Tvornica u Kanfanaru dovoljna: TDR nema namjeru širenja u BiH

27.09.2014. 12:04 / Izvor: eKapija.ba

Unatoč sve izazovnijim tržišnim uvjetima, TDR je kao jedan od vodećih regionalnih proizvođača cigareta u prošloj godini ostvario rast i zadržao stabilne pozicije na svim tržištima jugoistočne Europe

Unatoč sve izazovnijim tržišnim uvjetima, TDR je kao jedan od vodećih regionalnih proizvođača cigareta u prošloj godini ostvario rast i zadržao stabilne pozicije na svim tržištima jugoistočne Europe. U jednoj od najkoncentriranijih svjetskih industrija TDR se tako učvrstio kao jedina neovisna kompanija u Europi, koja je lider na domaćem tržištu i u susjednim zemljama.

"Ukupna prodaja TDR-a u 2013. godini iznosila je 9,5 milijardi cigareta, pri čemu je 64,5 posto ostvareno u izvozu. Svaki peti potrošač u regiji konzumira cigarete TDR-a koji je na na tržištima regije prisutan s 6 svojih brendova u svim cjenovnim segmentima", izjavio je predsjednik Uprave TDR-a, Mato Zadro na redovitom godišnjem druženju s novinarima iz jugoistočne Europe.

Novinari regiona su tako, u okviru druženja koje je organizovala Tvornica duhana Rovinj /TDR/, jučer obišli tvornicu u Kanfanaru, gdje se obavlja proizvodnja i pakovanje duhana i cigareta.

Proizvodnja je od nedavno preseljenja na ovu lokaciju, a iz ove Tvornice za eKapija.ba kažu da su im kapaciteti u Kanfanaru sasvim dovoljni, te da nemaju namjeru širenja. Također ističu da nemaju potrebu za proizvodnjom u BiH, niti za kupovinom, kako se u bh. kuloarima pričalo, sarajevske Fabrike duhana.

S tržišnim udjelom većim od 60 posto i 3,4 milijarde prodanih cigareta, TDR je lider na hrvatskom tržištu. S 1,8 milijarde prodanih cigareta u 2013. godini i stabilnim tržišnim udjelom većim od 30 posto, TDR je lider i na duhanskom tržištu Bosne i Hercegovine te jedan od vodećih hrvatskih izvoznika na BiH tržište.

U prošloj je godini u Srbiji TDR prodao 1,2 milijarde komada cigareta i ostvario rast tržišnog udjela koji je do kraja 2013. godine dostigao 9,6 posto. Rast je nastavljen i tijekom ove godine, pa je tržišni udjel dostigao 10,1 posto, što je najviše od dolaska TDR-a na srpsko tržište. TDR kontinuirano širi poslovanje i na makedonskom tržištu. U 2013. godini u Makedoniji je prodano 510 milijuna komada cigareta, što je rast od  6,25 posto u odnosu na godinu ranije. TDR i u 2014. godini bilježi daljnje povećanje tržišnog udjela koji danas iznosi 7,3 posto.  Dobre poslovne rezultate TDR bilježi i na tržištima Slovenije, Kosova i Crne Gore, gdje je udjel također povećan u 2013. godini.

Rast i izvan regije

TDR razvija novi prostor za rast i izvan regije, stoga je svoje napore usmjerio na odabrana europska i bliskoistočna tržišta. Jedno od najperspektivnijih je svakako iransko, gdje je važan iskorak napravljen u rujnu 2013. otvaranjem tvornice u Sariju, glavnom gradu pokrajine Mazandaran. Tvornica vrijedna 30 milijuna eura otvorena je u suradnji s Iranian Tobacco Company. Drugo najveće tržište TDR-a izvan regije je Češka, gdje je u 2013. godini prodano 255 tona cigareta, a slijedi Španjolska s 127 milijuna.

Na navode iz pojedinih medija da TDR pregovara sa Japan Tobacco o prodaji dijela tvornice, Zadro kaže: "TDR istražuje različite tržišne opcije. Želimo obezbjedite što bolja strateška rješenja za našu tvornicu".

Promjene na tržištu

Gospodarska kriza i pad kupovne moći smanjili su legalno tržište cigareta u regiji jugoistočne Europe za čak 24 posto u posljednjih 5 godina. Na tržištima regije, zbog rastućeg poreznog pritiska, velike se promjene događaju i u strukturi potrošnje. Potrošači u sve većem broju prelaze na rezani duhan, čiji je udjel drastično porastao, pa sada iznosi i preko 20 posto u BiH, oko 14 posto u Hrvatskoj i preko 8 posto u Srbiji. U Crnoj Gori i na Kosovu udjel je nešto manji, ali je od 2008. godine povećan za pet, odnosno na Kosovu za čak 10 puta.

Iz TDR-a za eKapija.ba kažu kako rezani duhan najviše utječe na potrošnju cigareta.

"Prevelik porast akciza utječe da više potrošača prelazi na sivo tržište. To utječe i da države manje naplaćuju poreza. Za naš je izlazak iz CEFTA-e bio dodatni financijski udar, koji smo srećom uspjeli uspješno iznijeti", ističu iz TDR-a.

Inovacije kao temelj rasta

Najvažniji brend TDR-a je Ronhill, najsnažniji cigaretni brend u Hrvatskoj i jedan od najsnažnijih u cijeloj regiji. Ronhill je prisutan na svim tržištima na kojima TDR posluje, a njegov udjel u ukupnoj prodaji TDR-a u jugoistočnoj Europi je gotovo 50 posto. Walter Wolf je drugi najvažniji brend i izvozni proizvod TDR-a, prisutan je na pet regionalnih tržišta, na kojima se ostvaruje više od 50 posto ukupne prodaje.

U 2013. i 2014. godini TDR je nastavio s inovacijama i lansiranjem novih proizvoda. Na tržište je lanisrana inovativna podlinija Ronhill Wave. Premium podlinija Ronhill Heritage dobila je na tržištu Hrvatske dva nova proizvoda s dva različita okusa. Walter Wolf proširen je linijama WW Icon i WW Flavour. Cijela Benston linija dizajnerski je osvježena, a na tržištu Makedonije počela je prodaja u novom Pillow Pack formatu. Na tržištima Hrvatske i Bosne i Hercegovine lansirana je York NEO podlinija. Kao odgovor na rastući segment rezanih duhana, lansirani su Walter Wolf Pure rezani duhan bez dodanih aroma te York rezani duhani, specijalna mješavina probranih zlatnih duhana virginia.

Inače, TDR posluje u sastavu ADRIS grupe, čije su članice i Croatia osiguranje, Adria Resorts, iNovine, Opresa, Cromaris...

Tako su nedavno kupili hotel Hilton u Dubrovniku, a u posljednje vrijeme ulažu dosta u high level turizam, te su tako izgradili hotele sa 5* u Rovinju. Plan im je da do kraja 2017. godine svi njihovi kampovi budu obilježeni sa četiri i pet zvjezdica.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti