Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Start up Zdrava logika planira otvaranje dva shopa u Mostaru

29.05.2018. 11:20 / Izvor: Akta.ba

Start up Zdrava logika iz Banje Luke kao koncept postoji već skoro četiri godine i imaju za cilj opskrbiti tržište organskom hranom, edukovati kupce, te povezati proizvođače u jedan lanac koji bi se kasnije okrenuo izvozu.

"Mi smo u suštini počeli kao jedna prodavnica koja je prodavala domaće organske proizvode sa sela u Banjoj Luci, a koje smo dostavljali na kućne adrese. Kroz takav način smo dostigli povjerenje tržišta, ali i uvidjeli jedan ogroman problem, a to je needukovanost proizvođača, ali i potrošača", kazala je za Akta.ba Maja Miljević, osnivačica Zdrave logike.

Ističe da je organska proizvodnja kao koncept nešto novo na našem tržištu, te da su sami pojmovi još nejasni. Danas, u svojoj mreži imaju 63 proizvođača, te šest prodajnih mjesta u Banjoj Luci sa kojima sarađuju, a u planu je otvaranje dva nova shopa u Mostaru.

"Imamo kooperantsku mrežu u cijeloj BiH, dio je u Hercegovini, a dio oko Banje Luke s tim da imamo i nekoliko kooperanata oko Petrovca, Bihaća i Drvara", dodala je Miljević.

Nova tržišta

Kada je u pitanju Sarajevo, kaže da su širenje na to tržište ostavili za period kada dobiju dobru praksu kroz druga tržišta.

"Sarajevsko tržište je malo zahtjevnije i veće, ljudi imaju jaču kupovnu moć i nismo sigurni koliko trenutno možemo da sa količinama budemo prisutni, te kvalitetni. Sarajevo nam je cilj sljedeće godine, a ove godine plan je da platformu završimo do kraja. Dobili smo sada i podršku od strane Švicarske, za koju se nadam da će se realizovati", kazala je Miljević.

Dodala je da krajem godine ide u Ameriku gdje će držati govor pred investitorima koji su prepoznali ovaj projekat kao jako dobru priču.

"Generalno, interesantna je priča Start up-a gdje je uključeno devet mladih ljudi. Još uvijek smo na početku i imamo jako puno problema, jer to su ipak poljoprivrednici i ljudi koji žive u ruralnim područjima sa kojima je teško komunicirati, pri tome je i logistika teška što se tiče samog transporta, ali evo za sada uspijevamo", kazala je Miljević.

Bogata ponuda

U ponudi imaju preko 300 proizvoda, što uključuje svježe voće, povrća, te određene prerade. Fokus im je da izgrade jaku mrežu ljudi koji komuniciraju i grade se zajedno iz razloga što se pojedinačno ne mogu izgraditi, niti imaju dovoljno podrške.

 

 

"Kroz nekih deset godina gledamo to kao jedan razvijen sistem koji će, nadamo se ponuditi i izvoz, što trenutno nismo u mogućnosti. Smatram da uvezivanjem ljudi u BiH, ali i regionu, možemo da uradimo neke velike stvari", naglasila je Miljević.

Mišljenja je da bi za dvije godine već trebali biti ozbiljniji i registrovati se kao preduzeće, a za sada će ostati kao NVO budući da najviše resursa troše na edukaciju proizvođača, na certifikacije, dokazivanje kupcima o kvaliteti hrane, kao i stvaranja tržišnog povjerenja.

"Trenutno imamo više troškova, nego što možemo da naplatimo, te je i to jedan od razloga zbog čega smo i dalje u fazi start up-a. Mi se planiramo svakako dalje širiti, čak smo i sa Vojvodinom potpisali sporazum kako bi zbog količina uvezali njihove i naše proizvođače iz razloga što je Vojvodina razvijenija po pitanju organske proizvodnje. U Srbiji ima kooperanata koji bi htjeli da uđu u našu priču, a postoji i mogućnost finansiranja kada je u pitanju proces IPA fondova", poručila je Miljević.

Budući da su bili učesnici na Devetom Srarajevo Business Forumu održanom od 25. do 26. aprila u Srajevu, ističe da su već vidjeli neke mogućnosti za dalji razvoj, te su razgovarali sa delegacijom iz Saudijske Arabije, koji su prepoznali njihovu priču izrazivši želju da pokušaju napraviti saradnju.

M.R.R.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti