Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Uvezan poreski sistem za spriječavanje malverzacija privrednih subjekata

04.08.2014. 17:02 / Izvor: eKapija.ba

Radna grupa u kojoj su službenici Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, Poreske uprave Federacije BiH i Distrikta Brčko BiH, podržana od  eksperata tehničke misije MMF-a, održala je danas u Banjoj Luci prezentacije o temi: "Razmjena podataka i analiza rizika“ i "Unapređenje poštovanja poreskih propisa u određenoj privrednoj grani“.

Predstavljene su ključne aktivnosti, rezultati rada i preporuke za unapređenje poštovanja poreskih propisa.

Razmjena seta podataka između poreskih administracija u BiH od velikog je značaja zbog kvalitetnije analize rizika na nivou BiH te otkrivanja fiktivnih firmi i sprečavanja utaje svih vrsta poreza u Bosni i Hercegovini, saopćeno je iz UIOBiH.

U Bosni i Hercegovini svakodnevno se susrećemo sa osnivanjem novih preduzeća, gašenjem postojećih preduzeća, stečajevima, likvidacijama, prelaskom iz jedne u drugu djelatnost, spajanjem preduzeća, pripajanjem preduzeća, i slično, a što nam diktira uvođenje novih i fleksibilnih postupaka i pristupa u svakodnevnim poslovnim procesima. Svaka od poreskih administracija u Bosni i Hercegovini trenutno koristi svoje samostalne sisteme za analizu i upravljanje rizikom, koji sadrže samo interne podatke iz jedne poreske administracije stoji u saopćenju UIO.

Za efikasan proces analize i upravljanja rizikom, osim internih podataka koji su dostupni svakoj od poreskih uprava, neophodno je imati i podatke od AFIP-a i APIF-a, tj. finansijske izvještaje poreskih obveznika (bilans stanja, bilans uspjeha, izvještaj o novčanim tokovima, izvještaj o promjenama na kapitalu i dodatni računovodstveni izvještaj - aneks) u elektronskom formatu.

S tim u vezi, na prezentaciji je bila prisutna i Jelena Ćetković, direktorica Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge Banja Luka (APIF).

Nakon što su sve poreske administracije u BiH u junu 2013. godine potpisale Memorandum o institucionalnoj saradnji i razmjeni podataka o poreskim obveznicima iz deset različitih oblasti, osnovano je Koordinaciono tijelo sastavljeno od osam službenika: UIO, Poreske uprave Republike Srpske, Poreske uprave Federacije BiH i Poreske uprave Distrikta Brčko.

Podaci, koji su predmet razmjene su: registracija, spoljnotrgovinska razmjena, visina plaćenog poreza, podaci o krajnjoj potrošnji, povrat indirektnih i direktnih poreza, ostvareni promet dobara i usluga, poreske kontrole, prinudna naplata, poreski obveznici rizičnog profila.

Cilj razmjene podataka je unapređenje naplate poreza, čime će se pomoći u osiguranju makroekonomske stabilnosti i fiskalne održivosti BiH, entiteta RS i FBiH i Distrikta Brčko BiH. Podaci se razmjenjuju preko četiri web portala, koji daju mogućnost provjere podataka za svih 10 oblasti.

U početnoj fazi korištenja aplikacija su se već otkrile određene nepravilnosti, kao što su: isti poslovni subjekti registrovani na različitim lokacijama i sa različitim vlasnicima i odgovornim osobama. Isto tako, bilo je otkrivenih slučajeva da određeni obveznici imaju dugove prema nekoj od entiteskih poreskih uprava i da su kod istih u prinudnoj naplati, a da kod UIO ostvaruju povrat PDV-a. Uz ovakvu saradnju i razmjenu informaciija predmetni povrat PDV-a entitetske poreske uprave bi mogle iskoristiti za zatvaranje duga po osnovu direktnih poreza, za čiju naplatu su nadležne.

Cilj radne grupe za unapređenje poštovanja propisa u određenoj privrednoj grani je profilisanje rizičnih grupa i identifikacija rizičnih poreskih obveznika, te bolja naplata poreskih obaveza. U tom smislu, poreski obveznici su podijeljeni u četiri kvadranta: visoko rizični poreski obveznici, ključni poreski obveznici, srednje rizični poreski obveznici i manje rizični poreski obveznici.

Urađene su i kartice rizika koje predstavljaju opis rizika određene privredne grane, u okviru kojih su trenutno građevinarstvo i hotelijerstvo identifikovani kao rizičnije grane privrede, jer je identifikovano 179 visoko rizičnih obveznika iz oblasti građevinarstva i 29 visokorizičnih obveznika iz oblasti hotelijerstva. Za poreske obveznike, koji pripadaju ovim privrednim granama napravljeno je petstrategija sa planovima, aktivnostima i zadacima, čija je realizacija planirana u narednom periodu sa glavnim ciljem - povećanjem poštovanja propisa.

Primarni cilj poreskih uprava je naplata dospjelih poreza.

Iz UIOBiH navode da se poreske uprave, kao niko drugi, moraju stalno nositi s brojnim rizicima. Upravljanje rizicima je tehnika za unapređenje uspješnosti poreske uprave u borbi protiv rizika.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti