Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Završena Branding konferencija 04: Razvoj brenda kroz kreativnu strategiju

20.06.2014. 14:45 / Izvor: eKapija.ba

Sarajevo je i ove godine bio centar okupljanja istaknutih stručnjaka iz oblasti marketinga, brandinga, komunikacija i medija. Branding konferencija 04, koja je održana u petak u Hotelu Bristol, ugostila je ugledne predavače iz regiona i Europe, te predstavnike brojnih kompanija, medija i gostiju iz BiH i regiona.

Jedan od najuglednijih branding događaja u regiji ponudio je zanimljive teme, panel diskusije i kreativne radionice, a razgovaralo se o novim tržišnim trendovima i promjenama izazvanim razvojem digitalnih medija, te važnosti brendiranja u procesu poslovanja i kreiranju imidža kod potrošača i javnosti.

Konferenciju je otvorila Vesna Beganović, prokurist i partner u agenciji Via Media koja se prigodnim govorom obratila učesnicima i poželjela im dobrodošlicu u Brandland te kazala da se od konferencije očekuje dosta novih primjera brandinga sa svjetskog tržišta.

Veliku pažnju stručne javnosti, ali i velikog broja akreditiranih medija iz cijele regije, izazvao je dolazak izvršnog direktora za Centralnu i Istočnu Europu najveće svjetske mreže za analizu i procjenu vrijednosti branda “Interbranda” Justusa Schneidera, kao i sportskog menadžera i generalnog direktora Fordham Sports Image Rights Francisco Lampreia koji usko surađuje sa našim Edinom Džekom.

„Prvi put sam Sarajevo posjetio u novembru prošle godine i svi su me dobro dočekali, zaista sam uživao. Mislim da brandovi koji ovdje vladaju imaju odličnu priliku, ali moraju biti ambiciozni i inovativni u ovom posebnom i emotivnom periodu za sve potrošače koji prate Svjetsko prvenstvo u Brazilu i svjedoče historijskom trenutku za Bosnu i Hercegovinu koja je prvi put na takmičenju. Konferencija je odlična prilika za upoznavanje, razgovor i učenje o strukturi i funkcionisanju tržišta. Hvala na pozivu“, kazao je Francisco Lampreia.

Vlasnica Instituta za istraživanje tržišta i medija “Mediana Slovenija” Janja Marolt Božić govorila je o tome kako efikasnost komunikacije utječe na mišljenje potrošača o brandu, dok je Izvršni direktor za Centralnu i Istočnu Europu “Interbranda” Justus Schneider govorio o kreiranju i upravljanju brand vrijednostima.

„Zaista je predivno biti u Sarajevu, na ovako prelijepom događaju kao što je Branding konferencija. Ugodno sam iznenađen organizacijom ovog događaja i želio bih se zahvaliti gospođi Beganović što me je pozvala na konferenciju“, kazao je Schneider.

Panelisti konferencije fokusirali su se, u svojim predavanjima, na inovacije i trendove, te na uticaj ekonomskih, političkih, tehnoloških, kulturnih i ekoloških faktora na razvoj tržišta i na same potrošače.

Kreativna direktorica agencije “Leo Burnett Srbija” Anja Radulović objasnila je da novi proizvod da bi uspio na tržištu, treba i dobru strategiju promocije.

"Vjerujem da je strategija usko povezana sa kreativnošću. Kroz dobru kreativnu strategiju, brend ima veliku šansu da uspije. Uzima se u obzir sve, i stanje na tržištu, ljudi i šta je potrebno ljudima. Također, kada se pronađe svrha u životima ljudi, onda im brend treba predstaviti na interesantan i inovativan način", kazala je Radulović.

Pomenula je da je do 2008. godine kreativnost dosegla svoj vruhnac, a onda je kriza poremetila sve.

"Smanjili su se budžeti zbog politike štednje, pa je i sama kreativnost počela 'patiti'. Već neko vrijeme, kreativnost je ponovo u razvoju i vidi se to po nagradama koje region dobija. Razmišlja se sve bolje, sve slobodnije i ozbiljnije u skladu sa svjetskim trendovima. Borba je velika. Nije lako biti pionir u inovacijama na tržištu i pomjerati granice, ali to nam je posao", naglasila je Radulović.

Tokom svog izlaganja direktor marketinga i komunikacija McDonald's BiH Adi Hadžiarapović kazao je da kupci stalno mijenjaju McDonald's.

"McDonald's je trenutno sedmi brend po vrijednosti u svijetu. Svakog dana isti taj McDonald's se mora mijenjati. U pitanju je mnogo istraživanja tržišta. Kupci nisu isti danas kao prije pet ili deset godina",istakao je Hadžiarapović.

Kazao je da je ekonomska kriza u svijetu od 2008. godine promijenila mnogo toga.

"Danas doslovno svi žele maksimalnu protuvrijednost za svoj uložen novac. Kada ste jedan od najprepoznatljivijih brendova u svijetu, to nosi ogroman teret, jer vas ljudi uvijek posmatraju drugačije. Nemate pravo na grešku, jer je svaka greška skupa u smislu očuvanja vrijednosti brenda", pojasnio je Hadžiarapović.

Šef korporativnih komunikacija Studen & Co Holding, majčinske firme kompanije Bimal i Studen Agrana iz Brčkog Nataša Pucar, izjavila je da se Bimal ulje na tržištu BiH proizvodi od 2003., a šećer od 2005. godine.

"Izrazito je teško izgraditi brend od proizvoda koji svako od nas ima u kući i da on bude preopoznat. Potrošači, pogotovo od 2008. godine, imaju izrazit problem sa kupovnom moći. Pokušavamo dati najbolje. Težište stavljamo na kvalitet proizvoda i potrošači to prepoznaju. To se najbolje vidi na rastu prodaje, koju ostvarujemo iz godine u godinu", istakla je Pucar.

Prema njenim riječima, osnovni prehrambreni proizvodi jedan su od najvećih izazova u izgradnji brenda.

"Mi u Bosni i Hercegovini, na žalost, još uvijek nismo prepoznali domaći proizvod. Sedam međunarodnih standarda potvrđuju kvalitet naših proizvoda, a 60 posto proizvoda izvozi se na evropsko tržište. Ovakva konferencija, i bilo koje slično predstavljanje, dobar su potez na promociji domaćih brendova", istakla je Pucar.

Kroz bogat program i zanimljive radionice učesnici Branding konferencije 04 su imali priliku razmijeniti iskustva i ideje sa stručnjacima iz oblasti marketinga, brandiranja, komunikacija i medija, te čuti i predavanja: direktora marketinga i komunikacija McDonald's (BiH) Adija Hadžiarapovića, Head of Corporate Communications, Studen&Co Holding (BiH) Nataše Pucar, predsjednika uprave Digitalna distribucija oglasa (Hrvatska) Jana Jileka, regionalnog direktora Atlantic Grupa (Hrvatska) Kristijana Gregorića, osnivača i kreativnog direktora Drap (Hrvatska) Davora Runje, Web and Social Media Specialist Nestle Adriatic (Hrvatska) Ivana Spajića Buturca, direktora za marketinške i korporativne komunikacije Crnogorski Telecom (Crna Gora) Varvare Lješković, Chief Content Officer Jasno i Glasno (Hrvatska) Ane Penović, Managing Director Media Pool (Slovenija) Valerije Prevolšek, Creative Director Leo Burnett Beograd (Srbija) Anje Radulović, voditelja programa prodaje promotivnih materijala R&S (BiH) Emira Ferušića, direktora New Moment New Ideas Company/Young & Rubicam (BiH) Dragana Rujevića, CEO eMedia Patch New York (BiH) Maše Čampare, Communications Manager Golden Drum (Slovenija) Boruta Odlazeka.

Konferenciju je moderirala Naida Kundurović.

E. Kokor

Student Brand Story

Organizatori Branding konferencije posvećuju veliku pažnju edukaciji budućih marketinških stručnjaka. Tako je i ove godine nastavljena uspješna trogodišnja suradnja sa Ekonomskim fakultetom Univerziteta u Sarajevu a sve u cilju sticanja praktičnog iskustva studenata odsjeka za marketing. Veliki broj studenata je imao priliku da učestvuje u takmičenju Student Brand Story, dobije brief od kompanije Lactalis BH na osnovu kojeg su kreirali marketinšku strategiju za brand President u 2015. godini. Nakon analize pristiglih prijava stručni žiri je odabrao najbolje timove koji su prezentirali svoje radove pred priznatim ekspertima. Najbolje tri ekipe su dobile vrijedne nagrade od kompanije Lactalis BH. Takođe, studenti Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu su i ove godine imali priliku pratiti program Branding konferencije putem Interneta „uživo“.

 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti