Veća sigurnost: Aerodrom Sarajevo predstavio novu proceduru slijetanja aviona

09.11.2018. 17:43 / Izvor: Akta.ba

Zvaničnici Međunarodnog aerodroma Sarajevo, BHANSA i BHDCA predstavili su danas nove navigacione procedure za slijetanje letjelica .

Zvaničnici Međunarodnog aerodroma Sarajevo, BHANSA i BHDCA predstavili su danas nove navigacione procedure za slijetanje letjelica na najveći aerodrom u Bosni i Hercegovini.

Riječ je o proceduri čije uspostavljanje predstavlja važan iskorak, ne samo za Međunarodni aerodrom Sarajevo, nego i za Bosnu i Hercegovinu, koja je ovim činom ušla u krug država, koje kao izvor navigacijskog signala koriste globalni sistem satelitske navigacije.

Napretkom globalnog navigacijskog satelitskog sistema ostvarene su nove mogućnosti za slijetanje aviona na aerodromima širom svijeta, pa tako i po prvi put na sarajevskom aerodromu. 

Direktor Sektora saobraćaja i usluga u zračnom saobraćaju Nermin Zijadić kazao je na današnjoj press konferenciji da su u ovu proceduru krenuli prije tri godine, a na osnovu inicijative FlyDubaija i njihovih zahtjeva da se imlementira nešto što u svijetu postoji od 1999. godine.

"Sama procedura je kratka, ali je nama zbog niza problema i prepreka trajala više od tri godine. Od ove procedure osim Aerodroma Sarajevo benefit će imati i aerodromi u Banjoj Luci i Mostaru", kazao je Zijadić, ističući da se radi o velikom iskoraku za aerodrom i BiH.

Dodao je da će uvođenjem ove procedure aerodrom poboljšati sigurnost i uvesti vertikalno i horizontalno navođenje čime će biti smanjen procenat nezgoda.

Također, povećat će se kapacitet jer će novi način letenja omogućiti uže putanje čime će se povećati broj letova i linija.

 

"Kašnjenja i gužve će biti smanjene, a ono što je veoma važno za naš aerodrom je da će se kroz ovu proceduru smanjiti potrošnja goriva kao i buka prilikom slijetanja i odlijetanja", istakao je Zijadić.

Kako je rečeno, nova navigaciona procedura PBN(Performance Based Navigation), ima i ekonomske benefite. Na primjer, Aerodrom u Atlanti je poboljšao operacije uspostavom procedura ovog tipa, što je rezultiralo uštedom goriva za čak 34 miliona dolara godišnje.

Vlado Jurić, Safety Manager pri Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine BHANSA izrazio je zadovoljstvo što je Bosna I Hercegovina uvođenjem ove procedure ušla u krug država koje kao izvor navigacijskog signala koriste globalni sistem navigacije.

"Do sada su se u  Bosni I Hercegovini koristile konvencionalne procedure koje kao izvor navigacijskog signala koriste zemaljske radio-navigacijske uređaje koji se instaliraju na zemlji", objasnio je Jurić.

Napominje da je procedura prva ovog tipa implementirana u BiH koja će omogućiti pomoć u slijetanju aviona i u slučaju kvarova čime će direktno doprinijeti povećanju dostupnosti i osigurati kvalitet odvijanje operacija na Međunarodnom aerodromu Sarajevo.

Naglasio je da će aerodromi u Banjoj Luci i Mostaru dobiti istu proceduru, dok se za Međunarodni aerodrom Tuzla radi studija izvodljivosti.

Inače, uspostavljanje ove procedure predstavlja važan iskorak za Međunarodni aerodrom Sarajevo i rezultat je predanog rada svih učesnika sa ciljem unapređenja usluga koje ovaj Aerodrom pruža aviokompanijama, a uz zajednički rad sa Agencijom za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA-om) i uz odobrenje i podršku Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA)".

Za novu tehnologiju zaslužni su i aviokompanija FlyDubai, te pružatelj usluga u zračnom prometu NATS iz Velike Britanije. Naime Aviokompanija FlyDubai je financirala dizajniranje nove procedure, dok je NATS bio zadužen za njeno dizajniranje.

Svi kontrolori leta već su prošli obuke i uspješno je obavljeno prvo slijetanje, a riječ je o avionu kompanije FlyDuabi.

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti