Sarajevski iNAF bez vojske agencijskih ljudi ostvaruje zapažene projekte

20.01.2017. 08:13 / Izvor: Akta.ba
Sarajevski iNAF bez vojske agencijskih ljudi ostvaruje zapažene projekte

Svoje klijente i kampanje iz mase i stereotipa koji preovladavaju na tržištu izdvajaju tako što prate trendove u svijetu marketinga.

Firma iNAF d.o.o., osnovana 2012. godine sa sjedištem u Sarajevu, okuplja tim profesionalaca u svom poslu sa višegodišnjim iskustvom stečenim kroz rad u velikim kompanijama različitih profila. Nude veoma širok spektar usluga, a najužem smislu to je: web dizajn i web programiranje, izrada pc i web aplikacija, grafički dizajn, brending, indoor i outdoor oglašavanje, izrada video 2D/3D animacija, print svih formata i vrsta (offset, digitalna, sito, UV print,CNC,Laser), promo materijali i dr.

Zahvaljujući iskustvu, stalnom praćenju potreba tržišta i novih marketing trendova, te svom entuzijazmu, ovaj tim je za kratko vrijeme ostvario saradnju sa respektabilnim kompanijama i institucijama u BiH, a rade i za kompanije izvan zemlje.

Agencija iNAF trenutno upošljava 7 osoba, a kada imaju veće projekte angažuju dodatno osoblje.

Fuad Podrug, direktor Agencije u razgovoru za portal Akta.ba govori o tome kako danas klijenti gledaju na rad agencija, kako ovaj prostor funkcioniše, kome je namijenjen i šta pruža korisnicima.

"Postoji velika rezerva kod klijenata kad je u pitanju prepuštanje poslova za segment promocije njihovih firmi i onoga što rade. U zavisnosti koliko su klijenti upoznati s ovim segmentom poslovanja, utoliko je lakše uspostaviti dobar odnos. Što su manje upoznati teže im je objasniti npr. značaj dobre web prezentacije za jednu kompaniju, dobrog vizualnog identiteta itd. Misle da bi im to jednako dobro riješio i priučeni dizajner ili programer za mnogo manje novce, a ustvari ne shvataju da je to bacanje novaca. Zato mnogi imaju extra proizvod ili uslugu, ali ostaju nezapaženi", kaže Podrug, dodajući da klijenti moraju imati nesebično povjerenje prema agencijama i da u njima moraju imati veoma dobrog partnera za budućnost njihovog poslovanja.

SNAGA AGENCIJE U UIGRANIM LJUDIMA

"U našoj agenciji trudimo se klijentu uvijek biti na usluzi, tačni i fleksibilni tako da nemaju brige kad preuzmemo projekat. U tijesnoj saradnji sa našim klijentima trudimo se pronaći najbolja rješenja koja će ih vjerno predstavljati, donositi profit i imati trajne rezultate. Nama ne treba vojska agencijskih ljudi koja bi trebala pokazati snagu agencije. Nama je bitnije da za njihov brend brine određeni broj kompetentnih, pametnih i uigranih ljudi. O nama najbolje govore naši projekti i naši klijenti", ističe on.

Svoje klijente i kampanje iz mase i stereotipa koji preovladavaju na tržištu izdvajaju tako što prate trendove u svijetu marketinga, te svakom njihovom projektu pristupaju maksimalno profesionalno. To prije svega potkrepljuju činjenicom da je njihovo osoblje stručno osposobljeno svaki za svoj dio posla.

"Ako je to grafički dizajn imamo vrhunskog dizajnera i td. I nećemo staviti svoj potpis na nešto što može uraditi "mali od sestre". Ovdje želim za primjer navesti jedan projekat za farmaceutsku kuću iz Sarajeva, gdje nam je povjeren posao izrade korporativnog brending i produkt dizajna gdje smo dobili sve pohvale za ponuđena kreativna rješenja. Taj projekat zauzima veoma visoko mjesto u našem portfoliju", napominje naš sugovornik.

Inače, jedan od značajnijih projekata na kojem trenutno rade je jedna web paltforma koja se odnosi na sektor medicine, odnosno edukacija ljekara putem nje. Kako kaže, radi se o kompleksnom projektu na kojem rade vrhunski programeri, te da će detaljnije govoriti o njemu kada projekat ugleda svjetlo dana.

Svoje najveće mogućnosti za razvoj vide u perspektivi digitalizacije. "Naime, danas zbog sve veće globalizacije primjećujemo da je sve u nekim digitalnim obrascima. Recimo internet oglašavanje je danas najefikasniji oblik oglašavanja. Ako pogledamo oko nas vidimo da sve ide putem nekakvih čipova, kodova itd. Pa vi danas ulazite u neke banke budućnosti gdje radi samo jedan čovjek. Ulazite u hotele nemate ni recepcionara, jer sve ide na čip karticu itd. To je budućnost i mislim da je i naša strategija da radimo na tim i sličnim projektima", navodi Podrug, ističući da ih to vodi prema ino tržištu, gdje imaju plan saradnje s nekim ino kompanijama u segmentu outsourcinga.

DOMAĆIM AGENCIJAMA MRVICE

Govoreći o tome šta domaće agencije mogu da ponude drugim tržištima i koji su naši glavni aduti, Podrug objašnjava kako na trištu BiH imamo strane licencirane agencije stranih mreža. Te iste agencije rade regionalno i one su po difoltu zauzele svoje pozicije kako centralno tako i regionalno.

"Mišljenja sam da tu nema prostora za domaće agencije, ili ako ima onda su to mrvice. Ponekad su ti isti distributeri stranih brendove ujedno vlasnici/suvlasnici marketing agencija. Samim tim nemamo pristupa takvim kompanijama, jer je uvijek izgovor da je to na nivou grupacije regionalno etc", podcrtava on. 

S druge strane, dodaje imamo jedan gorući problem bh.ekonomije, a to u konačnici znači veoma loša likvidnost tržišta. "To je ujedno i najveći neprijatelj bilo kojeg sturtup-a. A to je iz razloga što država uopće nema brige ni strategije pomoći za start-upe! Tu su velike prepreke za mala i srednja preduzeća i tu imamo Sizifov posao, ali opet kažem moramo se boriti. Naši najveći aduti su mladi i pametni ljudi koji govore jezike i nemaju granica", naglašava.

"Kad sve sagledamo, dolazimo do zaključka da je veoma teško izaći na ino tržište. No, ne smijemo se tu zaustaviti i kazati kako je teško. U našoj percepciji poslovnih procesa radimo na tome da od outsider-a na ino tržištu postanemo insideri", dodaje on.

Nezaobilazna tema razgovora su i trendovi koji će obilježiti tekuću godinu, a po njegovom mišljenju, trendovi koji su pred nama mogu nas učinit konkurentnijim i dati nam smjer investiranja u marketing budžet. Izdvajajući nekoliko bitnih akcenata za 2017. godinu, Podrug, prije sve ističe da su na sceni smart mobiteli, te da svjetske statistike govore da je u 2016. godini gotovo 90 % korisnika pristupilo web stranicama putem mobilnih uređaja, a ostalih 10 % odnosi se na stolna računala, laptope i tablete.

"To možetet procijenitI sami prema sebi. Također, tu je i video  dominacija. Danas vidimo da se ostvaruju veliki video pregledi na svim kanalima, a posebno da se ti video uradci dijele. Pa to je gotovo neizbježno na svim ekranima. Vidimo da je i Facebook Live uzeo veliki mah u prikazu nekih aktivnosti. Zasigurno u 2017. očekuje, ne samo nastavak, nego i povećano korištenje live streaminga. Porast moći socijalnih mreža. U ovom segmentu imamo ne samo zabavu i informisanje, nego jedan set dogovaranja poslovnih sastanaka, oglasa, marketing kampanja itd.", ističe on.

Zbog sve većeg interesovanja za online marketing mišljenja je da će doći do povećanja online cijena. Pošto se na online mrežama želi postići sve veća dominacija u odnosu na konkurenciju, ta potreba ukazuje na povećanje cijena oglašavanja.

"Vrijeme je ispred nas, pa ćemo se uvjeriti da je tako. Google SEO algoritmi. Oni će se sigurno mijenjati, a na nama je da odlučimo koliko želimo biti prisutni i rangirani na pretragama. To je jedna velika matematika koju postavlja Google. Tu je jedna velika količina podataka koju treba podizati. No, i tu će uspjevati najbolji", zaključuje naš sagovornik.

PLANOVI TEMELJENI NA INOVATINOSTI

Kada su u pitanju planovi i ciljevi agencije za naredni period, direktor Agencije iNAF kaže da, nemaju nekakve čarobne štapiće, ali da žele raditi na proširenju portfolija svojih klijenata.

"Drugo, moramo imati osnovno teoretsko polazište GDJE SMO SADA I GDJE MORAMO BITI. Naravno, kad smo kod strateškog planiranja ono nam uvijek osigurava neke osnovne smjernice ka putu onoga što smo mislili uraditi. U konačnici tome svi stremimo. Da li će se to i desiti niko ne zna. Mi u iNAF agenciji dabome debelo promišljamo i planiramo ići u smjeru mobilnih aplikacija iako smo generalno pioniri u tome, ali se tu možemo pozicionirati kako na mikro tako i na makro razini. Inovativnost je uvijek poželjna. Moramo adresirati kritična područja, te vizionarski to prenijeti u željenu budućnost", ističe on.

 

S.Bijedić

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti