3 najvažnije karakteristike lidera

24.12.2015. 12:15 / Izvor: Akta.ba
3 najvažnije karakteristike lidera

Karakteristike lidera budućnosti. Neovisno o spolu, očigledno je da javnost traži „topliji“ i humaniji pristup onih koji su na „vrhu“, koje se smatra liderima.

Karakteristike lidera budućnosti. Neovisno o spolu, očigledno je da javnost traži „topliji“ i humaniji pristup onih koji su na „vrhu“, koje se smatra liderima. Riječ je o karakteristikama koje se po inerciji pripisuju ženskom spolu, no one su zapravo vrlo ljudske i u svakodnevnom poslovanju trebale bi biti normalne, usudila bih se reći - imperativom. Sukladno rezultatima KLCM studije, izvukli smo tri elementa koja čine vjerodostojnog lidera, lidera kojeg će drugi slijediti:

1. Otvorena komunikacija

Jednosmjerna komunikacija dosad je bila modus operandi svima koji su mislili da su lideri, no to jednostavno nije tako. Prije svega važno je otvoreno komunicirati i sa zaposlenicima i s potrošačima, reći što mislimo, kakvo je stanje stvari i pitati njih za mišljenje. Transparentnost komunikacije ispitanicima KLCM studije prva je na popisu stvari koje vode ka vjerodostojnosti i povjerenju, no rezultati su pokazali da samoprozvane lidere u ovom segmentu „šišaju“ i obitelj, prijatelji i mediji, kao i nevladine udruge.

2. Odlučna akcija

Više nije dovoljno samo govoriti, potrebno je i odlučno djelovati. Više od svega važno je djelovati u skladu s onime što govorite jer kredibilitet gradi upravo održavanje obećanja te stajanje iza svojih riječi. Čak i u situacijama kada nešto pođe po zlu, ljudi žele iskrenost i otvorenost, ali i konkretnu akciju koja će dovesti do rješavanja postojećih problema.

3. Osobna prisutnost

Dosadašnja arogancija lidera te njihovo otuđenje od potrošača i niže rangiranih zaposlenika jednostavno više ne prolazi. Autoritet i poštovanje ne dolazi od „nedodirljivih likova iz sjene“, već od onih koji se uključuju u potrebe i živote potrošača, kao i zaposlenika. Javnost traži empatiju, osobni kontakt i zainteresiranost, a upravo zbog toga društvene su mreže i online komunikacija stavljene u drugi plan. Njima naime, prema mišljenju ispitanika, nedostaje taj tradicionalni kontakt „licem u lice“.

 Lider = čovjek

Mogli bismo popisivati karakteristike i detaljne smjernice toga što znači biti istinski lider, citirati motivacijske govornike i predviđati u kojem smjeru će se liderstvo razvijati, no možda je dovoljno reći kako lider, prije svega, znači biti – čovjek. Spomenuta studija dokazala je da ljudi najviše od svega cijene iskrenost, otvorenost te direktan ljudski kontakt, a to je ono što vjerojatno svi mogu dati, samo je pitanje žele li to. Da citiram naslov jedne knjige - „Lider je u vama“. Ako ga ne možete pronaći, očito niste lider.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera