Vijeće ministara BiH plaća 30 miliona KM za autoput koji država neće graditi

10.12.2008. 14:54 / Izvor: Nezavisne novine
Vijeće ministara BiH plaća 30 miliona KM za autoput koji država neće graditi

Vijeće ministara BiH platit će između 25 i 30 miliona KM za izradu glavnih projekata za izgradnju 130 kilometara autoputa na koridoru 5c, iako država neće finansirati niti graditi ovaj autoput, potvrđeno je "Nezavisnim" u Vijeću ministara BiH.

"Vijeće ministara BiH, niti bilo koja državna inistitucija nemaju veze sa izgradnjom autoputa na koridoru 5c. Pošto država nije dala koncesije za cijeli autoput, njegove dijelove grade entiteti na način i tempom koji njima odgovara. To više nije državni projekat, pa je apsurdno da država plaća izradu glavnih projekata koje investitori mogu, ali i ne moraju iskoristiti", upozorava sagovornik iz Vijeća ministara.

Ministarstvo prometa i komunikacija BiH prije više od godinu sklopilo je ugovore s konzoricijem firmi predviđenih komapnijama IPSA iz Sarajeva i IGH iz Zagreba, koje već rade glavne projekte za autoput na koridoru 5c. Federacija BiH već je izgradila dionicu autoputa od Sarajeva do Kaknja vlastitim sredstvima. Preostali dio autoputa koji prolazi kroz ovaj entitet također će graditi svojim i sredstvima iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke.

"Tačno je da entiteti imaju različite načine finansiranja izgradnje autoputa. RS se odlučila za davanje koncesija, dok FBiH sredstva osigurava iz svog budžeta i kreditima evropskih finansijskih institucija. Međutim, mislim da niko nije lud da ne koristiti glavne projekte za dionice koje će biti izgrađene, jer to mnogo košta i zahtijeva mnogo znanja", rekao je Veselin Poljašević, zamjenik ministra prometa i komunikacija BiH.

Pojašnjava da se izrada projektne dokumentacije finansira sredstvima prikupljenim naplatom GMS licenci, te da je nemoguće da, bez obzira što entiteti grade autoput, njegova trasa bude promijenjena, a samim tim glavni projekti neiskorišteni.

"Trasa autoputa je već određena, unesena je u urbanističke planove i ne može se promijeniti. Može se desiti da se pojave određene konfliktne tačke na ovoj trasi, ali odustupanja nisu moguća", ističe Poljašević.

Smatra da nema ništa sporno u tome što državno ministrastvo plaća izradu projektne dokumentacije za autoput čiju izgradnju uopće ne može kontrolisati, niti usmjeravati.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti