Slađenko Galić, direktor Verano Motors: Uprkos krizi, Peugeot omiljen

06.05.2013. 14:12 / Izvor: Dom info
Slađenko Galić, direktor Verano Motors: Uprkos krizi, Peugeot omiljen

Slađenko Galić je generalni direktor "Verano Motorsa Banjaluka", generalnog uvoznika automobila marke Peugeot za teritoriju BiH govori o popularnom "lavu", stanju i očekivanjima u automobilskoj industriji.

Slađenko Galić je generalni direktor "Verano Motorsa Banjaluka", generalnog uvoznika automobila marke Peugeot za teritoriju Bosne i Hercegovine. Inače, Slađenko je diplomirao na Elektrotehničkom fakultetu u Banjaluci, a zvanje magistra ekonomskih nauka stekao je na Ekonomskom fakultetu. Prvo se bavio prodajom i pružanjem usluga računarske tehnike da bi potom pokrenuo porodični posao u saradnji sa "Verano Motorsom" iz Beograda, čime su postali koncesionari automobilskog brenda Peugeot, a kasnije i generalni uvoznik za BiH.

Za časopis Dom Info govori o "Veranu", popularnom "lavu", stanju i očekivanjima u automobilskoj industriji.

Koliko se "Verano Motors" mijenjao od osnivanja do danas?

- "Verano Motors" je od osnivanja pretrpio nekoliko reorganizacija u smislu saradnje sa "Peugeotom", tj. od dilera, generalnog uvoznika do koncesionara marke Peugeot. Uspješno poslujemo od 2000. godine. Posjedujemo moderan prodajno-servisni salon po standardima "Peugeota", takozvani Blue Box. U sastavu centra nalazi se salon novih i polovnih vozila, salon motocikala i skutera, servis vozila i motocikala sa svim operacijama koje su potrebne za održavanje vozila marke Peugeot. Tu su servis, brzi servis, limarsko-lakirersko odjeljenje, prodaja rezervnih dijelova, vulkanizerska radionica, auto-praonica, šlep-služba i Rent a Car sa novim Peugeot vozilima. Trenutno naš tim čine 24 zaposlena radnika.

Kako biste opisali trenutno stanje u oblasti automobilske industrije, kako u svjetskim okvirima, tako i u domaćim?

-  Auto-industrija prolazi kroz prilično težak period, kako u svijetu, tako i u BiH. Uticaji ekonomske krize, iz koje se veoma teško i sporo oporavljamo, koja je u BiH i dalje veoma prisutna, osjećaju se u svim sferama, pa tako i u našoj industriji.

Ljudi se susreću sa mnogim finansijskim poteškoćama, broj nezaposlenih konstantno raste, a pored toga je nesigurnost i nestabilnost i onih koji imaju redovna primanja velika. U takvim okolnostima nije jednostavno prodavati nova vozila, ali nam je drago da je Peugeot među onim brendovima kojima kupci i u teškim uslovima poklanjaju svoje povjerenje. Nastojimo davati što povoljnije uslove za kupovinu kako bismo kupcima izašli u susret, a vjerujemo da je naš novi model 301 došao u pravom trenutku. Kupci sa ovim vozilom po povoljnim uslovima dobijaju vrhunsku francusku eleganciju i kvalitet. Vjerujem da će "Peugeot" u regionu napraviti dobre rezultate sa ovim modelom, jer je idealno vozilo za naše uslove.

Koliko je kriza u automobilskoj industriji "potresla" "Peugeot", a koliko se odrazila na poslovanje "Peugeota" u našoj zemlji?

- Iako je automobilska industrija naročito pogođena ekonomskom krizom, "Peugeot" je na evropskom tržištu zadržao četvrtu poziciju po broju prodatih automobila. U 2012. godini u svijetu smo ukupno prodali 1,7 miliona vozila.

U BiH je u 2012. ukupno prodato 377 Peugeot vozila, i to 257 putničkih i 120 dostavnih. Najprodavaniji putnički modeli su bili 207, 208, 308 i 508. U segmentu dostavnih vozila ostvaren je rast od 22%, unatoč padu tržišta za 10%. Ostvarili smo značajan uspjeh sa Peugeot Boxerom, koji je lider u svom segmentu dostavnih vozila.

Svjesni smo da poslujemo u veoma izazovnom periodu te da su prošla i tekuća godina vjerovatno najteže za auto-industriju.

U "Verano Motorsu" nastojimo klijentima obezbijediti potpunu sigurnost od trenutka ulaska u salon i izbora vozila preko redovnog održavanja (gdje se garantuje kvalitet i preciznost radova i originalnost ugrađenih rezervnih dijelova) do ponovne odluke za kupovinu Peugeot vozila.

Transparentnost našeg poslovanja dovela je do toga da je svaki naš klijent apsolutno siguran da je dobio prvoklasnu uslugu i tačno zna šta je platio. Kroz stalne akcije koje imamo nastojimo ponuditi i najbolje uslove za kupovinu vozila kao i njihovo održavanje.

- U čemu vidite prednost ili možda specifičnost "Peugeotovih" vozila u odnosu na ostale proizvođače automobila?

-  Naši kupci naročito cijene što su Peugeot vozila izuzetno pouzdana, komforna, veoma stabilna na cesti i ekonomična. Peugeot je naravno prepoznatljiv i po svom elegantnom i modernom dizajnu koji je veoma cijenjen. Sve su to samo neki od razloga zbog kojih se sve više vozača odlučuju za "lava".

Koji "Peugeotovi" modeli su najtraženiji ove godine?

- U prošloj godini najprodavaniji putnički modeli bili su 207, 208, 308 i 508. U ovoj godini dosad smo najviše prodali 208 i 301. Model 208 je nasljednik Peugeota 207, koji je mnogo godina bio najprodavanije "Peugeotovo" vozilo u BiH i drago nam je da i njegov nasljednik ide tim stopama. Peugeot 301 ispunjava naša očekivanja, jer upravo s tim vozilom kupci dobijaju vrhunsku francusku eleganciju i kvalitet po povoljnijim cijenama. Sudeći po svim performansama, taj model kao da je kreiran za naše uslove na cestama i naše tržište, tako da vjerujemo da će i u narednom periodu 301 biti model za koji postoji najviše interesovanja.

Da li je domaćem kupcu Peugeota važniji faktor cijena ili imidž i kvalitet?

- Kupci Peugeota žele da za novac koji plaćaju dobiju vrhunski kvalitet i elegantan automobil, koji će im pružiti sigurnu i udobnu vožnju. Drago nam je da možemo odgovoriti na njihove zahtjeve i potrebe, a nastojimo da im pružimo i više od njihovih očekivanja kroz akcije i pogodnosti koje realizujemo. Upravo u maju počinje "lavovska" turneja, jer "Peugeot" kreće na već tradicionalni "Road show" u sklopu kojeg će posjetiti i Banjaluku, 11. maja na Trgu Krajine. Posjetioci će imati priliku da testiraju sve naše nove modele, pripremili smo specijalne "Peugeot Road Show" cijene i mnogo drugih iznenađenja.

Pretpostavljamo da rad u automobilskoj industriji zahtijeva stalno praćenje modernih tehnologija. Koliko teško je pratiti sve te vještine i znanja na menadžerskoj poziciji u zemlji koja se ne može pohvaliti ulaganjem u tehnologiju?

-  Kao što sam već naveo, diplomirani sam inženjer elektrotehnike i dobar dio svog radnog iskustva stekao sam radeći na poslovima koji su vezani za rad računarske tehnike, a dolaskom u auto-industriju i auto-elektronike te dijagnostike. Preuzimanje menadžerske pozicije, najprije u postprodaji, a nakon toga i mjesta generalnog direktora, primoralo me je da radim na svom usavršavanju u menadžerskom smislu. To je bio mukotrpan posao i sastojao se od konstantnog izučavanja literature menadžmenta, marketinga, finansija… To me je i navelo da upišem postdiplomske studije na Ekonomskom fakultetu u Banjaluci na Odsjeku menadžment poslovnih sistema, gdje sam 2012. stekao zvanje magistra ekonomskih nauka. Naravno, kada krenete sa ličnim usavršavanjem javljaju se i novi interesi koji nužno vode ka novim izučavanjima i praćenju novih trendova, a kako se konkretno radi o menadžmentu i marketingu, složićete se, tu su stalno prisutni novi trendovi i izučavaju se nove tehnike.

Jedno od pravila modernog menadžmenta insistira na timskom radu. Možete li nam nešto više reći o timu "Verano Motorsa"?

- Poimanje timskog rada za svakog menadžera je imperativ, a kao takav čini instrument postizanja što boljih rezultata poslovanja. U uslovima u kojima posluju privredni subjekti u Republici Srpskoj i BiH nije lako postići timski duh, pogotovo kad imamo u vidu težak položaj svih nas i zaokupljenost porodičnim budžetima. Imajući to u vidu, konstantno radimo na timskoj osviješćenosti u našoj firmi i smatramo da smo u proteklih 13 godina postigli da je tim "Verano Motorsa" prepoznatljiv i prihvaćen od strane naših klijenata, što je ujedno i potvrda da smo na dobrom putu. Napomenuću da je većina zaposlenih od osnivanja preduzeća ili sa preko sedam godina radnog staža, što je takođe jedan od pokazatelja pripadnosti našem timu.

Šta je u stvari najljepše u poslu koji podrazumijeva prodaju automobila?

- Svaka prodaja je svojevrstan izazov, a samo zaključenje prodaje čini čovjeka sretnim u svakom smislu. Specifičnost prodaje automobila je sama činjenica da je to poslije stambenog pitanja najvrednija stvar koju čovjek može sebi da priušti. Kad se uzme u obzir da većina klijenata automobil doživljava vrlo emotivno pa do toga da ga smatraju dijelom porodice samo po sebi navodi da je i sam proces kupovine vozila vrlo emotivan. Radeći ovaj posao, prodavac ima čast da sa klijentima prođe kompletan proces od prvog kontakta klijenta s auto-salonom pa do donošenja odluke o kupovini vozila. U tom pregovaranju neizbježno se stvaraju prijateljstva s klijentima koja nerijetko traju godinama poslije.

Kakva će biti poslovna strategija "Verana" u narednom periodu?

- "Verano Motors" će nastaviti da ulaže u svoje kadrove stalnim edukacijama, kako u prodaji, tako i na tehničkom osposobljavanju i usavršavanju. Nastavićemo s aktivnostima na lokalnom nivou koje će biti usaglašene sa globalnim "Peugeot" aktivnostima. Prioritet u poslovanju će biti, kao i dosad, poboljšanje kvaliteta pružanja usluga s ciljem potpunog zadovoljenja klijentovih potreba.

Koja su Vaša predviđanja što se tiče situacije i kretanja u automobilskoj industriji za naredne dvije godine?

- Od naredne dvije godine očekujemo da će biti izazovne, da ne kažem teške, kao i prethodne i da će od nas zahtijevati brze odluke, inovativnost i proaktivnost.

Sudeći po našim planovima i novitetima poput, 2008. i još nekoliko iznenađenja, vjerujemo da će 2013. za ljubitelje Peugeota u BiH biti zanimljiva godina. U ovom periodu, kada se kriza osjeti u mnogim sferama, mi se trudimo da pomažemo zajednici koliko je u našim mogućnostima. Pored već tradicionalne podrške kulturi i ekologiji, ove godine pokrećemo još jedan projekat kroz koji želimo pomoći onima kojima je pomoć zaista potrebna. Smatramo da kompanije treba da daju svoj doprinos u razvoju društva u kojem posluju, a u vremenima poput ovih bitno je da dajemo, pomažemo i zajedno stvaramo. Svjesni smo da će ova godina biti izuzetno izazovna, ali smo spremni na to.

Nastojaćemo da i dalje budemo najbolji partneri našim kupcima i da kreiramo što bolje uslove za kupovinu novih i održavanje vozila.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti