Tražite informaciju iz privrede – na pravom ste mjestu

Paket Tender obuhvata sve objavljene tendere, javne nabavke, dodjele ugovora, javne pozive, odluke o pokretanju, licitacije, stečajeve/likvidacije, planove nabavki i slične informacije sa područja Bosne i Hercegovine.

Cijena paketa Tender na godišnjem nivou je 400 KM + PDV.

Datum objave: 06.10.2017. 09:18

Javni poziv subjektima male privrede (MSP) na području Kantona Sarajevo za podnošenje zahtjeva za odobrenje finansiranja uz subvenciranje profitne marže (kamatne stope)

Izvor: Oslobođenje, 06.10.2017.

Na osnovu Ugovora o poslovnoj saradnji Kantona Sarajevo - Ministarstva privrede i Bosna Bank International d.d. Sarajevo potpisanog 27.09.2017.g., objavljuje se:

 

JAVNI POZIV

SUBJEKTIMA MALE PRIVREDE (MSP) ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ODOBRENJE FINANSIRANJA

 

 

1. PREDMET POZIVA

Predmet poziva je prikupljanje zahtjeva za odabir korisnika sredstava finansiranja uz subvenciranje profitne marže (kamatne stope) u skladu sa uslovima iz Javnog poziva.

 

2. PRAVO UČEŠĆA - KORISNICI LINIJE FINANSIRANJA

2.1 Pravo učešća

Pravo učešća imaju subjekti male privrede - fizička i pravna lica, koji:

• trajno obavljaju zakonom dozvoljene djelatnosti radi ostvarivanja dohodka odnosno dobiti na način kako je to propisano Zakonom o poticaju razvoja male privrede ("Službene novine Kantona Sarajevo", broj: 29/15).

• imaju sjedište na području Kantona Sarajevo ili poslovnu jedinicu na području Kantona Sarajevo sa jasno utvrđenom namjenom korištenja sredstava na području Kantona Sarajevo;

• po osnovu tekuće kreditne zaduženosti, a prema podacima iz CRK-a imaju ,,A" kategoriju (dozvoljena je i ,,B" kategorija ukoliko ista nije nastala zbog stvarnog kašnjenja u otplati kreditnih obaveza).

• posluju likvidno i zadovoljavajućeg su boniteta.

2.2 Finansiranje se neće odobravati za projekte iz sljedećih oblasti:

• obavljanje samostalne ugostiteljske djelatnosti

• proizvodnja oružja i vojne opreme,

• proizvodnja ili izvoz duhanskih proizvoda i alkoholnih pića,

• primarnu poljoprivredu,

• otvaranje kasina i drugih igara na sreću,

• djelatnost prema KD BiH 2010 u području G - Trgovina na veliko i malo, popravak motornih vozila,

• refinansiranje obaveza kod komercijalnih banaka po ranije preuzetim kreditima,

• finansiranje državnih institucija, neprofitnih fondacija, udruženja i organizacija, sve vrste finansijskih institucija uključujući i banke i

• druge djelatnosti i namjene koje su internim aktima BBI označene kao nedopuštene.

 

3. NAMJENA SREDSTAVA

Sredstva iz ove Linije finansiranja trebaju omogućiti pokretanje nove i održavanje postojeće proizvodnje, pružanje usluga, veću iskorištenost kapaciteta, održavanje postojećih radnih mjesta, očuvanje postojećeg broja subjekata male privrede, prevazilaženje negativnih učinaka ekonomske krize, novo upošljavanje i povećanje izvoza.

Za realizaciju ove Linije finansiranja BBI je obezbjedila sredstva u iznosu od 24.000.002,00 KM, a Kanton Sarajevo - Ministarstvo privrede iznos od 1.090.000,00 KM kojim će subvencionirati dio godišnje profitne marže u visini 3 (tri) p.p. (procentna poena) po svakom pojedinačnom finansir- anju za sve Korisnike sredstava koji ispoštuju uslove definisane u ovom Javnom pozivu. Linija finansiranja ima za cilj da pruži finansijsku podršku subjektima male privrede: za produktivnije poslovanje i rast privrednih aktivnosti, finansiranja trajnih obrtnih sredstava, osnovna sred- stva i investicije (dugoročna finansiranja).

 

4. KRITERIJIZA UTVRĐIVANJE ODABIR KORISNIKA LINIJE FINANSIRANJA

Osnovni kriteriji za odabir korisnika linije finansiranja su:

•  vrsta djelatnosti (proizvodna, uslužna i proizvodno-uslužna);

• namjena utfoška sredstava;

• broj uposlenih;

• povećanje zaposlenosti;

• proizvodi i usluge kojima se ostvaruje veća dodana vrijednost;

• izvori-način finansiranja projekata;

• orijentisanost ka izvozu i

• formalno - pravno uredna dokumenta za obezbijeđenje kredita.

Subjekti male privrede koji prilikom apliciranja prilože potvrdu o članstvu u Privrednoj komori Kantona Sarajevo, pod istim uslovima, stiču prednost prilikom obrade zahtjeva.

 

5. INFORMACIJE O ROČNOSTI, NAMJENI, IZNOSIMA I VISINI SUBVENCIJE

a) Dugoročna anuitetska finansiranja za osnovna sredstva i kapitalne investicije se odobravaju na rok do sedam godina (84 mjeseca) u iznosu do 1,000,000.00 KM.

b) Najmanje 70% odobrenog iznosa finansiranja se plasira u nabavku stalnih sredstava, a najviše 30% odobrenog iznosa finansiranja se plasira u obrtna sredstva.

c) Ukoliko korisnik finansiranja dokumentuje da je u zadnjih 12 mjeseci odobrena kreditna sredstva kod ove ili druge banke utrošio u stalna sredstva/kapitalne investicije, te ukoliko se radi o posebno opravdanim i specifičnim slučajevima, a koji će se pojedinačno i dokumentovano razmotriti, usaglasiti i odobriti sa Ministarstvom privrede Kantona Sarajevo, postoji mogućnost izuzetka od strukture omjera ulaganja u osnovna i obrtna sredstva, odnosno visine iznosa dozvoljenog finansiranja za obrtna sredstva (30%).

d) Visina subvencionirane profitne stope je 1,28% (4,28% prije subvencije) za Korisnike sredstava. Naknada za obradu zahtjeva iznosi maksimalno0,88% od iznosa finansiranja, minimalno 200,00 KM.

e) Poseban uslov za isplatu subvencije je uredno izmirivanje svih obaveza za poreze i doprinose i dospjelih obaveza po finansiranjima.

f) Subvencije se isplaćuju polugodišnje a na bazi prethodno urađenog monitoringa;

 

6. POTREBNA DOKUMENTACIJA

6.1. Potrebna dokumentacija za apliciranje pravnih lica:

• Zahtjev kojim se definiše namjena, iznos i rok otplate finansiranja;

• Rješenje o upisu u sudski registar sa svim izmjenama i dopunama;

• Aktuelni izvod iz sudskog registra ne stariji od 90 dana;

• Statut i odluka o osnivanju preduzeća;

• Uvjerenje o pdreskoj registraciji od porezne uprave - ID broj;

• Uvjerenje o registraciji obveznika poreza na dodanu vrijednost - PDV broj

• Obavještenje nadlefnog zavoda za statistku o razvrstavanju po djelatnostima;

• Uvjerenje Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima, ne starije od 30 dana.

• Uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim indirektnim porezima, ne starije od 30 dana

• Kopija lične karte i ClPS-a za lica ovlaštena za zastupanje;

• Izjava o povezanim licima;

• Saglasnost za provjeru Centralnog registra kredita (CRK);

• Izvještaj eksternog revizora (samo za dioničarska društva);

• Poslovni plan, projektovani bilansi i gotovinski tokovi za period otplate finansiranja;

• Program ili projekat, sažetak projekta po osnovu kojeg se podnosi zahtjev za finansiranje;

• Očekivani efekti u zapošljavanju, shodno biznis planu;

• Bilans stanja i uspjeha za prethodne dvije godine, te preliminarni finansijski pokazatelji za tekući period

• Dokumentacija za obezbjeđenje finansiranja i instrumenti obezbjeđenja finansiranja (kolater- al) koje određuje Banka, u skladu sa svojom poslovnom politikom i ovisi o bonitetu komitenta; i

• Po zahtievu Banke i ostala dokumenta u skladu sa internim aktima Banke.

6.2.Potrebna dokumentacija za apliciranje fizičkih lica (obrtnici i samostalne djelatnosti):

• Uredno popunjen i ovjeren zahtjev za finansiranje

• Dokaz o namjenskom korištenju sredstva finansiranja (predračun, faktura, Ugovor o kupopro- daji)

• Rješenje nadležnog općinskog organa za obavljanje djelatnosti

• Kopija kartona deponovanih potpisa lica ovlaštenih za zastupanje

• Specifikacija o utvrđivanju dohotka od samostalne djelatnosti za posljednje dvije godine

• Uvjerenje o poreskoj i PDV registraciji (ukoliko je djelatnost u obavezi)

• Fotokopija LK - vlasnika samostalne djelatnosti

• Fotokopija CIPS potvrde - vlasnika samostalne djelatnosti

• Odgovarajući dokument koji dokazuje da vlasnik samostalne djelatnosti ima nekretninu u svom vlasništvu (stan, kuća, zemljište, poslovni prostor); odgovarajući dokument koji dokazuje vlasništvo - ZK izvadak, list nepokretnosti, posjedovni list (samo za ona područja u kojima nisu uspostavljene zemljišne knjige)

• Po zahtievu Banke i ostala dokumenta u skladu sa internim aktima Banke

6.3. Potrebna dokumentacija za založno pravo:

Za ponuđeno obezbjeđenje (zalog pokretne i nepokretne imovine) obavezno je dostaviti procjenu sudskog vještaka (procjena nekretnine ne smije biti starija od 6 mjeseci i treba biti izvršena od ovlaštenog sudskog vještaka prihvatljivog za Banku), dokument koji dokazuje vlasništvo (ZK izva- dak ne stariji od 30 dana) i kopiju katastarskog plana.

Potrebna vrijednost založnog prava u odnosu na iznos odobrenog finansiranja utvrđuje se u skladu sa aktima Banke i ovisi od visine zahtjeva za finansiranje i sveukupnog boniteta klijenta. Uobičajene vrste kolaterala koje BBI banka prihvata su:

• Založno pravo na nekretnine;

• Založno pravo na opremu;

• Mjezice firme;

• Lične mjenice vlasnika privrednog društva ili obrta;

• Ugovor o asignaciji;

• Polisa osiguranja vinkulirana u korist BBI;

• Ostalo u dogovoru sa Bankom

 

7. ROKOVI

Podnošenje zahtjeva za finansiranje prema uslovima javnog poziva počinje teći od dana objavIjivanja u sredstvima javnog informasanja i traje do 31.12.2017. godine. Analiza, obrada i odobra- vanje zahtjeva će se vršiti u roku od 90 dana od dana podnošenja zahtjeva.

 

8. MJESTO I NAČIN PODNOŠENJA ZAHTJEVA

Zahtjevi za finansiranja sa potrebnom dokumentacijom podnose se u zatvorenim kovertama sa naznakom "Zahtjev za finansiranje iz Linije Kantona Sarajevo" lično na protokol ili preporučenom poštom, na adresu :

BOSNA BANK INTERNATIONAL d.d. Sarajevo, Trg djece Sarajeva bb, 71000 Sarajevo ili putem elektronske pošte: linijakantonasarajevo@bbi.ba

 

9. UGOVOR O FINANSIRANJU

Prijem zahtjeva, proces analize, obrade i odobravanja za finansiranje iz sredstava finansijske linije vršit će se u skladu sa redovnim procedurama BBI banke. Ugovore o finansiranjima sa korisnicima sredstava zaključivati će BOSNA BANK INTERNATIONAL d.d. Sarajevo. Ugovorom će se definisati međusobne obaveze i prava ugovornih strana, te način korištenja finansiranja. Za sva finansiranja je obavezan monitoring od strane BBI na polugodišnjem nivou, u skladu s Ugovorom. Monitoring se provodi do kraja narednog polugodišta za proteklo polugodište. Korisnik sredstava je u obavezi dostaviti BBI svu potrebnu dokumentaciju u svrhu dokaza ispunjenja posebnih uslova jz ugovora i ostvarivanja prava na subvencioniranu profitnu maržu. Korisnik sredstava je u obavezi da BBI dostavIja svu neophodnu dokumentaciju putem koje će se moći utvrditi namjensko trošenje sredstava u skladu s ugovorom između BBI i Korisnika sredstava.

 

10. OSTALO

U postupku podnošenja zahtjeva po Javnom pozivu Banka ne snosi nikakve troškove učesnicima, te zadržava pravo da u slučaju opravdanosti zahtjeve u potpunosti odbije. Dostavljena dokumentacija se neće vraćati.

 

11. INFORMACIJE

Dodatne informacije prije samog podnošenja zahtjeva u toku javnog poziva mogu se dobiti putem BOSNA BANK INTERNATIONAL d.d. Sarajevo, telefon: 033 275-264,033 275-507; 033 275 234; fax: 033 203-122, e-mail: linijakantonasarajevo@bbi.ba. Kontakt osobe: Haris Hadžić, Alma Hurem i Aida Agić.

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

PODIJELI: