UIO BiH u problemu: Svaki drugi radnik ima između 51 i 60 godina

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

UIO BiH u problemu: Svaki drugi radnik ima između 51 i 60 godina

29.06.2020. 07:54 / Izvor: Nezavisne novine

Gotovo polovina zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH ima između 51 i 60 godinu, što je izrazito negativna starosna struktura, a u narednih pet godina više od 15 odsto od ukupno zaposlena 2.443 službenika ispuniće uslove za penziju.

"U ovom trenutku u UIO zaposlena su 2.443 službenika, dok je Pravilnikom o sistematizaciji radnih mjesta predviđeno ukupno 2.879 zaposlenih. Imamo značajno manje zaposlenih u odnosu na broj sistematizovanih radnih mjesta, ali radimo sve što je u našoj mogućnosti da se svi poslovni procesi odvijaju potpuno nesmetano", rekao je za "Nezavisne" Ratko Kovačević, načelnik Odjeljenja za komunikacije UIO.

Iz Srednjoročnog plana rada Uprave za indirektno oporezivanje BiH od 2021. do 2023. godine vidljivo je da je starosna struktura zaposlenih jedan od najvećih problema u sprovođenju ovog plana s obzirom na to da je trenutno oko 200 zaposlenih sa 61 i više godina starosti.

"Ovakvo stanje starosne strukture zaposlenih u UIO zahtijeva ozbiljno bavljenje ovom problematikom u cilju blagovremenog obezbjeđivanja stručnih kadrova za obavljanje poslova koji zahtijevaju posebne vrste znanja i iskustva u segmentima iz oblasti indirektnih poreza, koje iskustvo se stiče kroz višegodišnji rad na konkretnim poslovima", navodi se u Srednjoročnom planu rada UIO BiH.

Kovačević naglašava da činjenica da će u narednih deset godina 30,09 odsto zaposlenih u UIO ispuniti uslove za odlazak u starosnu penziju te da bi ova, kako kaže, "najvažnija institucija za fiskalnu stabilnost" svih nivoa vlasti u BiH, trebalo da dobije mogućnost da zaposli nove mlade kadrove koji bi onda imali mogućnost da usvoje znanja od kolega koje uskoro odlaze u penziju.

Inače, u Srednjoročnom planu rada UIO do 2023. godine, između ostalog, navodi se da su ciljevi osiguranje makroekonomske stabilnosti i unapređenje zakonskog okvira i sistema raspodjele indirektnih poreza, zatim modernizacija kapaciteta UIO, automatizacija poslovnog procesa, povećanje efikasnosti itd.

Kada je riječ o problemima u sprovođenju Srednjoročnog plana, pored nepovoljne starosne strukture, tu su i nedovoljna finansijska sredstva za sprovođenje stručne edukacije zaposlenih u UIO, zatim informatička oprema koja nema zadovoljavajuće performanse te veliki broj službenih vozila koja su upitne tehničke ispravnosti, kao i nedovoljan broj vozila za terenski rad.

Pored toga, problemi u sprovođenju plana su nedostatak adekvatne finansijske motivacije za rad, niske plate u odnosu na složenost poslova koji zaposleni u UIO obavljaju.

"Takođe su prisutni problemi u slučaju potrebe internog premještaja radi popune pojedinih radnih mjesta kada to zahtijeva obim poslova iz razloga što zaposleni u UIO nemaju pravo na naknadu za smještaj i odvojen život, osim zaposlenih na šefovskim pozicijama", navodi se u Srednjoročnom planu rada UIO do 2023. godine i dodaje da su problemi i nedovoljni kapaciteti za smještaj zaposlenih u Centralnoj kancelarije Banjaluka te neadekvatnoj opremljenosti graničnih prelaza i carinskih terminala.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti