Žene u BiH kreću u osnivanje biznisa najviše iz nužde
OTVORI GALERIJU

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Žene u BiH kreću u osnivanje biznisa najviše iz nužde

Žene u BiH kreću u osnivanje biznisa najviše iz nužde, a prema nekim istraživanjima od ukupnog broja žena poduzetnica za čak 44 posto njih je taj razlog bio ključni.

19.11.2015. 13:16 Izvor: / Akta.ba

Žene u BiH kreću u osnivanje biznisa najviše iz nužde, a prema nekim istraživanjima taj broja žena je za čak 44 posto veći nego u zemljama u okruženja.

Kada se ovome doda činjenica da je među najvećim stopama nezaposlenosti u BiH ima upravo ženska populacija to pokazuje gdje se fokus u rješavanju problema nezaposlenosti mora usmjeriti, istaknuto je na okruglom stolu pod nazivom "Strateško pozicioniranje ženskog poduzetništva" koji se održao danas u Sarajevu.

Marie Bergstorm, direktorica za razvojnu suradnju Veleposlanstva Švedske u BiH, je kazala da recimo za razliku od BiH u Švedskoj žene pokreću poslovanje iz želje da se okušaju u razvoju novih ideja, a ne zbog nužde. 

"Nakon nedavnog usvajanja ženske politike u Švedskoj mi ćemo pokušati i da u projekt GOLD, koji se odnosi na projekt unarijeđenja lokalnog razvoja,  integriramo što više komponentu direktne podrške ženama kroz obučavanje i jačanje njihovih kapaciteta", navela je ona. 

Naglasila je također da žensko poduzetništvo treba igrati značajniju ulogu u reformskoj agendi koju će BiH trebati provoditi u idućem razdoblju. 

"Razumijemo da sve ovo traži sustavan pristup na svim razinama vlasti kako bi se kreiralo okruženje koje će stimulirati poduzetništvo žena i dati jednaka prava i mogućnosti svima", istaknula je Bergstorm.

Peter Duffy, direktor Misije USAID-a u BiH, kaže, iako je kratko u BiH, da je jasno da žensko poduzetništvo ima neiskorišteni potencijal. Navodi da su recimo istraživanja koja se tiču SAD-a pokazala da je za vrijeme krize u njegovoj zemlji kompanije koje su vodile žene nisu osjetile veliku štetu od krize i da su bolje poslovale u tim uvjetima.

Navodi da je također istraživanje pokazalo da je uspjeh žena u poduzetništvu također ovisio od toga koliko su one bile dobro međusobno povezane, razmjenjivale znanja, iskustva i sl.

Aida Zupčević, predsjednica Asocijacije poduzetnica u BiH ONE, kazala je da na današnji dan kada se slavi Međunarodni Dan ženskog poduzetništva veoma bitno ukazati na važnost kompanija koje vode žene, te pružanju jednakih mogućnosti istima na tržištu. "Osnaživanje žena doprinosi ekonomskom rastu ekonomije", kazala je ona.

Govoreći o inicijativi za strateško pozicioniranje ženskog poduzetništva u BiH Besima Borić, počasna članica Udruženja ONE, je kazala da je veoma bitna okolnost i da BiH na svom putu kao EU mora zadovoljiti uvjete koje se odnose na razvoj ženskog poduzetništva. 

Zbog svega toga navodi da je bitno uraditi strategiju razvoja ženskog poduzetništva. "Svjesni smo da je ovo zahtjevan projekt i da postoje velike prepreke, prije svega zbog različitih nadležnosti, nedostka jasne državne strategije razvoja poduzetništva i sl. Ali isto tako postoji obveza BiH da na putu ka EU mora poduzeti mjere u unaprijeđenju poduzetništva žena i ukupnog poslovnog ambijenta", navela je ona. Također aktualna je priča o reformskoj agendi koja bi trebala osigurati bolji ambijent za ukupno poslovanje pa tako i poduzetništvo žena. 

Kaže da pitanje ženskog poduzetništva nije samo pitanje rodne ravnopravnosti nego se odnosi na jačanje konkurentnosti poduzetnica i njihovog doprinosa u poboljšanju ekonomske situacije u zemlji. U prilog ovoj tezi  govore rezultati istraživanja koji pokazuju da kada žene posjeduju isti veličini zemljišta kao muškarci ostvaruju prinose veće za 10 posto od muškaraca, te da su društva u kojima je sudjelovanje žena u političkom životu veće od 30 posto na većem stupnju razvoja. 

Zvezdana Žujo, vlasnica marketinške agencije Communis iz Sarajeva, kaže da barijere koje se postavljaju u poslovanju pred muškarce u BiH iste one sa kojima se moraju suočavati i žene. Smatra da je samo pitanje načina na koji je svatko spreman da prihvati probleme i izazove i da ih riješi. Smatra da to nema mnogo veze sa tim radi li se o ženama nego da ima više veze sa karakterom osobe i je li ista spremna rješavati probleme. Moguće je da postoje žene koje osjećaju pritiska zbog toga u poslovanju no navodi da su njena iskustva bila samo pozitivna.

Osim Žujo o svojim iskustivima u poslovanju govorila je i Snježana Koepruner, direktorica GS-Tvornice mašina Travnik, te Adnana Handžić, direktorica kompanije Metaphyzika. 

D.K.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti