanje i doživljaj novih načina i kulture življenja, a ne nikakvih kopija ili već viđenih stvari. Ključ za uspješno brendiranje turističke destinacije leži u preciznom određivanju turističkog proizvoda koji ćemo graditi, razvijati i u skladu s tim brendirati, a ne obrnuto.", kazao je Rihelj.

Kazao je da je Turistički klaster Hercegovina najbolja stvar koja se dogodila i da smo po tome daleko ispred Hrvatske koja ima veliki nedostatak u pojedinačnom brendiranju destinacija bez zajedničke strategije. 

"Mi se mučimo i ne gledamo širu sliku jer apsurdno je da Dalmacija nije jedinstveni turistički brend, stranim turistima prvi pojam destinacije je država, zatim turistička regija ili brend pa tek onda grad. Strani gosti ne vide naše nevidljive županijske i gradske granice, važan je samo kvalitetan sadržaj, doživljaj i priča", rekao je.

 

Rihelj je kazao da su u Hrvatskoj prodavali sunce i more bez strateškog razvoja turizma i turističkih destinacija te gradili smještajne kapacitete. 

"Sad imamo izazove kad želimo produžiti turističku sezonu da traje duže od dva ljetna mjeseca. Turistički klaster Hercegovina u startu je definirao Hercegovinu kao jedan brend, što znači da ste korak ispred nas i sada polako, ali pametno, treba slagati cijelu priču. Važan je samo kvalitetan sadržaj i priče koje bude emociju i doživljaje.", kaže Rihelj.

Pojasnio je da i Hercegovina ima „more“ a to je Međugorje. Mišljenja je da tu priču treba znati prezentirati i na malo drugačiji način kako bi se turisti zadržali i duže nego što to sada rade.

Posebno je istakao značaj sinergije i međusobnog turističkog povezivanja.

"Sinergija je jako bitna, jedan čovjek ništa ne može. Trebate se uvezivati, dijeliti goste, preporučivati. Recenzija je bitna, na to utiče sadržaj, stvarajte ga i dijelite između sebe.", kazao je.

Naglašava da osnovu brenda čine ljudi, ne logo, ne reklama.

"Ako ljudi koji rade nisu zadovoljni ili ne doživljavaju svoj posao kao nešto što treba da doprinese nečem dobrom i pozitivnom onda od toga nema ništa. Ljudi su vaši najveći promotori. Ne smijete zaboraviti i kvalitet jer je on ono što prodaje priču, dajte najbolje, nadmašite i sebe. Usluga mora vrhunska tj. kvalitet i to je garant uspjeha.", kazao je Rihelj.

U svom zaključku je kazao da je BiH na jako dobrom putu kao svjetskoj destinacijskoj mapi i da na tome treba raditi konstantno, treba znati prepoznati kako želimo pozvati ljude i u tom smjeru se razvijati i brendirati.

I.M.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti