Zatvoren aerodrom u Tuzli - Ključ u bravu zbog preskupog održavanja piste tokom zime

15.02.2010. 10:07 / Izvor: Nezavisne novine
Zatvoren aerodrom u Tuzli - Ključ u bravu zbog preskupog održavanja piste tokom zime

Međunarodni aerodrom Tuzla zatvoren je do daljeg zbog velikih troškova održavanja piste u zimskim uslovima.

Otkazani su redovni putnički letovi za Frankfurt i Istanbul, koji bi mogli biti ponovo uspostavljeni tek kada nastupi ljetni red letenja, potvrdio je direktor ovog aerodroma Enver Jukanović.

Redovni putnički saobraćaj na tuzlanskom aerodromu, koji je deceniju i po bio u rukama NATO-a, uspostavljen je prije nepunih godinu dana, ali zbog loše reklame nije zaživio kako je očekivano.

Linije za Tursku i Njemačku, koje su saobraćale dva puta sedmično, koristio je samo mali broj stanovnika Tuzlanskog kantona. To, prema riječima Jukanovića, nije moglo pokriti obaveze koje je Međunarodni aerodrom Tuzla imao prema kompaniji "BH Airlines".

"Mi smo prihvatili uslov `BH airlinesa` da nosimo odgovornost, odnosno troškove iz Sarajeva do Tuzle i obratno, što su za nas prilično visoka sredstva. Trebao nam je 31 putnik za Frankfurt, odnosno 50 putnika za Istanbul. "BH Airlines" kaže da se tada njima isplate te linije, a mi bismo prestali plaćati njima i zarađivali bi na taksi, na hendlingu i lendingu", izjavio je Jukanović.

S obzirom na to da nisu mogli dostići limit uslovljen od "BH Airlinesa", Međunarodni aerodrom Tuzla je pokrivao troškove za održavanje redovnog avio-saobraćaja. "BH Airlinesu" su plaćali 2.000 eura za 15 putnika za Njemačku, odnosno po 500 eura manje za svakih narednih pet putnika, te 9.500 eura za 10 putnika za Tursku. To su u prošloj godini pokrivali od sredstava dobijenih iz federalne vlade kao podršku uspostavljanju redovnog civilnog avio-saobraćaja.

Nezavisne novine doznaju da Međunarodni aerodrom Tuzla ne posjeduje kompletnu opremu za zimsko održavanje, te da više zbog visokih troškova održavanja manevarskih površina gube likvidnost. Jukanović navodi da jedan izlazak i čišćenje snijega i posipanje uree na manevarskoj površini košta između 2.500 i 3.500 KM, dok je zarada koju ostvaruju prilikom spuštanja manjeg poslovnog aviona 150 do 200 KM, što im svake sedmice stvara velike gubitke. Zaposleni na tuzlanskom aerodromu posljednju platu su dobili za avgust prošle godine.

"Mi smo se bili pretvorili u cargo operatera, tražili ko i gdje izvozi, kako mu možemo pomoći i uvezivali smo ih sa avio-kompanijama jer nijedna institucija, Vlada TK, Privredna komora i Turistička zajednica TK nisu radili ništa. Stekao se dojam da oni to ili ne razumiju ili ne žele. Isto je bilo i sa putničkim saobraćajem. Prevozili smo samo bosanske putnike, jer ne postoji adekvatna marketinška predstava potencijala našeg kantona i ljudi sa Bliskog istoka i Evrope ne znaju šta im mi ovdje možemo ponuditi", istakao je Jukanović.

On je dodao da je još neizvjestan datum ponovnog otvaranja Međunarodnog aerodroma Tuzla i uspostavljanje redovnog putničkog saobraćaja. Kaže da će od kantonalne i federalne vlasti tražiti način da se smanje sredstva koja je od njih do sada tražio "BH Airlines" kako bi Tuzla imala redovnu avio-liniju.

"Ako uspijemo, onda ćemo sa "BH Airlinesom" potpisati ljetni red letenja. Ako ne, onda ćemo čekati nekog tour operatera ili ćemo se opredijeliti da radimo čarter letove", kazao je Jukanović.

Menadžment tuzlanskog aerodroma je pregovarao sa niskotarifnom avio-kompanijom "Ryanair" o uspostavljanju niskotarifnih letova za Tuzlu, ali vlast to nije podržala. "Ryanair", za razliku od drugih kompanija, uključujući i "BH Airlines", nije tražio finansiranje početnog rizika, već je godišnje tražio 130.000 eura za takozvanu marketinšku taksu, koja bi uključivala objavljivanje letova za Tuzlu, te prezentaciju kompletne turističke ponude Tuzlanskog kantona na njihovom web siteu.

"Sporazumom sa "BH Airlinesom" mi smo se praktično pretvorili u tour operatera i nosili odgovornost kao da smo iznajmili avion. "BH Airlines" ne želi o svom riziku da razvija avio-saobraćaj u TK. Ovo je nebrušeni dragulj koji ima TK, koji jeste skup u početnoj fazi razvoja, ali ga treba podržati", kazao je Enver Jukanović, direktor ovog aerodroma.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti