Sanskom Mostu i Prijedoru certifikati za povoljno poslovno okruženje

12.06.2013. 15:07 / Izvor: eKapija.ba

Sanski Most, Prijedor, Bjelovar, Ivanec, Pirot, Ruma, Strumica i Veles, prve su lokalne samouprave u jugoistočnoj Europi koje su provedenim reformama i unaprjeđenjima u radu administracije zaslužile regionalni certifikat.

Bjelovar, Ivanec, Pirot, Prijedor, Ruma, Sanski Most, Strumica i Veles, prve su lokalne samouprave u jugoistočnoj Evropi koje su sprovedenim reformama i unapređenjima u radu administracije zaslužile da dobiju regionalni certifikat koji potvrđuje da su to sada gradovi i opštine sa povoljnim poslovnim okruženjem.

Certifikati su čelnicima tih lokalnih samouprava svečano uručeni danas na „II regionalnom kongresu o povoljnom poslovnom okruženju“ održanom u Zagrebu na kojem su se politički i poslovni lideri iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Srbije okupili kako bi sagledali izazove i mogućnosti lokalnog ekonomskog razvoja i saradnje u okviru CEFTA i šire,  imajući u vidu predstojeće pristupanje Hrvatske Evropskoj uniji.

Dodjelom certifikata završena je pilot faza projekta ”Certifikacija opština sa povoljnim poslovnim okruženjem u jugoistočnoj Evropi (BFC SEE)” koji su sprovele partnerske organizacije iz četiri zemlje – Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (Srbija), Ekonomski fakultet u Rijeci, Ministarstvo za ekonomske odnose i regionalnu saradnju Republike Srpske, Ministarstvo razvoj, poduzetništva i obrta Federacije BiH, Zajednica jedinica lokalnih samouprava i Savez privrednih komora Makedonije. Realizaciju projekta podržao je GIZ Otvoreni regionalni fond za modernizaciju opštinskih usluga (GIZ ORF MMS) u ime Vlade Republike Njemačke.

U proces certifikacije uključeno je još 10 gradova i opština (Banja Luka, Bujanovac, Crikvenica, Inđija, Ljubuški, Osijek, Rijeka, Stara Pazova, Struga i Štip) za koje se očekuje da do kraja godine takođe ispune zadate kriterijume i steknu certifikat o povoljnom poslovnom okruženju. Zbog interesovanja koje već sada pokazuju i druge opštine iz Hrvatske, BiH, Srbije i Makedonije, u toku je usaglašavanje infrastrukture koja će omogućiti da certifikacija opština zaživi kao samoodrživ projekat.

Program certifikacije osmišljen je i pokrenut 2007. u Srbiji i do sada NALED je certifikovao 27 lokalnih samouprava. Projekat je pilot fazom stekao regionalni karakter sa ciljem da se uspostavi zajednički standard koji će kroz unapređenje i harmonizaciju lokalnih uslova poslovanja omogućiti poređenje opština i njihovih performansi i doprinijeti da se zajedničkim nastupom kao region lakše nametnu investitorima jer sa certifikatom stiču pečat kvaliteta usluga koje pružaju privredi i građanima. Na putu do certifikata neophodno je da ispune 12 kriterijuma i više od 80 potkriterijuma koji podrazumijevaju uvođenje efikasnih i transparentnih procedura, osmišljavanje strategije razvoja, formiranje kancelarija za lokalni ekonomski razvoj, obezbjeđivanje baza podataka i dr.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti