Tražite informaciju iz privrede – na pravom ste mjestu

Paket Tender obuhvata sve objavljene tendere, javne nabavke, dodjele ugovora, javne pozive, odluke o pokretanju, licitacije, stečajeve/likvidacije, planove nabavki i slične informacije sa područja Bosne i Hercegovine.

Cijena paketa Tender na godišnjem nivou je 400 KM + PDV.

Datum objave: 10.01.2020. 08:59

Javni poziv privrednim subjektima sa područja Tuzlanskog kantona za podnošenje zahtjeva za odobrenje finansiranja

Izvor: Oslobođenje, 10.01.2020.

Bosna Bank International

 

Vlada Tuzlanskog kantona

 

 

Na osnovu Ugovora o poslovnoj saradnji Vlade Tuzlanskog kantona - Ministarstva privrede i Bosna Bank International d.d. Sarajevo potpisanog 06.12.2019. godine, objavljuje se:

 

JAVNI POZIV

PRIVREDNIM SUBJEKTIMA SA PODRUČJA TUZLANSKOG KANTONA ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ODOBRENJE FINANSIRANJA

 

1. PREDMET POZIVA

Predmet poziva je prikupljanje zahtjeva za odabir korisnika sredstava finansiranja uz subvencioniranje profitne marže (kamatne stope) u skladu sa uslovima iz Javnog poziva.

 

2. PRAVO UČEŠĆA - KORISNICI LINIJE FINANSIRANJA

Pravo učešća imaju:

• Privredni subjekti sa sjedištem na području Tuzlanskog kantona, koji su u većinskom privatnom vlasništvu, registrovani u skladu sa Zakonom o privrednim društvima Federacije BiH i obrti sa sjedištem na području Tuzlanskog kantona registrovani u skladu sa Zakonom o obrtu i srodnim djelatnostima Federacije BiH.

• Posluju likvidno i zadovoljavajućeg su boniteta.

 

Finansiranje se neće odobravati za projekte iz sljedećih oblasti:

• Ugostiteljstvo

• Proizvodnja oružja i vojne opreme

• Proizvodnja ili izvoz duhanskih proizvoda i alkoholnih pića

• Primarnu poljoprivredu izuzev prerađivačke djelatnosti

• Otvaranje kasina i drugih igara na sreću

• Unutar Područja G - Trgovina na veliko i na malo, popravak motornih vozila prema Klasifikaciji djelatnosti KO BiH 2010 ("Službeni glasnik BiH", broj 47/10) osim da privredni subjekt iz ovog područja djelatnosti obavija i proizvodnu-uslužnu djelatnost te če odobrena kreditna sredstva koristiti za te namjene;

• Finansiranje državnih institucija, neprofitnih fondacija, udruženja i organizacija, sve vrste finansi-jskib institucija uključujući i banke

• Privredni subjekti koji u momentu podnošenja zahtjeva za kredit nisu izmirili obaveze po osnovu indirektnih poreza, direktnih poreza i obaveza po osnovu doprinosa za penziono-invalidsko i zdravstveno osiguranje

• Pravna lica nad kojima je u momentu podnošenja zahtjeva za kredit pokrenut stečaj ili likvidacija.

• Druge djelatnosti i namjene koje su internim aktima BBI označene kao nedopuštene.

 

3. NAMJENA SREDSTAVA

Sredstava iz ove Linije finansiranja trebaju omogućiti pokretanje nove i održavanje postojeće proizvodnje, pružanje usluga, veće iskorištenje kapaciteta, održavanje postojećih radnih mjesta, očuvanje postojećeg broja subjekata male privrede, prevazilaženje negativnih učinaka ekonomske krize, novo upošljavanje i povećanje izvoza.

Za realizaciju ove Linije finansiranja BBI je obezbjedila sredstva u iznosu od 27.150.000,00 KM, a Tuzlanski kanton iznos od 1.000.000,00 KM kojim će subvencionirati dio godišnje profitne marže u visini 2,86 p.p. (procentna poena) po svakom pojedinačnom finansiranju za sve Korisnike sredstava koji ispoštuju uslove definisane u ovom Javnom pozivu.

Linija finansiranja ima za cilj da pruži finansijsku podršku privrednim subjektima za produktivnije poslovanje i rast privrednih aktivnosti, finansiranja trajnih obrtnih sredstava, osnovnih sredstava i investicija (dugoročna finansiranja).

 

4. KRITERIJI ZA UTVRĐIVANJE ODABIRA KORISNIKA UNIJE FINANSIRANJA

Osnovni kriteriji za odabir korisnika linije finansiranja su:

• Vrsta djelatnosti (proizvodna, uslužna i proizvodno-uslužna);

• Namjena utroška sredstava;

• Broj uposlenih;

• Povećanje broja zaposlenih;

• Proizvodi i usluge kojima se ostvaruje veća dodatna vrijednost;

• Izvori-način finansiranja projekata;

• Orijentisanost ka izvozu i

• Formalno-pravno uredna dokumentacija za obezbjeđenje kredita.

 

5. INFORMACIJE O ROČNOSTI, NAMJENI, IZNOSIMA I VISINI SUBVENCIJE

• Namjenski kredit za stalna i obrtna sredstva (stalna minimalno 70% i obrtna sredstva maksimalno 30%) uz mogućnost i drugačijeg omjera po odobrenju Ministarstva privrede, a u najvišem pojedinačnom iznosu od 2.000.000,00 KM (slovima: dvamiliona);

• Visina godišnje kamatne stope/profitne marže iznosi 2,86 % fiksno za rok otplate do 36 mjeseci, a preko ovog roka kamatna stopa/profitna marža je varijabilna vezana za EURIBOR, uz subvencije od strane Vlade Kantona u visini od 2,86%. Vrijednost EURIBOR-a se usklađuje dva puta godišnje.

• Visina troškova obrade finansiranja od 0,39%;

• Grace period do 12 mjeseci, u zavisnosti od zahtjeva korisnika;

• Maksimalan rok otplate finansiranja do 72 mjeseca, u zavisnosti od zahtjeva korisnika;

• Mogućnost refinansiranja ukoliko je korisnik kreditnih sredstava imao ulaganja u stalna sredstva u prethodna 24 mjeseca od dana apiiciranja pojavnom pozivu.

• Poseban uslov za isplatu subvencije je namjensko korištenje finansijskih sredstava, uredno ' izmirivanje svih obaveza za direktne i indirektne poreze i obaveze po osnovu doprinosa za penzio¬no-invalidsko i zdravstveno osiguranje i dospjelih obaveza po finansiranjima koje je u nadležnosti Banke.

• Subvencije se obračunavaju i isplaćuju kvartalno na bazi prethodno urađenog monitoringa od strane Banke i sagiasnosti Vlade Kantona;

 

6. POTREBNA DOKUMENTACIJA

• Potrebna dokumentacija za apliciranje pravnih lica:

• Zahtjev kojim se definiše namjena, iznos i rok otplate finansiranja;

• Rješenje o upisu u sudski registar sa svim izmjenama i dopunama;

• Aktuelni izvod iz sudskog registra ne stariji od 90 dana;

• Statut i odluka o osnivanju preduzeća;

• Uvjerenje o poreskoj registraciji od porezne uprave - ID broj;

• Uvjerenje o registraciji obveznika poreza na dodanu vrijednost - PDV broj

• Obavještenje nadležnog zavoda za statistku o razvrstavanju po djelatnostima;

• Uvjerenje Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima, ne starije od 30 dana. Uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim indirektnim porezima, ne starije od 30 dana Specifikacija uz isplatu plata - Obrazac 2001 Kopija lične karte i ClPS-a za lica ovlaštena za zastupanje;

• Izjava o povezanim licima;

• Saglasnost za provjeru Centralnog registra kredita (CRK); Izvještaj eksternog revizora (samo za dioničarska društva);

• Poslovni plan, projektovani btlansi i gotovinski tokovi za period otplate finansiranja;

• Program ili projekat, sažetak projekta po osnovu kojeg se podnosi zahtjev za finansiranje;

• Očekivani efekti u zapošljavanju, shodno biznis planu;

Bilans stanja i uspjeha za prethodne dvije godine, te preliminarni finansijski pokazatelji za tekući period Dokumentacija za obezbjeđenje finansiranja i instrumenti obezbjeđenja finansiranja (kolateral) koje određuje Banka, u skladu sa svojom poslovnom politikom i ovisi o bonitetu komitenta; i

• Po zahtjevu banke i ostala dokumenta u skladu sa internim aktima Banke.

- Postojeći klijenti BBI mogu dostaviti kopiju dokumentacije, a novi klijent BBI moraju dostaviti original dokumentaciju.

Banka zadržava pravo da potražuje originalnu dokumentaciju ukoliko je potrebno.

Potrebna dokumentacija za apliciranje obrta (mlkro segment klijenata):

Uredno popunjen i ovjeren zahtjev za finansiranje;

Dokaz o namjenskom korištenju sredstva finansiranja (predračun, faktura, ugovor o kupoprodaji, potvrda o ostatku duga);

Rješenje nadležnog općinskog organa za obavijanje djelatnosti;

Kopija kartona deponovanih potpisa lica ovlaštenih za zastupanje;

Specifikacija o utvrđivanju dohotka od samostalne djelatnosti za posljednje dvije godine;

Uvjerenje o poreskoj i PDV registraciji (ukoliko je djelatnost u obavezi);

Obavještenje o razvrstavanju obrta prema klasifikaciji djelatnosti;

Fotokopija LK - vlasnika samostalne djelatnosti;

Specifikacija uz isplatu plata - Obrazac 2001;

Fotokopija CIPS potvrde - vlasnika samostalne djelatnosti;

Odgovarajući dokument koji dokazuje da vlasnik samostalne djelatnosti ima nekretninu u svom vlasništvu (stan, kuća, zemljište, poslovni prostor); odgovarajući dokument koji dokazuje vlasništvo - ZK izvadak, list nepokretnosti, posjedovni list (samo za ona područja u kojima nisu uspostavljene zemljišne knjige);

• Po zahtjevu Banke i ostala dokumenta u skladu sa internim aktima Banke. Potrebna dokumentacija za založno pravo:

Za ponuđeno obezbjeđenje (zalog pokretne i nepokretne imovine) obavezno je dostaviti procjenu sudskog vještaka (procjena nekretnine ne smije biti starija od 6 mjeseci i treba biti izvršena od ovlaštenog sudskog vještaka prihvatljivog za banku), dokument koji dokazuje vlasništvo (ZK izvadak ne stariji od 30 dana) i kopiju katastarskog plana.

Potrebna vrijednost založnog prava u odnosu na iznos odobrenog finansiranja utvrđuje se u skladu sa 3ktima banke i ovisi od visine zahtjeva za finansiranje i sveukupnog boniteta klijenta. Uobičajene vrste kolaterala koje BBI Banka prihvata su:

• Založno pravo na nekretnine;

• Založno pravo na opremu;

• Mjenice firme;

• Lične mjenice vlasnika privrednog društva ili obrta;

• Ugovor o asignaciji;

• Polisa osiguranja vinkulirana u korist BBI;

• Ostalo u dogovoru sa Bankom

 

7. ROKOVI

Podnošenje zahtjeva za finansiranje prema uslovima javnog poziva počinje teći od dana objavljivanja u sredstvima javnog informisanja i traje do utroška sredstava, a najkasnije do 31.12.2020. godine. Analiza, obrada i odobravanje zahtjeva će se vršiti u roku od 30 dana ođ dana podnošenja zahtjeva.

 

8. MJESTO I NAČIN PODNOŠENJA ZAHTJEVA

Zahtjevi za finansiranja sa potrebnom dokumentacijom podnose se u zatvorenim kovertama sa naznakom "Zahtjev za finansiranje iz linije BBI banke I Tuzlanskog Kantona" lično na protokol ili preporučenom poštom, na adresu :

BOSNA BANK INTERNATIONAL d.d.,

Prve inžinjerijske brigade br. 6, 75 000

Tuzla ili putem elektronske pošte: linijakantonatuzla@bbi.ba

 

9. UGOVOR SA KORISNICIMA FINANSIRANJA

Prijem zahtjeva, proces analize, obrade i odobravanja za finansiranje iz sredstava finansijske linije vršit će se u skladu sa redovnim procedurama 881 banke. Ugovore o finansiranjima sa korisnicima sredstava zaključivati će BOSNA BANK INTERNATIONAL d.d.. Ugovorom će se đefinisati međusobne obaveze i prava ugovornih strana, te način korištenja finansiranja. Za sva finansiranja je obavezan monitoring od strane BBI na kvartalnom nivou. Monitoring se provodi do kraja narednog kvartala za protekli kvartal. Korisnik sredstava je u obavezi dostaviti BBI svu potrebnu dokumentaciju u svrhu dokaza ispunjenja posebnih uslova iz Ugovora/Javnog poziva.

 

10. OSTALO

U postupku podnošenja zahtjeva po Javnom pozivu Banka ne snosi nikakve troškove učesnicima, te zadržava pravo da u slučaju opravdanosti zahtjeve u potpunosti odbije. Dostavljena dokumentacija će se vraćati samo odbijenim učesnicima.

 

11. INFORMACIJE

Dodatne informacije prije samog podnošenja zahtjeva u toku Javnog poziva mogu se dobiti pozivom na telefone: 035 300 861,035 300 867,035 300 868; e-mail: linijakantonatuzla@bbi.ba

 

 

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

PODIJELI: