Spektakularnim vatrometom otvoren tunel 1. mart i dionica Zenica jug-Lašva

26.08.2014. 08:18 / Izvor: eKapija.ba
Spektakularnim vatrometom otvoren tunel 1. mart i dionica Zenica jug-Lašva
OTVORI GALERIJU

Radi se o jednom od najznačajnijih objekata na koridoru Vc koji posjeduje modernu LED rasvjetu i opremljen je svim sigurnosnim sistemima, promjenljivom signalizacijom, mobilnom i internet vezom, video nadzorom...

Uz spektakularan vatromet predstavnici Udruženja ratnih vojnih invalida i paraplegičara KS Samir Fazlić i Mušan Kamenica zajedno sa Ensadom Karićem, direktorom JP Autoceste FBiH svečanim presijecanjem vrpce sinoć su otvorili tunel 1. mart i dionicu Zenica jug - Lašva na Koridoru Vc.

Ensad Karić, direktor JP Autoceste FBiH za eKapija.ba je istakao kako se radi o jednom od najznačajnijih objekata na koridoru Vc koji posjeduje modernu LED rasvjetu i opremljen je svim sigurnosnim sistemima, promjenljivom signalizacijom, vatrodojavom, hidrantskom mrežom, mobilnom i internet vezom, video nadzorom. Tunel 1. mart (Vijenac) dosad je najveći infrastrukturni objekat u BiH. Ukupna dužina tunela je  2.949 m, zavisno od cijevi, dok dužina obje tunelske cijevi iznosi 5.680 m.

"Upravljanje će se vršiti 24 sata dnevno, 365 dana u godini iz Centra za održavanje i kontrolu prometa Drivuša", istakao je Karić, naglašavajući kako se radi o veoma važnom projektu koji predstavlja uspjeh bh. građevinarstva.

Dodaje, kako će novih šest kilometara moderne autoceste olakšavati i skratiti putnu komunikaciju između Sarajeva i Zenice, dok će se naplata korištenja autoputa i tunela vršiti prema standardnom cjenovniku, odnosno 11 feninga po pređenom kilometru.

Projekat je finansiran od strane Evropske banke za obnovu i razvoj, Evropske investicijske banke i vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH.

Ukupna vrijednost izgrađenog tunela "1. mart" iznosi oko 62 miliona eura.

Narednih dana, Karić je najavio i puštanje u promet nove dionice autoputa od Međugorja do granice sa Hrvatskom što je dodatnih deset kilometara prema jugu i povezivanje BiH sa EU.

Otvaranju tunela prisustvovao je veliki broj bh. zvaničnika, među kojima je bio i Husejin Smajlović, načelnik Općine Zenica koji je za naš portal kazao kako će na ovaj način Sarajevo i Zenica lakše dopunjavati i jedni drugima brže dolaziti.

"Sretan sam što će ovaj objekat koristiti građanima i privredi. Ponosan sam da mi BiH sa domaćom pameti možemo napraviti nešto što je funkcionalno i lijepo", kazao je Smajlović i dodao da ovo nije kraj jer ovaj projekat otvara pet novih.

Nermin Nikšić, premijer Vlade FBiH novinarima je kazao kako se na ovaj način, ne uvezujemo samo Sarajevo i Zenica, ovim se primičemo Mostar Zenici, Doboj Sarajevu.

"Uvezujemo našu BiH i sve naše građane, i ovo je vlasništvo BiH i svih građana BiH koji danas s razlogom trebaju da budu sretni i ponosni", istakao je Nikšić, pojašnjavajući kako su domaće kompanije na ovaj način stekle reference da mogu konkurisati na tenderima i dodjeli poslova širom regiona i Evrope, te da je to poseban benefit za domaću privredu.

Federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić kaže kako je ovo je čudo domaćih izvođača.

"Uspjeli smo bez strane pomoći da napravimo tunel i to u rekordnom roku. Dovoljno je proći ovim tunelom pa da svako shvati o kakvom infrastrukturnom objektu se radi", dodao je on.

Podsjećamo, raniji posao na realizaciji ovog važnog projekta u dva navrata povjeravan je slovenskim kompanijama, koje su u vrijeme izvođenja radova otišle pod stečaj.

Nakon dolaska sadašnje uprave na čelo Autocesta Federacije BiH, od slovenskih firmi su naplaćene bankovne garancije za neizvršeni posao, a posao je povjeren domaćim kompanijama okupljenim u Konzorcij, koji su činile firme Euroasfalt, ŽGP, Hidrogradnja, Entea i Butmir, prema kojima su izmirena dugovanja za dotadašnji angažman na proboju tunela.

E. Ko.- S.B.

Foto: eKapija.ba

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti