Vesna Beganović: Na tržištu UAE prisutni su samo najbolji i najjači igrači

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Vesna Beganović: Na tržištu UAE prisutni su samo najbolji i najjači igrači

14.06.2018. 10:33 / Izvor:

Prvog maja Via Media je proslavila godinu dana rada u Dubaiju. Prva godina je u svakom biznisu najteža, ali s obzirom na njihovo dvadetogodišnje iskustvo, vrlo brzo su se integrirali u poslovnu zajednicu, strukovne događaje i medije, tako da je izlazak na UAE tržište dobra strateška odluka, tvrdi osnivačica i direktorica Vesna Beganović.

U razgovoru za Akta.ba kaže da su kratkom periodu ostvarili saradnju s klijentima koji cijene iskustvo i znanje, ali gdje su ideje i kreativnost na prvom mjestu.

"Postali smo partner Dubai Lynx-a, najvećeg festivala kreativnosti na Bliskom Istoku, prezentirali inovativne metode mjerenja iz domena potrošačke psihologije u kreiranje kreativnih kampanja. Očekuje nas vrlo dinamična jesen sa puno novih projekata i događaja, partnerstvo sa Innovation summit-u, ECHO Dubai, Dubai Design District, Dubai Chamber of commerce, intenzivno radimo i na našem novom proizvodu namijenjenom UAE tržištu", navodi ona.

Govoreći o tome koliko su dubaijska iskustva primjenjivija na ekonomiju Bosne i Hercegovine, naša sagovornica ističe da bi se iskustva koja imaju sa DED odjeljenjem za ekonomski razvoj Dubai Economy mogla primijeniti i kod nas, ali mora postojati ambijent i volja BiH da se radi progresivnije i brže.

"Npr. Vlada UAE donosi odluke vrlo brzo, sve je podređeno unapređenju i stimulaciji biznis okruženja. Vlada je u potpunosti e-government/digitalizirana i na usluzi kompanijama. Postoje jasna vizija, strategija i planovi sa identifikovanim sektorima koje imaju najviše potencijala. Razvijen je strateški pristup promociji i modelu privlačenja investitora. Dubai Economy, odjeljenje za ekonomski razvoj zaduženo je za postavljanje i vođenje ekonomske agende emirata Dubaija. Snažno i strukturalno se transformira kao raznovrsni i inovativni grad u cilju poboljšanja poslovnog okruženja i ubrzanju rasta produktivnosti. Ako bi tako postavili agendu za ekonomski razvoj Bosne i Hercegovine, oslobođenu okova starog trulog sistema, uspostavili bismo sistem vrijednosti zasnovan na znanju i sposobnostima i omogućili tržišnoj ekonomiji da zaživi u potpunosti. Nije to teško, samo treba volja. Prestanimo pričati kako se ne može i pričajmo o tome kako da to napravimo", ističe Vesna.

Kako biti dio najdinamičnijeg tržišta na svijetu?

Na pitanje šta je to što ovo tržište čini uspješnim i kako se tako brzo razvija, navodi da je to ekonomija koja je na prvom mjestu. Također, tu su vizija i strategija koje su okrenute inovacijama i tehnološkom razvoju.  

Kao primjer navodi da je prošli mjesec Vlada izmijenila vizni režim jer UAE želi ostati globalni inkubator za izuzetne talente i stalna destinacija za međunarodne investitore.

"Dubai je otvoreno okruženje, ima tolerantne vrijednosti, a infrastruktura i fleksibilna legislativa predstavljaju najbolji plan za privlačenje globalnih investicija i izuzetnih talenata. Novi vizni sistem je jedna od mjera koja će povećati šanse za privlačenje investitora i kompetencija u UAE i na taj način dodatno povećati ekonomsku konkurentnost zemlje na globalnom nivou. Investitorima i talentima, stručnjacima iz medicinske, naučne, istraživačke i tehničke oblasti, kao i za sve naučnike i inovatore omogućene su vize do 10 godina. Sistem obrazovanja je u skladu sa vremenom u kojem živimo, tehnologija se primjenjuje u svim oblastima, investira se u promociju razvojnih projekata koji stimuliraju razvoj svih segmenata društva", priča nam ona. 

Budući da se radi o izuzetno ogromnom i primamljivom tržištu za sve vrste usluga i proizvoda, potencijal za uspjeh naših kompanija je ogroman. Ipak, na tržištu UAE su prisutni samo najbolji i najjači igrači na tržištu, sa najinovativnijim pristupom i sjajnim idejama, smatra ona.

"Sve kompanije koje imaju proizvode i usluge sa takvim pristupom sigurno da mogu pronaći svoje mjesto na tržištu. Ogromne investicije Vlade UAE su usmjerene na izgradnju infrastrukture za EXPO2020, otvoreni su tenderi, nabavke i bespovratni gratovi za sve zemlje. Bh. kompanije koje imaju šta za ponuditi, mogu da se registruju kao dobavljač EXPO2020, prođu procedure verifikacije i učestvuju u nabavci. Kompanije koje spremaju ulazak na tržište UAE moraju znati da je ulazak na tržište u prosjeku 8-12 puta skuplji nego na tržištu Evrope, uključujući vrlo značajna ulaganja u distribuciju i marketing", objašnjava iz prve ruke direktorica Via Medie.

Prema njenim riječima, ono što je za našu zemlju još uvijek neiskorišteno je turistički potencijal, ali kroz strateški pristup turistima iz UAE.

"Iako imamo lijepu zemlju, ne smijemo zaboraviti da su to turisti koji puno putuju, zahtjevni su, navikli su na vrhunsku uslugu koju su spremni platiti. Mi im, osim turističke destinacije, nedovoljno prezentirane, pozicionirane kao netaknuta priroda, moramo ponuditi koncept, kao i moguće opcije povezanih paketa sa Hrvatskom, Crnom Gorom", smatra ona.

Pokretanje platforme za poslovno povezivanje kompanija

Dodaje da bi za bh. privredu svakako bilo od značaja jačanje ekonomskih odnosa sa emiratom Ras al Khaimah, prvenstveno zbog toga što imamo investitora u BiH koji dolazi iz tog emirata, Sheikh Mohammed bin Saqr al Qasimi, koji je svijetli primjer i najbolji promoter BiH za investitore iz UAE. Također, bilo bi dobro ostvariti suradnju na području turizma i IT sektora sa emiratom Sharjah u kojem se gradi najveći R&D centar.

"Istakla bih i primjer sa kojim se vrlo često susreću investitori, koji nakon iskustva u BIH preispituju svoje odluke. Npr. jedan investitor iz Dubaija želi investitrati u oblasti zdravstvenog turizma, tačnije u zdravstveno-rekreativne komplekse na lokacijama Sarajevo-Fojnica, ali osjeća pritisak našeg sistema. Ima puno otežavajućih okolnosti u razumjevanju njegovog koncepta i implementaciji investicije. Za takve investitore moramo imati inovativan i fleksibilan poslovni pristup, jer njega kao investitora žele u Crnoj Gori, a oni nude bolji poslovni ambijent", ističe.

Što se tiče aktivnosti na tom polju, Via Media je organizirala podršku kompanijama na Gulfood festivalu, Annual Investemnt Meetingu investicionom forumu gdje su razgovarali o investicijama u oblasti agrokulture, turizma i IT sektora. 

"Trenutno surađujemo sa nekoliko kompanija koje su nam se javile da planiraju ulazak na Bliski istok, analiziramo njihove konkurente, cijene proizvoda i tržišni potencijal. Više upita imamo od kompanija iz Hrvatske, Slovenije, Srbije i Crne Gore od bh. kompanija. U narednom periodu planiramo pokrenuti platformu za poslovno povezivanje kompanija sa naše regije i tržišta GCC regiona, a koja bi omogućila brže povezivanje i uspostavljanje poslovnih odnosa", zaključuje Vesna Beganović.

S.B. 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti