Uvođenje IT-ja u zdravstvo: Bez suvišne papirologije kod ljekara

22.12.2016. 13:20 / Izvor: Akta.ba
Uvođenje IT-ja u zdravstvo: Bez suvišne papirologije kod ljekara

Prednosti novog sustava su brojne-poput smanjivanja gužvi kod ljekara, jednostavnije procedure izdavanja lijekova i transparentnije kontrole njihove potrošnje.

Uvođenje informacijskih tehnologija u zdravstvo bi uvelike olakšalo život pacijenta u BiH. Jedna od njih je postojanje baze podataka kojom bi se osiguralo da kada pacijent ide iz jednog u drugi kanton da ga prati i njegova medicinska dokumentacija tj. da doktori imaju elektronski pristup i uvid u njegov karton bez nepotrebne papirologije.

Miroslav Mađarić, hrvatski stručnjak iz IT oblasti u zdravstvu, koji je 12 godinu radio u bolničkom holdingu u Grazu, u koji je uvezan veliki broj bolnica, kaže da e-zdravstvo nije trošak nego ušteda.

"Naravno, ovo je uz uvjet de se to uradi na prvi način. Ali ako će svatko imati svoj provajder onda ne samo da sustav neće funkcionirati nego ćemo imati prevelike troškove'', navodi on.

Samir Dedović, direktor kompanije MedIT, koja se bavi uvođenjem IT riješenja u sektor zdravstva, kaže da se uvođenju inovacija često opiru i sami ljekari.

Naglašava da jedan cloud sustav može donijeti itekako dobrih stvari pacijentima, ali i zdravstvenim radnicima.  

"Na primjer u Unsko-sanskom kantonu, koji je već uveo ovo rješenje, nebitno je li nalaz od specijaliste u Sanskom Mostu ili otpusno pismo iz Kantonalne bolnice Bihać. Njega može vidjeti i jedan i drugi. Da ne govorimo o radiološkoj slici koja će iz Cazina završiti kod specijaliste iz Bihaća na drugom mišljenju. Sve ovo je realizirano jer su institucije bile spremne da krenu u ovoj projekt'', kazao je on. 

Također, kada pacijent dođe kod obiteljskog ljekara po redovitu terapiju, on mu u elektronski karton unese recept za lijek. Pacijent lijek može podići u bilo kojoj apoteci u gradu koja ima potpisan ugovor sa Zavodom. Farmaceut ga vrlo jednostavno pronađe tako što ukuca matični broj pacijenta.

IT stručnjaci navode da BiH može ići u korak sa inovacijama u ovom sektoru, ali da je osnovna stvar volja nadležnih, u ovim slučajevima to su zavodi za zdravstveno osiguranje, koji bi trebali da održavaju e-kartone.

"Mi smo jedna država, ali postoji problem jer pri prelasku pacijenta iz jednog u drugi kanton njega ne prati njegova zdravstvena dokumentacija. Rješenje za to može biti različito. Da li će to biti jedan hub preko kojeg bi se prenosile informacije ili centralni infiormacijski sustav, pitanje je dogovora i implementacije", navodi oni.

Napominju da je u svemu ovome najvažnije da podaci prate pacijente i osiguravanju brže procedure i bolju zdravstvenu uslugu pacijentima.

"Implementacija ovih rješenja u četiri kantona je pokazala da imamo znanje da to uradimo, te naglašavaju, da bi se to uradilo potrebna je podrška ministarstava i zavoda za osiguranje koji bi trebali bi da shvate da je to prednosti i da time pružaju bolju uslugu pacijentima", navodi IT stručnjaci. 

Podsjetimo, do sada su četiri kantona u Federaciji uveli taj sustav e-recepta i to: Kanton Sarajevo, Unsko-sanski, Tuzlanski, Zeničko-dobojski te Hercegovačko-neretvanski kanton.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti