al
Uhapšeni direktor kompanije Direct media i dvoje zaposlenih u RTS-u

Vijesti / REGIJA

Uhapšeni direktor kompanije Direct media i dvoje zaposlenih u RTS-u

31.08.2019. 09:03 / Izvor: Al-Jazeera Balkans

Ministar policije Nebojša Stefanović potvrdio je da je policija po nalogu Tužilaštva za organizovani kriminal uhapsila tri osobe zbog sumnje da su zloupotrebom položaja u kompaniji "Direct media" i Radio-televiziji Srbije oštetile javni servis i građane Srbije za ukupno 688 miliona dinara (5,66 miliona eura).

Stefanović je na vanrednoj konferenciji za medije rekao da su te osobe krivična dela izvršile u periodu od avgusta 2009. do 2018.

Uhapšeni su direktor "Direct medije" J. S. (47), kao i dvoje zaposlenih u marketingu RTS-a: M. Ð. J. (61) i M. K. (55), zbog zloupotreba.

Krivičnom prijavom obuhvaćena je i nekadašnja direktorka "Direct medije" J. D. (1975), koja je van zemlje, gde boravi već duži period i za njom je raspisana potraga.

Stefanović je precizirao da postoji sumnja da su M. Ð. J, najpre u svojstvu zamenika direktora komercijale i marketinga RTS-a, a zatim u svojstvu direktora, u saizvršilaštvu sa M. K. u svojstvu šefa marketinških projekata, a uz pomaganje J. D., tadašnje direktorke privrednog društva "Direct media", i J. S., direktor "Direct medije", od avgusta 2009. do 2018. izvršili krivčno delo zloupotrebe službenog položaja odgovornog lica.

Oni su, kako se sumnja, to izvršili tako što su zajedničkim delovanjem zaključivali više ugovora o poslovnoj saradnji i anekse tih ugovora suprotno zvaničnim cenovnicima RTS-a.

Reč je o ugovoru o finansiranju Lige šampiona i Lige Evrope, kao i dve televizijske serije, Nepobedivo srce i Moj rođak sa sela 2, čime su pribavili protivpravnu imovinsku korist "Direct mediji" od 248.965.564 dinara, a na štetu RTS-a i građana Srbije, precizirao je ministar.

"Tako to izgleda kada ljudi koji su nekada bili na vlasti pričaju da su za to vreme bili divni i prepošteni i da nisu imali posla sa državom, a imali su ih i te kako", rekao je Stefanović.

Kaže da je ranije slušao komentare na konferencijama za medije kako su oni koji se sumnjiče tvrdili da su čisti i nevini, da istraga ne postoji, jer niko nije uhapšen, a kada, navodi Stefanović, tužilaštvo donese odluku o hapšenju, oni tvrde da je to politički progon.

"Valjda ako se ti ljudi bave politikom mi više ne možemo ništa da ih pitamo, ako su se bavili nekom koruptivnim aktivnosti, a ovo je kompanija Dragana Ðilasa da se niko ne pravi naivan. On često kaže da je preneo upravljačka prava na druge. Šta to znači, da on ne uživa u profitu?", zapitao je Stefanović.

Dodao je i da je Ðilas u vreme dok je bio na vlasti, kao direktor Narodne kancelarije predsednika Republike, ministar i gradonačelnik Beograda, u svoje četiri privatne firme, uključujući i "Direct mediju", ostvario promet u iznosu približno 60 milijardi dinara.

Tim povodom oglasio se i predsednik Stranke slobode i pravde (SSP) Dragan Đilas, inače nekadašnji vlasnik "Direct medije", koji je izjavio da su direktor te firme i dvoje zaposlenika RTS-a uhapšeni na osnovu odluke predsednika Srbije Aleksandra Vučića, a ne na osnovu pravnih stvari.

Đilas je novinarima ispred Predsedništva Srbije rekao da su stručne službe utvrdile da su ugovori između "Direct medije" i RTS-a bili korisni za RTS i naveo da je Vučić, koji je u Srbiji "i sudija i tužilac i policajac", odlučio da ti ljudi ipak budu uhapšeni.

"Ja mu kažem: ne može. Oni će izaći, a ti da li ćeš tamo da završiš odlučiće ljudi koji budu radili svoj posao bez uticaja vlasti", rekao je Đilas.

On je naveo da nije kontaktirao bivšu direktorku korporacije Direct media J.D. ali da je uveren da će se ona odazvati na poziv nadležnih.

"Ovo što se sada dešava isto je kao i pre pet godina kada sam bio predsednik Demokratske stranke (DS) i kada su uhapsili preko 20 ljudi koji su u pritvoru proveli 11 meseci, a danas nema ni optužnice, a kamoli sudskog procesa protiv njih", rekao je lider SSP.

"Bojkot je ogroman problem za ovu vlast koja je prodala sve što je mogla da proda, ukrala je sve što je mogla da ukrade, prodali su nacionalne resurse, na kraju je došlo vreme da ispune obećanje i da prodaju i Kosovo i Metohiju, zato im je potrebna opozicija da sedi kao ikebana u Skupštini, e to se neće desiti", rekao je Đilas.

Neposredno pre Đilasa konferenciju za novinare zakazala je i vladajuća Srpska napredna stranka, čija je potpredsednica Marija Obradović povodom pomenutih hapšenja izjavila da sve ono što je "SNS govorio o političkoj zloupotrebi i kriminalu Dragana Ðilasa sada polako dobija dokaze".

"Imamo dokaze i obrise te medijsko-korupcionaške političke hobotnice, o kojoj smo mnogo govorili ranije, i to ne samo funkcioneri SNS nego i istražni organi", rekla je Obradović na konferenciji za novinare.

Takođe je rekla da je Ðilas preko "Direct medije" mimo zakona i ugovora pribavljao sebi reklamni prostor na RTS-u i prodavao ga krajnjim oglašivačima, uključujući i minute koje je dobio besplatno.

Rekla je i da je Ðilas popuste koje je dobio na sekunde i minute, a potom i minute koje je dobijao besplatno, preprodavao i za sebe pribavljao višemilionsku korist u evrima.

Obradović je dodala da se RTS najvećim delom finansira iz budžeta, a to je novac građana, i da je Ðilas, otimajući reklamni prostor mimo ugovora i zakona, direktno zavlačio ruku u džep građana, te da će morati da odgovori na mnoga pitanja.

Na pitanje da li stranka treba da se oglasi povodom te vesti pre nadležnih u državi Obradović je uzvratila: "Zar ne treba da prokomentarišem nešto što se pojavilo kao vest pre sat vremena?"

Informaciju da se vodi istraga objavio je još početkom jula ministar policije Srbije Nebojša Stefanović gostujući na televiziji Pink. On je tada rekao da se sprovodi velika istraga tužilaštva i policije jer postoje osnovi sumnje da su Đilas i zaposleni u njegovoj kompaniji zajedno sa delom nekadašnjeg rukovodstva RTS-a učestvovali u korupciji za kupoprodaju sekundi različitih TV emisija protivno zakonu.

Stefanović je tada dodao da će sačekati da se ta istraga završi i, ako se sumnje pokažu kao tačne, "to će biti velika korupcionaška afera koja će pokazati kako se ispumpavao novac građana Srbije".

Đilas je nakon tih optužbi došao u upravu gradske policije Beograda, da dâ izjavu o optužbama koje su protiv njega iznete, ali su mu, kako je rekao agenciji Beta, rekli da nemaju saznanja da se protiv njega vodi nekakva istraga.

Tada je rekao da je još 2004. preneo upravljačka prava u "Direct mediji", koja se bavila oglašavanjem i zakupom oglasnog prostora u medijima, i novinarima pokazao izjavu direktora RTS-a Dragana Bujoševića, koji na pitanje da li je RTS pretrpeo štetu u ugovorima sa "Direct medijom" u vezi prenosa utakmica Lige šampiona i serija "Moj rođak sa sela" i "Nepobedivo srce", odgovorio da je od marketinške i drugih službi RTS-a tražio da se izjasne o tome i da oni smatraju da RTS nije pretrpeo štetu u pomenutim ugovorima.

Nešto kasnije policijska uprava za grad Beograd u saopštenju je demantovala navode Đilasa da su mu policijski službenici saopštili da nemaju saznanja da se vodi istraga protiv njega. U saopštenju je navedeno da mu je rečeno da će, ako bude potrebe, biti pozvan da dâ izjavu, a za sve ostalo da se obrati tužilaštvu.

Kompanija "Direct media" bila je do 2013. članica "Multikom grupe", čiji je suvlasnik bio tadašnji čelnik Demokratske stranke, a danas predsednik opozicione Stranke slobode i pravde Dragan Đilas.

Te godine prodata je medijskoj grupi bugarskog biznismena Krasimira Gergova, a on ju je potom, kako je objavljeno, 2018. prodao kompaniji "United media", koja je deo "United grupe", u čijem je vlasništvu i regionalni kablovski operater SBB, kao i televizija N1, na čiji rad vlast u Srbiji često iznosi primedbe.

Već duže vreme pojedini predstavnici vlasti, ali i provladini tabloidi optužuju Đilasa i predsednika Upravnog odbora "United grupe" Dragana Šolaka da koriste uticaj u medijima protiv vlasti u Srbiji, što su oni više puta demantovali, baš kao i tvrdnje da imaju zajedničke poslove i veze.

PODIJELI:

TAGOVI:

hapšenje

Direct Media

RTS

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti