Vijesti

Šire se kraci uske željezničke pruge "Šarganska osmica" u opštinama Višegrad i Užice

21.01.2010. 15:07 / Izvor: Fokus

Nakon prošlogodišnjih nesporazuma s Parkom prirode Mokra Gora, stanovnici sela Kremna, smještenog između Mokre Gore i Užica, po svemu sudeći odlučili su da okrenu list i ozbiljnije se priključe mokrogorskom turističkom čudu zvanom turistička pruga uskog kolosjeka Šarganska osmica.

Tako su se ovih dana predstavnici mjesne zajednice Kremna priključili inicijativi grada Užica o nastavku izgradnje Šarganske osmice od stanice Šargan Vitasi do Užica.

O svom stavu, koji je podržalo Turističko udruženje "Kremna" i Odbor za izgradnju uske pruge šarganskim krajem, zvanično su obavijestili gradonačelnika Užica, Jovana Markovića, "Željeznice Srbije" i Turističku organizaciju Užica.

Kremanci su čak saopštili da će do 31. marta organizovati akciju uklanjanja divljih deponija smeća, formiranih duž nekadašnje trase uske pruge Sarajevo - Višegrad - Beograd. Akcioni odbor za revitalizaciju ove pruge preko Kremne do Užica, u saradnji sa gradskim službama ovog grada, uskoro planira da utvrdi dinamiku radova, uz prethodno geodetsko snimanje, da bi što spremnije dočekao početak glavnih radova.

Takođe, sugerisano je "Željeznicama Srbije" da što prije urade idejni projekat i izdaju građevinsku dozvolu, i to bez naknade, kao i da se izvrši prenos vlasništva zemljišta duž pružne trase, te otkupi stara stogodišnja zgrada željezničke stanice Kremna.

Uporedo s ovim inicijativama i planovima s desne strane Drine i Rzava, u Višegradu očekuju da će ove godine biti završeno postavljanje preostalih 1.700 metara turističke pruge uskog kolosjeka, koja je još 2004. godine u Vardištu spojena sa Šarganskom osmicom.

Istina, u gradu na Drini postoji problem s otkupom zgrade stare željezničke stanice Višegrad, s obzirom na to da je ona privatizovana u paketu s bivšim preduzećem "Višegradtrans". Naime, osamdesetih godina prošlog vijeka, nakon ukidanja uske pruge, Opština je zgradu bivše željezničke stanice dodijelila pomenutom auto-prevozniku, uz čudnu klauzulu - da se zgrada vrati Opštini isključivo ukoliko kroz Višegrad bude izgrađena pruga normalnog kolosjeka.

Očigledno je da tada niko nije ni sanjao da će biti obnovljena stara pruga uskog kolosjeka, tako da je pomenuta stanična zgrada - zajedno s "Višegradtransom" - odavno u stečaju, i to uz nerazumno veliku otkupnu cijenu od preko 700.000 KM.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti