Vijesti

Učinkovito rješenje iz Rollinga: Savremena metoda sanacije pukotina u asfaltu stigla i u BiH

05.10.2012. 09:19 / Izvor: eKapija.ba

Prema posljednim zvaničnim podacima u Bosni i Hercegovini magistralnim putevima, regionalnim i lokalnim cestama kao i autocestama upravlja više od 1.026.000 registrovanih motornih vozila. Uz konstantan trend rasta broja registrovanih motornih vozila očigledno je da opterećenje puteva, trošenje i zamor asfalta postaje sve veće. Naročito kada ovome dodamo duge, hladne zime i ekstremno topla ljeta, odnosno temperaturne oscilacije, postaje jasno zašto sanacija i rehabilitacija cesta kontinuirano predstavlja jednu od najvećih stavki u javnim budžetima.

Pojava pukotina u asfaltu zahtjeva stalnu sanaciju i konstantan ciklus obnove asfalta, jer se pukotine koje prodiru iz podloge uvijek iznova reflektiraju na asfaltni sloj. Ovdje su potrebna sanaciona rješenja koja će biti ujedno ekonomična, učinkovita i dugotrajna.

Kao odgovor na to firma Rolling d.o.o. je uspješnu dugogodišnju saradnju sa vodećom firmom iz oblasti sanacije i ojačanja, S&P Clever Reinforcement GmbH iz Švicarske, proširila na oblast niskogradnje i postala zastupnik S&P proizvoda za armiranje asfalta u Bosni i Hercegovini.

S&P mreže za armiranje asfalta "S&P Glasphalt G" i "S&P Carbophalt G" mogu trajno spriječiti pojavu pukotina. One se već u velikoj mjeri koriste za rehabilitaciju cesta i duže od 10 godina uspješno izvršavaju svoj zadatak diljem Europe (prije svega u Austriji, Njemačkoj i Švicarskoj).

S&P mreže za armiranje asfalta predstavljaju vrlo pouzdan, sofisticiran i učinkovit sistem sanacije asfalta koji se stalno razvija, i iz dana u dan dokazuje svoje prednosti: brzina i jednostavnost ugradnje, isplativost postupka, zaštita od pukotina, može se frezati i reciklirati.

S&P Glasphalt G i S&P Carbophalt G sprječavaju refleksiju pukotina iz podloge u novi gornji sloj asfalta tako što preuzimaju i zadržavaju vlačne sile. Asfaltna površina je zaštićena od pukotina, posljedične štete kao na primjer nastanak rupa se sprječavaju. Na taj način se dugoročno znatno smanjuju troškovi održavanja.

Dakle, riječ je o mrežama od staklenog vlakna ili kombinacije staklenog i karbonskog vlakna koje su predhodno bituminirane. Ove lako ugradive mreže za armiranje asfalta apsorbuju naprezanja u asfaltu bez značajnog smanjenja veznih sposobnosti između asfaltnih slojeva. To je moguće ostvariti zbog mehaničkih svojstava koja proizlaze iz otvorene strukture same mreže za armiranje asfalta. Naime, vrući asfalt koji se nanosi na mrežu prodire kroz njena vlakna i na taj način ostvaruje optimalnu vezu sa podlogom, što je potvrđeno i testiranjem na smicanje, takozvanom Leutner metodom. Na taj način je asfaltni sloj koji se nalazi iznad mreže zaštićen od pojave novih pukotina.

Ispitivanja i rezultati

Niz ispitivanja na međunarodno priznatim institutima (kao što su "Belgian Road Research Centre" (urađen test smrzavanja i odmrzavanja), "Dr. Hutschenreuther Ingenieurgesellschaft mbH" (izvršeno testiranje sposobnosti vezivanja asfaltnih slojeva prema Leutner metodi), kao i "Netherlands Pavement Consultants" (urađeno testiranje na dugotrajna dinamička opterećenja) pokazuju da se armiranjem asfalta sa S&P mrežom stvaranje pukotina ne samo odgađa, nego se može i spriječiti.

Jednostavna ugradnja

Pored njene učinkovitosti, jednostavna i lagana ugradnja mreže za armiranje asfalta je odlučujući faktor. Naime, S&P Glasphalt G i Carbophalt G imaju prednost što ugradnju, uz početnu instruktažu našeg tehničkog predstavnika, može izvesti bilo koje preduzeće iz oblasti niskogradnje. Korištenjem S&P stroja za polaganje mreže, koji je razvijen od strane proizvođača S&P garantuje već prilikom prve ugradnje jednostavnu, brzu i efikasnu aplikaciju mreže.

Sanacija asfalta, odnosno ugradnja S&P mreže se odvija na slijedeći način:

1. Frezanje asfaltne površine određene za sanaciju (dok se kod novogradnje mreža postavlja na nosivi asfaltni sloj, a zatim preko mreže habajući sloj)

2. Čišćenje frezane površine

3. Nanošenje bitumenske emulzije na frezanu i čistu podlogu

4. Mašinska ili manuelna ugradnja S&P mreže

5. Polaganje asfaltnog sloja preko S&P mreže (minimalne debljine 3,5 cm)

S&P Glasphalt G i Carbophalt G mreže za armiranje asfalta su našle primjenu u mogim područjima niskogradnje, počevši od sanacije asfalta bilo da se radi o gradskim ulicama, raskrsnicama, autobuskim stajalištima, aeordromima gdje su dinamička opterećenja velika, magistralnim ili lokalnim putevima, kao i putevima u planinskim područjima. Primjenjuju se i kod novogradnje (izgradnja novih cesta i autoputeva) gdje se na nosivi sloj prije polaganja završnog asfaltnog sloja apliciraju S&P mreže. U svakom slučaju primjena mreže za armiranje asfalta spriječava nastanak pukotina i ulegnuća, produžava životni vijek ceste i smanjuje troškove održavanja, poručuju iz ove kompanije.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti