Špediteri u problemima, štete zbog zatvorenih graničnih prelaza

19.05.2020. 09:22 / Izvor: BHRT
Špediteri u problemima, štete zbog zatvorenih graničnih prelaza

Štab Republike Hrvatske produžio je trajanje Odluke o zabrani tranzitiranja teretnih motornih vozila

Štab Republike Hrvatske produžio je trajanje Odluke o zabrani tranzitiranja teretnih motornih vozila, preko skoro svih graničnih prelaza sa Bosnom i Hercegovinom do 15. juna.

Podsjećamo, Odluka je na snazi od marta i već je dovela u pitanje egzistenciju i jednako pravo na rad više hiljada osoba iz naše zemlje. Analitičari tvrde da će se posljedice u privredi itekako osjetiti, a špediteri pitaju, zbog čega se mjere ne odnose na sve jednako i šta je pozadina svega?

“Gdje nestaje logika, počinje Balkan”, ovako to opisuju oni koji vrše uvoz i izvoz robe kroz Hrvatsku, a i dalje ne mogu tranzitirati preko većine graničnih prelaza, te se preusmjeravaju na Breganu, Šamac i Bijaču. Tako su znatno povećani troškovi i dolazi do kašnjenja isporuke krajnjem kupcu. Među zatvorenim je i granični prelaz Orašje, iako je prve kategorije i ispunjava sve uslove.

“Granični prelaz Orašje, terminal koji je u vlasništvu gubi, tranzitni takođe jer ne radi, nema vozila, sve to gubi. Znači, mi smo skoro na nuli jer ovdje ide samo roba iz Hrvatske, to je nekih deset posto prometa. Ništa više”, kaže Alma Smajlović, špedicija, Orašje.

Podsjećamo da je dozvoljen promet samo onim koji uvoze u Hrvatsku ili izvoze iz te zemlje. Ostali ne mogu i preusmjeravaju ih. Špediteri, prevoznici i privrednici iz Orašja, Tuzle, Brčkog, Bijeljine i Zvornika pitaju gdje je nestala logika, ako je promet za druge zemlje dozvoljen ondje gdje nema dovoljno uslova i stvaraju se gužve i čekanja satima?

“Zašto je samo taj problem sa teretnim vozilima, je li to jedino oni prenose epidemiju, to nam nije jasno nikako”, kaže Jasmin Smajlović, špedicija, Srebrenik.

Posljedice će se itekako osjetiti, tvrde za BHRT stručnjaci i apeluju na hitno rješavanje problema.

“Ovoliko dugo da traje ta odluka je sigurno pogubno za privredu i jako je poskupjelo i otežalo poslovanje privrede Tuzlanskog kantona”, kaže Nedret Kikanović, predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla.

“Moramo uzeti u obzir da su naš najznačajniji vanjskotrgovinski partner zemlje EU, preko 80 posto svih vanjskotrgovinskih aktivnoti. U tom smislu, bilo kakvo otežavanje tranzita povećava transportne troškove, što može da naruši konkurentnost privrede u kontekstu poslovnog tržišta i, s druge strane, rast cijena za građanstvo u kontekstu finalne potrošnje”, kaže Admir Čavalić, ekonomski analitičar.

Protestno pismo špediteri i prevoznici iz više regija uputili su na brojne adrese u našoj i susjednoj zemlji. Ali, kažu, konkretnih odgovora nema. Iz Ministarstva prometa i komunikacija ističu da su Vijeću ministara ranije uputili inicijativu za otvaranje graničnih prelaza Izačić i Orašje.

“Imam informaciju da je na koordinacionom tijelu prihvaćeno kao varijanta da se uputi glavnom stožeru Hrvatske za otvaranje ova dva granična prelaza”, kaže Vojin Mitrović, ministar komunikacija i prometa BiH.

No, vlastima u Hrvatskoj to očigledno još nije prihvatljivo. Upit smo i mi poslali na adresu Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske, ali odgovor nismo dobili. Dok čekaju na otvaranje graničnih prelaza, na hiljade osoba strahuje za egzistenciju više nego zbog pandemije, navodeći da se diskriminacija nastavlja, a bh. vlasti nijemo posmatraju.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti