Sanela Pašić: Po čemu ćemo pamtiti 2020. godinu

17.12.2020. 08:19 / Izvor: Akta.ba
Sanela Pašić: Po čemu ćemo pamtiti 2020. godinu

Kao i cijeli bankarski sektor, i mi osjećamo posljedice korona krize koje su brojne.

Uoči dočeka Nove godine, na izmaku "stare", obično sumiramo rezultate i izvlačimo određene zaključke za narednu godinu. Podsjećamo se lijepih, ali i onih manje lijepih trenutaka koji su obilježili prethodnih 365 dana.

Pandemija coronavirusa, gotovo sve nas je zaustavila u novim planovima, idejama, na putu ka boljem i većem.

U duhu ispraćaja ove "pandemijske" godine, u nastavku pročitajte osvrt godine 
Sanele Pašić, direktorice Addiko Bank d.d. Sarajevo.  

Po čemu ćete pamtiti 2020. godinu?

Vjerujem da će ova godina, kao i većini drugih ljudi, u poslovnom smislu biti upamćena kao godina potpune transformacije, brzih reakcija na iznenadne promjene i izazova koji su se redali jedan za drugim. Stvari za koje smo mislili da nam trebaju mjeseci ili čak godine, morali smo silom prilika, implementirati u roku od nekoliko dana ili sati, zadržavajući kontinuitet poslovanja. Istovremeno, morali smo se prilagoditi novom, znatno drugačijem načinu rada i života i nas i naših klijenata, te u skladu s tim redefinisati i prilagoditi našu poslovnu strategiju.   

Kakva je situacija u Addiko banci? Koliko je corona-kriza uticala na poslovanje?

- Kao i cijeli bankarski sektor, i mi osjećamo posljedice korona krize koje su brojne. Nedavno objavljeni izvještaj govore o smanjenju profitabilnosti sektora za cca 40% u ovoj godini u odnosu na prethodnu. Očekivanja za pad profitabilnosti su do kraja godine su čak i veća. Jedna od uzroka ovog drastičnog pada su moratoriji na kredite, koji je našim sugrađanima koji su ostali bez posla, ali i kompanijama kojima je ugroženo poslovanje i smanjeni prihodi, omogućio relaksaciju u otplati kredita, a što je dovelo do smanjenja prihoda u bankarskom sektoru. Osim toga, prvih nekoliko mjeseci smo se suočili i sa drastičnim padom potražnje za kreditima, što je i razumljivo, jer su u tom periodu svi bili fokusirani na zaštitu života i zdravlja, te su investicije u značajnoj mjeri potisnute. S druge strane, oprezniji pristup riziku plasmana je takođe uticao na smanjenje kreditnih aktivnosti i samim tim manju profitabilnost. U sve to svi smo imali povećane troškove zbog higijensko epidemioloških mjera, ali i rada na daljinu.  Uprskos svemu navedenom, zadovoljstvo mi je što smo zadržali naše klijente i sa njima radili na obezbjeđenju kontinuiteta njihovog poslovanja, te se u vrlo kratkom roku prilagodili svim izazovima i našli što adekvantiji odgovor na njih. Naravno, ne bismo to mogli bez jakog i visoko motivisanog tima zaposlenika koji su dali svoj maksimum kako bismo što bolje funkcionisali.  

Kakvu prognozu imate za post-coronsko vrijeme?

Nezahvalno je prognozirati bilo šta jer je razvoj situacije sa koronom prilično neizvjestan, ne samo lokalno, već i globalno. Ono što je za očekivati je da ćemo neke modele ponašanja i poslovanja razvijene tokom ove krize nastaviti i dalje koristiti jer su se pokazali efikasnijima. Iako bismo svi voljeli da se pritiskom na neko imaginarno dugme vratimo na postavke prije korone, ne vjerujem da će to biti moguće, barem ne u kraćem roku, čak i kad se epidemija stavi pod kontrolu. Ovo je skroz racionalno, jer su ljudi i u prošlosti iz ovakvih i sličnih situacija izlazili sa drugačijim iskustvima i percepcijama nove stvarnosti i realnosti. Vjerujem da će tako biti i ovaj put, počevši od jednostavnih stvari poput online sastanaka koji su se pokazali vremenski dosta efikasniji, pa do nekih drugih krupnijih stvari.    

Planovi za 2021. godinu?

- Što se tiče Addiko banke, mi ćemo snažno nastaviti putem digitalizacije i digitalne transformacije našeg poslovanja, što je pravac kojim smo se kretali i prije pandemije. Zahvaljujući ranije poduzetim aktivnostima na ovom planu, puno smo se lakše prilagodili novim uslovima života i rada i u veoma kratkom roku odgovorili na potrebe tržišta i klijenata. Aktivno ćemo raditi na poboljšanju kvaliteta našeg servisa, ali i unaprjeđenju naših proizvoda i usluga. Nedavno smo u segmentu pravnih lica implementirali određena softverska rješenja koja će omogućiti dodatnu automatizaciju procesa odobrenja kredita, te racionalizaciju vremena i drugih resursa, kako na našoj strani, tako i na strani klijenta. U novu godinu ulazimo i sa novim kreditnim proizvodom, koji će u početku biti dostupan samo našim postojećim klijentima, ali ćemo s vremenom omogućiti dostupnost ovog proizvoda i svim drugim zainteresovnaim građanima. Ono čemu ćemo se posebno posvetiti su naši zaposlenici i njihovo zadovoljstvo poslom koji obavljaju i okruženjem u kojem taj posao obavljaju. Iako smo , prema nedavno ralizovanom istraživanju zadovoljstva zaposlenika, pozicionirani veoma visoko, ipak vjerujemo da ima još prostora za poboljšanje, te da je zadovoljstvo zaposlenika kontinuirana aktivnost koju na tja način trebamo i posmatrati.    

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti