Nedim Pašić, direktor kompanije Datalab BH: Ne zanimaju me materijalna ostvarenja

10.06.2010. 09:28 / Izvor: eKapija.ba
Nedim Pašić, direktor kompanije Datalab BH: Ne zanimaju me materijalna ostvarenja

Nedim Pašić, direktor kompanije Datalab BH govoreći o sebi kaže da nije neki materijalista te da je dosta materijalnih pretpostavki zanemario zbog životnih prioriteta i samog odnosa prema životu.

Pa tako kaže, nema ni stana, ni auta i sličnih materijalnih ostvarenja. Smatra da sva sredstva imaju i izvore sredstava, te da on ne voli to previše na kredit. Kroz smijeh kaže da će, kada bude imao novac, materijalne stvari za dan-dva riješiti. "Fokus mi je na ostvarenja koja se ne mogu kupiti na tržištu", kaže nam on.

Ovaj 36-godišnji Sarajlija svoje slobodno vrijeme uglavnom provodi s porodicom i u druženju s prijateljima. U tim okvirima uživa i obnavlja bioenergiju. Neku aktivnost koja je prerasla u ozbiljan hobi baš i nema. "Bude tu nekih prolaznih aktivnosti koje se zamjene sa nekim novim", priča nam on.

Što se tiče putovanja nije neki avanturista. Najdraže putovanje mu je bilo odlazak na otok Hvar, koji se, kaže, od standardne turističke namjere pretvorio u predivnu avanturu i odredio ga za cijeli život. Tu je sa sadašnjom suprugom proveo 10-ak nezaboravnih dana "krstareći" Hvarom u jednom starom kombiju koji je bio, kako kaže, njihovo privremeno gnijezdo.

Moto kojim se u životu vodi ovaj informatičar je da čovjek vrijedi onoliko koliko uglova gledanja ima na jednu te istu stvar.

Za tango uvijek treba dvoje

Govoreći o svom zanimanju za IT-a kaže da je već za vrijeme studija na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, gdje je završio smjer Menadžment i informacioni sistemi, ušao u svijet informacionih tehnologija i otkrio mogućnosti koje organizacijama omogućuju optimizaciju poslovanja kako bi poslove radili bolje i pametnije.
Vremenom se to, kaže, svelo na aplikativni software koji su razvijali i prodavali posredstvom firme ENIAC.

Već tada su se, priča nam, susretali sa izazovima danim u ograničenenim resursima i potrebama tržišta te su intenzivno tražili strateško partnerstvo posredstvom kojeg bi mogli ostvariti svoj cilj, a to je bh. preduzećima ponuditi poslovno rješenje na visokom tehnološkom nivou. Rješenje koje će biti prilagođeno specifičnostima bh. tržišta i omogućiti im da sa cijenom prilagođenom domaćim standardima pribave isti ERP informacioni sistem koje koriste svjetski poznate kompanije.

"Kako za tango uvjek treba dvoje, tako smo i mi nakon nekoliko mjeseci istraživanja i pregovaranja, istomišljenike i misionare optimizacije malih i srednjih preduzeća pronašli u Datalab Tehnologijama.Tako je prije šest godina nastala kompanija za informacione tehnologije Datalab BH d.o.o. ", priča nam Pašić.

Ova kompanija je sada jedan od lidera u oblasti razvoja poslovne programske opreme za mala i srednja poduzeća u Adriatik regiji. Njihov poslovno informacioni sistem Pantheon koristi 19.621 korisnika iz zemalja regije i šire. Govoreći o udjelu na tržištu BiH kaže da je tu teško biti precizan jer se govori o relativnim odnosima, osobito na tržištu gdje je statistika bazirana na irelevantnim podacima.

Ono što je egzaktno i iza čega odgovorno stoje je kaže, broj preduzeća koja svoje poslovanje temelje na Pantheonu. U BiH broj korisnika ovog programa iznosi 3233."Bilo bi korisno da jedna od kompanija koja profesionalno prati IT trendove sumira i realne podatke ostalih ponuđača iz oblasti ERP poslovnih sistema. Tada bismo imali konkretne podatke", kaže on.

Cilj 20.000 korisnika Pantheona do kraja mjeseca

Što se tiče krize i njenog utjecaja na poslovanje kaže da su te trendove prepoznali još tokom 2008. godine. Tada su i preduzeli aktivnosti na konsolidaciji i pripremama za glavni udar i depresiju koja je bila neizbježna."Očistili smo bilanse od nakvalitetnih potraživanja i podvukli crtu. Mjere koje smo implementirali u finansijama kroz smanjenje pozicija bilansnih troškova, cash managmentu, obračunavanju zarada i provizijama nam pomažu da u operativnom radu održavamo pozitivan trend i postižemo ciljeve", kaže nam Pašić.

Također su, kaže, prodajne aktivnosti prilagodili aktuelnom trenutku. Prihvataju smanjenu likvidnost kao činjenicu i novim klijentima omogućavaju adekvatne modele finansiranja i plaćanja na rate. Pašić kaže da im je cilj do kraja ovog mjeseca broj preduzeća koji svoje poslovanje baziraju na korištenju Pantheona zaokružiti na 20.000. Dugoročno cilj im je zadržiti trend rasta tržišnog udjela uz povećanje zadovoljstva korisnika.

Veliku šansu vide u saradnji sa domaćim IT i konsultantskim preduzećima koje su fokusirana na lokalna tržišta/gradove. "S njima smo u stalnim pregovorima o modusima saradnje. Svjesni smo da se jedino kroz sinergiju sa partnerima i konsultantima može realizovati zacrtane planove", kaže Pašić.

Govoreći o tome iz kojih djelatnosti imaju najviše korisnika kaže je 50% njihovih korisnika čine trgovačka preduzeća i tu su, kaže, verifikovani od mnogih respektabilnih preduzaće, manjih i većih trgovačkih organizacija. Oko 20% njihovih korisnika su proizvodna preduzeća."U proizvodnom segmentu smo izuzetno uspješni jer funkcionalnosti koje nudimo za proizvodna preduzeća u Pantheonu pomažu da se ovaj segment poslovanja planira, prati, kontroliše na najefikasniji način", kaže on. Od ostalog 20% su računovodstvene agencije i uslužna djelatnost, a 10 posto su mikro kompanije.

Kaže da je segment finansijskog računovodstva izuzetno moćan alat u Pantheonu, pogotovu za računovodstvene agencije. Prije svega jer im on omogućava najbolju produktivnost u operativnom radu, izvještavanju, povezivanju sa klijentima i kroz stalno osvježavanje sa novim zakonskim promjenama i poboljšanjima.

Pravi trenutak za reinženjering

Datalab je kompanija koja je, između ostalog, radila na procesu fiskalizacije u RS-a. Kaže da su je to bio izazovno za njih i da su u tom procesu dosta naučili te da su sada su u fazi priprema za nadolazeću fiskalizaciju u FBiH. Stoga ističe da će za sva preduzeća koja svoje poslovanje baziraju na zastarjelim tehnologijama sada biti pravi trenutak za reinženjering. No, pitanje je, kaže, samo da li će ga prepoznati.

Smatra da će se siva ekonomija morati ili legalizovati ili nestati, a to je šansa za subjekte koji posluju u zakonom predviđenim okvirima. Kaže da postojeći korisnici Pantheona mogu biti sigurni da će pravovremeno imati poslovnu informatiku u skladu sa zakonskim okvirima i potrebama poslovanja te da njihovo poslovanje neće biti ni na koji način destabilizovano.

Lična karta:

Najdraža knjiga ?

`Tako je govorio Zaratustra`, `Tvrđava`, `Bogumil`i i `Patareni`

U autu slušam?

Kad je duža relacija Pink Floyd, Elvis Presley, Zeppelini, Štulić i još pokoji rok klasik. Naravno, da ne bježim ni od ovih novih izričaja, ali ipak se uvijek vraćam izvorima.

Projekt na koji ste ponosni?

Suprug sam i otac troje predivne djece-Iman, Iris i Emir.

Najviše me nasmijava?

Sin Emir kojem će uskoro 3 godine. Nasmijava me njegov pogled na svijet koji otkriva i prateći komentari. Jasno, tu treba dodati i stvarnost koja, što bi Meša rekao, tako komične stvari kreira da je to neusporedivo sa bilo kakvom imaginacijom.

Koje jezike govorite?

Engleski i malo francuski.

Pogledajte i druge dokumente u rubrici "Ko je ko"

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti