Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Vesna Beganović: Ovo je prilika da se promijenimo i modernizujemo našu ekonomiju

07.05.2020. 10:29 / Izvor: Akta.ba

Pandemija izazvana koronavirusom je skinula sve zavjese i pokazala da su nam potrebne korjenite ekonomske promjene, kazala je u razgovoru za poslovni portal Akta.ba Vesna Beganović, direktorica i osnivačica Agencije Via Media, Via Media Dubai i medijske agencije Reach, partnera najveće svjetske medijske grupacije Omnicom Media Group.

Smatra kako je ovo prilika da se promjenimo i da modernizujemo našu ekonomiju jer poslije događaja ovog tipa svijet se nikada neće vrati na isto.

​NESTABILNOST STVARA PRILIKU

„Zato se sve češće spomije izraz 'The new normal' kao kategorizacija života nakon Corona krize. Po meni i ne treba biti kao ranije jer svi mi u BiH predugo čekamo na promjene koje su u konačnici dobre. Pandemija nas je natjerala da imamo online nastavu, da se intenzivno okrenemo korištenju tehnologije koja pomaže ljudima, povećala se potražnja za razvoj web shopova, otvaraju se drugačiji pristupi tržištu i kupcima“, kaže Beganović, smatrajući kako nestabilnost stvara priliku da budemo inventivi, krenemo u potragu za novim biznis modelima.

Svjedočimo naglom rastu digitalnih alata, potrebi za kreiranjem drugačijeg sadržaja i konzumacije medija.  Međutim kaže, načela komunikacije brandova će ostati ista, ali načini i kanali komunikacije prema potrošaču se mijenjaju.

Ono što treba ostati isto je da stalno moramo imati na umu je šta je potrošaču važno i potrebno, u kakvi okolnostima i okruženju djelujemo. Oni koji to na vrijeme primjene mogu biti sigurni u da će preživjeti“, pojašnjava Beganović.

Osvrćući se na ublažavanje mjera i vraćanja ekonomije u normalne tokove, kaže kako će biti potrebne korjenite promjene, ali one koje će se uz struku brzo sprovoditi.

Po njoj u proteklom periodu je izostala podrška institucija, drugačija od one koju imamo, izgradanja više partnerskog odnosa države prema privredi.

„Takav odnos bi potaknuo brže oživljavanje privrede, rezultirao podrškom potrošnje,  a samim time i većim prihodima i punjenju budžeta.  Kada bi se omogućila saradnju i sinergija resursa koje ima država i znanja u privredi, bh. ekonomija bi imala snažnije i dugoročnije efekte. Zamislite da svi resursi koje imamo od IT kompaija, proizvodnje, ostalih resursa bude na raspolaganju državi u cilju osnaživanja ekonomije.  Dosta ljudi je ostalo bez posla, oprez i strah od nepoznatog su još prisutni, tako da ublažene mjere stvaraju privid, ali ne početak oporavka“, kaže Vesna, smatrajući kako svaka kompanija mora da razvije plan za prevazilaženje zastoja poslovanja, poduzme korake vezane za finacijske tokove, upravljenje resursima i promjenama na tržištu koje će im omogućiti preživavanje i stabilnost poslovanja.

„Država je ta koja može ubrzati ekonomski oporavak i to joj treba biti prioritet.“

PROTIV COVID-a  - ZNANJEM I KRETIVNOŠĆU

Ne krije da je koronavirus imao uticaja i na njenu kompaniju, međutim već dva mjeseca rade od kuće, dobro su prilagodili procese, a protiv COVID-19, osim zaštitnim mjerama, bore se znanjem i kreativnošću.

„Jaku agenciju čine ljudi zato smo, prije svega, stavili fokus na naše uposlenike, pružili im sigurnost i uspostavili nove modele redovne interne komunikacije jer znamo da je ključna za održavanje kulture agencije, izvor je inspiracije i motivacije. Što se tiče advertising industrije bilo je za očekivati da će se osjetiti udar, naša snaga je prilično širok portfolio klijenata iz različitih industrija, tako da taj pad aktivnosti nije toliko drastičan uz to imamo i Dubai Office koji je u vrijeme krize akvizirao još dva klijenta što je u ovim momentima zaista značajno. Online sastanci i timskim brainstorminzi, za nas su normalno okruženje. Dosta razgovaramo sa agencijama iz regije o struci i promjenama u našem poslu“, pojašnjava Vesna koja je zajedno sa svojim timom intenzivno posvećena radu sa klijentima, zajedno mijenjaju poslovne strategije i prilagođavaju planove trenutnim okolnostima.

Svi njihovi klijenti su dobili prilagođenu komunikaciju kako bi oglašavanje i poruke prilagodili nastaloj komunikaciji, bilo da se radilo o društveno-odgovornoj, informativnoj ili prodajnoj komunikaciji uz preporuke ko bi trebao zaustaviti oglašavanje, a ko pojačati. Većina njih je kaže, shvatila da neizvjesnost kakvu sada živimo, nije izgovor da kompanije ne nastave komunikaciju sa svojim potrošačima.

„Umanjenje marketing aktivnosti je bilo neminovno a ova situacija će sigurno testirati 'zdravlje' i snagu svih kompanija na tržištu pa tako i marketing agencija. Generalno možemo reći da su klijenti prošli kroz stanje šoka, od zaustavljanja, razumjevanja do prihvatanja novog okruženja, a nakon toga su shvatili da ako njihovi brendovi nisu u komunikaciji, vrlo brzo ih kupci neće više razmatrati. Kompanije koje su na početku pomjerile svoje kampanje za zadnji kvartal, trenutno preispituju takve odluke, jer neće imati zadovoljavajuće rezultate ako se oslone samo na oglašavanje u zadnjem kvartalu“, kaže Vesna, dodajući kako je njena Agencija najveći pad obima aktivnosti osjetili u event odjelu koji je prekonoći morao zaustaviti sve radi zabrane okupljanja.

USKORO LANSIRAJU NOVI BRENDA IZ FMCG KATEGORIJE

U njenoj Agenciji je prilično dinamično, jer su se za krizu pripremali ranije otvaranjem GCC tržišta kroz Dubai Office ali i razvijajući strateška partnerstva sa klijentima. Tako su za partnerski brend prirodne kozmetike Glorija otvorili tržište Hrvatske i Srbije, a trenutno intenzivno radimo na pripremi lansiranja novog brenda iz FMCG kategorije po istom modelu koji se pokazao izuzetno uspješno.

 

E. Kokor

 

 

 

 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti