Vijesti

Važnost ulaganja: Brendovi bi mogli biti najmoćnije oružje domaćih kompanija

06.04.2010. 17:53 / Izvor: eKapija.ba

"Imamo velike zamjerke domaćih proizvođača da strani dominiraju na našem tržištu. Uzroke takvom stanju treba tražiti u snazi domaćih brendova", kaže Anto Domazet, profesor sa Ekonomskog fakulteta u Sarajevu. Ističe da imamo dosta dobrih kompanija koje bi mogle postati vrijedni brendovi ali se slabo radi na tome. Smatra da BiH treba graditi regionalne brendove prije svega u industriji pića, namještaja i sl.

(Anto Domazet)

I Belma Mujadinović, projekt menadžer Superbrandsa BiH, smatra da se naši brendovi ne trebaju bazirati samo na bh. tržište nego postati regionalni. Ističe da postoje dobri preduslovi za to jer se radi o tržištima na kojima potrošači imaju slične životne navike te se od kompanija zahtjeva minimalna lokalna prilagodba tržištu.

"Sve to znači i minimalna ulaganja u prilagođavanje na pojedinim regionalnim tržištima, a s druge strane to znači smanjenje troškova kompaniji te mogućnost alociranja resursa na druge marketinške aktivnosti", kaže Mujadinović.

Osim toga problem je, kaže ona, što se kod nas na prste jedne ruke mogu nabrojati kompanije koje vode branding na strateškom nivou.

"Veliki, snažni brendovi imaju značenje, a izgradnja takvog brenda zahtjeva vremenske i novčane resurse, zahtjeva njegovanje, kulturu, izgradnju identiteta, a rezultati se mjere kroz dugoročne efekte na lojalnost korisnika i na izradnju brand equityja", kaže ona. Naglašava da je izostanak kratkoročnih efekata kod investicije u izgradnji branda, kakve daju recimo aktivnosti prodajne promocije, često razlog zbog kojeg strateški branding biva zapostavljen u cjelokupnoj marketing strategiji.

Vesna Beganović, direktorica marketinške agencije Via Media iz Sarajeva mišljenja je da bh. kompanije tek djelimično shvataju važnost brandinga, ali da je to još uvijek nedovoljno da branding bude prioritet i zauzme mjesto koje mu po važnosti pripada.

(Vesna Beganović)

Kaže da kompanije moraju shvatiti da smo već smo odavno u eri u kojoj potrošači drže u svojim rukama odluke koji brandovi zaslužuju njihovo povjerenje, pa se stoga itekao mora voditi računa o komunikaciji brandova.

"Rečenicu koju stalno ponavljam kako bi kompanije shvatile važnost jeste da će brendovi postati jedino oružje u rukama kompanija, a kompanije koje uspiju pozicionirati brendove u srca potrošača su dugoročni pobjednici", kaže ona.

Kaže da je brending proces koji se ne može ubrzati i što prije kompanija počne s tim, prije će imati mjerljive rezultate.

Dobri brendovi će odoliti i stranoj konkurenciji

Važnost u ulaganja u brendove je bitna i s aspekta otvaranja tržišta. Mujadinović kaže da su dosadašnja iskustva pokazala da otvaranjem tržišta neće doći do nestanka domaćih brendova zašto što se ljudi emotivno vežu za brendove. Smatra da iz tog razloga domaći brendovi imaju mjesto kod domaćih potrošača čak i kada je tržište otvoreno.

"U Hrvatskoj egzistira veliki broj jakih domaćih marki koje jako dobro konkurišu globalnim brendovima, čak su i vrlo dobro pozicionirane i na našem tržištu", kaže ona. Ističe da je to upravo zbog kulturoloških nasljeđa koja su nepromjenjiva kategorija i koja imaju veoma bitnu nesvjesnu ulogu kod donošenja odluka o kupovini.

D.Kozina

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti