Tražite informaciju iz privrede – na pravom ste mjestu

Paket Tender obuhvata sve objavljene tendere, javne nabavke, dodjele ugovora, javne pozive, odluke o pokretanju, licitacije, stečajeve/likvidacije, planove nabavki i slične informacije sa područja Bosne i Hercegovine.

Cijena paketa Tender na godišnjem nivou je 400 KM + PDV.

Datum objave: 25.05.2021. 09:00

Javni poziv za sufinansiranje naučnoistraživačkih/umjetničkoistraživačkih i istraživačkorazvojnih projekata i programa iz Budžeta Kantona Sarajevo za 2021. godinu

Izvor: Akta.ba, 25.05.2021.

Bosna i Hercegovina

Federacija Bosne i Hercegovine

KANTON SARAJEVO

Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade

 

Broj: 27-02-11-12880/21

Sarajevo, 25. 5. 2021. godine

 

Na osnovu člana 8. stav (6) Zakona o naučnoistraživačkoj djelatnosti („Službene novine Kantona Sarajevo“, broj: 26/16) i Odluke Vlade Kantona Sarajevo o utvrđivanju namjene, kriterija i načina raspodjele sredstava za podršku naučnoistraživačkoj djelatnosti na području Kantona Sarajevo iz Budžeta Kantona Sarajevo za 2021. godinu broj: 02-04-21805-18/21 od 20.5.2021. godine, Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo objavljuje

 

Javni poziv

za sufinansiranje naučnoistraživačkih/umjetničkoistraživačkih i istraživačkorazvojnih projekata i programa iz Budžeta Kantona Sarajevo za 2021. godinu

 

Iznos osiguranih sredstava: 3.000.000,00 KM (tri miliona konvertibilnih maraka) iz Budžeta Kantona Sarajevo

 

PROGRAM 1: Sufinansiranje naučnoistraživačkih/umjetničkoistraživačkih i istraživačkorazvojnih projekata od posebnog interesa za Kanton Sarajevo

Osigurana sredstva: 2.400.000,00 KM

Maksimalan iznos sredstava koji se može dodijeliti za sufinansiranje jednog projekta: 100.000,00 KM

 

PROGRAM 2: Sufinansiranje naučnoistraživačkih/umjetničkoistraživačkih i istraživačkorazvojnih projekata čiji su nosioci mladi naučnici/istraživači/ce

Osigurana sredstva: 450.000,00 KM

Maksimalan iznos sredstava koji se može dodijeliti za sufinansiranje jednog projekta: 30.000,00 KM

 

PROGRAM 3: Sufinansiranje izdavanja naučnih časopisa i članarine u međunarodnim naučnoistraživačkim organizacijama i tijelima u 2021. godini

Osigurana sredstava: 150.000,00 KM

Maksimalan iznos sredstava koji se može dodijeliti za sufinansiranje jednog časopisa: 10.000,00 KM Maksimalan iznos sredstava koji se može dodijeliti za sufinansiranje jedne članarine: 5.000,00 KM

  

    

1 – Pravo učešća

Pravo učešća kao nosilac projekta (u daljem tekstu: aplikant) imaju pravna lica koja:

- su registrovana za obavljanje naučnoistraživačke djelatnosti na bilo kojem nivou vlasti u BiH, a koja imaju sjedište na području Kantona Sarajevo,

- raspolažu naučnoistraživačkim kadrom, infrastrukturom i osnovnom opremom koja omogućava realizaciju planiranog projekta i postizanje postavljenih projektnih ciljeva.

 

2 – Objašnjenja, obrasci i prijava

Objašnjenja, dokumente koji definišu uslove za prijavu, kriterije za ocjenu projekata i obrasce za prijavu aplikanti mogu preuzeti sa internet stranice Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade www.mon.ks.gov.ba. Javni poziv ostaje otvoren 20 dana od dana objave obavještenja u dnevnom listu „Oslobođenje“ i internet stranici Ministarstva. Neblagovremene, nepotpune i neuredne prijave neće biti uzete u razmatranje.

Prijave sa traženom dokumentacijom se moraju dostaviti na dva načina najkasnije do 15.6.2021. godine:

Elektronskim putem, kroz online sistem koji je dostupan putem web adrese:

http://nir.ks.gov.ba

Pismenim putem, lično ili poštom na adresu, sa svim originalnim dokumentima (ili ovjerenim fotokopijama):

Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo

Ulica Reisa Džemaludina Čauševića br, 1

„Javni poziv za sufinansiranje naučnoistraživačkih/umjetničkoistraživačkih i istraživačkorazvojnih projekata iz Budžeta Kantona Sarajevo za 2021. godinu – PROGRAM: [broj programa na koji se aplicira]“,

uz naznaku (Ne otvaraj – otvara Komisija)

Ukoliko jedan od načina dostave izostane, prijave će se smatrati nepotpunim.

 

3 – Ocjena prijedloga projekata

Komisija koju imenuje ministrica za nauku, visoko obrazovanje i mlade će na internet stranici Ministarstva, www.mon.ks.gov.ba, objaviti preliminarnu listu dobitnika sredstava u roku od 30 dana od dana zatvaranja Javnog poziva. U preliminarnoj listi će biti naznačen rok za podnošenje prigovora.

Po okončanju roka za podnošenje prigovora na preliminarnu listu, ministrica za nauku, visoko obrazovanje i mlade donosi odluku o izjavljenim prigovorima i utvrđuje odluku sa konačnom rang listom dobitnika sredstava i iznosom za svakog dobitnika sredstava po Javnom pozivu. Na osnovu odluke sa konačnom rang listom dobitnika sredstava i utvrđenim iznosom za svakog dobitnika sredstava izvršiti će se isplata dodijeljenih sredstava. Obaveze dobitnika sredstava preciznije će biti definisane ugovorom sa Ministarstvom za nauku, visoko obrazovanje i mlade.

Sve relevantne informacije u vezi sa realizacijom Javnog poziva će biti objavljene na internet stranici Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade.

 

OBJAŠNJENJA, KRITERIJI I DOKUMENTI ZA PROGRAME 1-3

PROGRAM 1: „Sufinansiranje naučnoistraživačkih/umjetničkoistraživačkih i istraživačkorazvojnih projekata od posebnog interesa za Kanton Sarajevo“

 

A – Specifične teme od interesa

Naučnoistraživački/umjetničkoistraživački i istraživačkorazvojni projekti u ovom programu obuhvataju teme iz svih oblasti nauke i umjetnosti.

Interdisciplinarna istraživanja, razvoj i osvajanje tehnika i metoda za rješavanje aktuelnih problema, posebno s ciljem razvoja Kantona Sarajevo [na primjer: zagađenje, okoliš, prirodne nepogode, građevinarstvo i urbanizam, gradska infrastruktura, komunalna energetika, vodo-snabdijevanje, saobraćaj, poljoprivreda, šumarstvo, biotehnologija, zdravstveni sistem, medicinske tehnike i zaštita, sigurnost, digitalizacija i automatizacija, razvoj cirkularne ekonomije i tehnologija, pokretanje inovativne industrije (aditivne proizvodne tehnologije/3D štampanje, energetska tranzicija i sl.)]. Interdisciplinarna istraživanja obuhvataju, ali nisu ograničena na:

- računarsko modeliranje i simulacije prirodnih i tehničkih procesa (STEM oblasti, procesi u okolišu - strujanja zraka/voda, rasprostiranja polutanata, optimizacija rješenja);

- relevantne teme iz javnog zdravstva, uključujući dijagnostiku, prevenciju i terapiju;

- alate i tehnike analize podataka, modeliranje sistema i donošenje odluka na bazi podataka;

- inteligentne sisteme upravljanja i automatizaciju procesa i sistema;

- eksperimentalne alate (tehnike), i/ili

- teoretske podloge.

Ovaj program potiče inovativna istraživanja u društvenim naukama, humanističkim naukama i umjetnosti kroz koja će biti demonstriran njihov utjecaj na razvoj društvene zajednice.

U slučaju istog broja bodova prilikom evaluacije prijedloga projekata, prednost će imati istraživanja sa fokusom na teme koje su od posebnog interesa za Kanton Sarajevo i BiH, a koje su predložila resorna ministarstava. Te teme su:

- Projekti koji imaju doprinos u sprečavanju širenja i ublažavanju posljedica COVID-19 pandemije;

- Inovativne metode u nastavi osnovnih i srednjih škola (npr. online nastava, STEM) i inovativni pravci edukacije (npr. preduzetništvo);

- Istraživanje socioloških pitanja (npr. deinstitucionalizacija, socijalno uključivanje), pitanja identiteta (npr. nacionalni identitet), te psiho-sociološke fenomene (npr. mentalitet, fenomen letargije), kao i fenomen društvenog preduzetništva;

- Kreativna industrija kao preduzetništvo budućnosti: uticaj i uloga države u razvoju strategija i njenih praktičnih implikacija;

- Racionalizacija upotrebe prirodnih resursa i njihova održiva translacija u industrijski sektor;

- Prevencija smrtnosti u slučaju nesreća – Značaj brze intervencije u slučaju nesreće;

- Razvoj modela za predikciju dinamike i optimizaciju saobraćaja;

- Studije o ponašanju i strujanjima zraka ispod inverznog sloja i uticaj toplinskih otoka za sve urbane dijelove Kantona Sarajevo;

- Uticaj klimatskih promjena na živi svijet i hidrografiju BiH;

- Uticaj COVID-19 pandemije na psiho-fizičko zdravlje stanovništva javno zdravstvo (npr. vakcinacija, antimikrobna rezistencija) razvoj i primjena novih tehnologija u dijagnostici i liječenju;

- Istraživanja sa fokusom na procese euroatlantskih integracija Bosne i Hercegovine, a koja se mogu ticati pitanja ekonomskog razvoja, socio-kulturoloških promjena, modernizacije obrazovnih procesa, sporta, zakonodavstva i slično;

- Kulturološka i društveno-historijska istraživanja s ciljem razvoja i etabliranja modernih kulturoloških i socioloških teorija i analitičkih modela u kontekstu bosanskohercegovačke naučne misli;

- Energetska tranzicija i inovativna proizvodnja energije, alternativni izvori energije.

 

B – Osnovne upute za realizaciju pojedinih stavki koje mogu biti predviđene projektom

1. U okviru realizacije projekta može se vršiti nabavka naučnoistraživačke/umjetničkoistraživačke opreme u omjeru do 80% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva i to opreme koja je nužna za uspješnu realizaciju projektnih aktivnosti i ostvarenje projektnih ciljeva, a koja se obavezno specificira u prijedlogu projekta.

2. Ključne aktivnosti u projektu moraju biti provedene od strane projektnog tima, te se iste ne mogu podugovarati (nije dozvoljeno angažirati podizvođače ni eksterne eksperte za provođenje cjelokupne/ih aktivnosti). Dobitnik sredstava može u realizaciji projektnih aktivnosti koristiti infrastrukturu drugih pravnih subjekata, kao i platiti različite neophodne usluge za podršku procesu istraživanja i to u omjeru do 30% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva.

3. Projektni prijedlog može predvidjeti novi angažman studenata II, integrisanom i/ili III ciklusa studija, te novi angažman na post-doktorske istraživačke pozicije u omjeru do 60% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva za projekat.

4. Ukupni troškovi za vođenje projekta i naknade istraživačima koji nisu uključeni u tački 3. ne mogu preći iznos od 10% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva.

5. Osoblje koje je već zaposleno na instituciji koja aplicira na poziv, a koje se na projekat prijavljuje u svojstvu člana tima, ima pravo na dodatnu naknadu u iznosu koji predstavlja razliku između primanja koja ostvaruje i primanja koja bi bila ostvarena u slučaju opterećenja za koje se obračunava i isplaćuje osnovna plata.     

6. Troškovi istraživanja na terenu u zemlji i/ili van zemlje koji su predviđeni projektnim prijedlogom mogu se planirati u omjeru do 40% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva.

7. Troškovi publikovanja, konferencija, studijskih boravaka i predstavljanja projekta koji su predviđeni projektnim prijedlogom moraju biti u omjeru do 10% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva.

8. Indirektni troškovi (overheads) ne mogu biti viši od 5% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva.

9. Naučnoistraživački projekti mogu uključivati i partnerstva sa drugim javnim i/ili privatnim institucijama/pravnim licima koja će učestvovati u implementaciji aktivnosti i u sufinansiranju projekta, s tim što se za ta druga pravna lica ne može tražiti sufinansiranje iz sredstava ovog poziva.

10. Umjetničko-istraživački projekti koji mogu biti podržani u okviru ovog poziva treba da:

a) imaju fokus na stvaralačkim procesima, a koji će rezultirati podizanjem kvalitete umjetničke infrastrukture (nabavka neophodne umjetničke i umjetničko-istraživačke opreme) i produkcije (koncerti, predstave, izložbe i sl.),

b) budu otvoreni za interdisciplinarnu saradnju, čime se podstiču stvaralački procesi koji objedinjuju različite segmente umjetničkog djelovanja (scenska, muzička, likovna umjetnost) i tehnologije medija.

 

C – Projektni prijedlozi u svojoj realizaciji moraju zadovoljavati sljedeće uslove:

1. Realizacija projektnih aktivnosti obavezno obuhvata provođenje istraživanja čiji krajnji rezultat mora biti minimalno objavljen ili prihvaćen za objavljivanje jedan naučni rad u časopisu koji pripada najmanje trećem kvartilu (Q3) po WoS JCR za oblasti nauka čiji su časopisi indeksirani u WoSCC, odnosno Scopus SCImago za oblasti društvenih i humanističkih nauka koje nisu pokrivene sa WoSCC, već isključivo Scopus bazom.

2. Potvrdu o objavljivanju, odnosno prihvatanju naučnog rada koji je u skladu sa navedenim uslovom je potrebno dostaviti najkasnije dvije godine nakon isteka roka koji je u aplikaciji predviđen za okončanje projekta. Voditelj/ica projekta ne može aplicirati na novi projekat sve dok ne dokaže da je rad iz stava 1 prihvaćen za objavljivanje ili da je rad u procesu recenzije u časopisu koji zadovoljava postavljene uslove.

3. Za projekte iz oblasti umjetničkih istraživanja potrebno je dostaviti potvrdu, u istom vremenskom rasponu kao pod 2, o realizaciji minimalno jedne javne umjetničke produkcije od društvenog značaja. Voditelj/ica projekta ne može aplicirati na novi projekat sve dok ne dokaže da je umjetnička produkcija realizovana.

4. Voditelj/ica projekta se može pojaviti u ulozi voditelja/ice na samo jednom projektu.

5. Realizacija projekta mora započeti u 2021. godini i biti okončana do kraja 2022. godine, a dodijeljena sredstva se moraju realizovati do kraja 2021. godine.

 

D – Kriteriji za voditelja/icu projekta i članove tima:

1. Da je voditelj/ica projekta državljanin/ka Bosne i Hercegovine i da je u radnom odnosu ili angažovan/a duže od jedne godine od dana objave Javnog poziva u ustanovi koja ima sjedište na području Kantona Sarajevo;

2. Da je voditelj/ica projekta naučni/a radnik/ca sa stepenom doktora nauka iz oblasti u koju spada projekat, a uvažavajući specifičnost interdisciplinarnih projekata, koji ima najmanje dva objavljena rada u posljednjih pet godina u časopisima indeksiranim u WoSCC bazi podataka odgovarajućeg kvartila u WoS JCR-u (Q1-Q4), odnosno za oblasti društvenih i humanističkih nauka u bazi WoS (citatni index Arts and Humanities ili prema Scopus SCImago rangiranju, pri čemu oba rada ne mogu biti kvartile Q4), odnosno minimalno pet objavljenih radova u posljednjih deset godina, od čega minimalno po jedan iz kvartila Q1 i iz kvartila Q2 u gore navedenim bazama podataka. U slučaju istog broja bodova prednost imaju istraživači/ce sa višim h-indeksom;

3. Voditelj/ica projekta iz oblasti umjetnosti treba ispunjavati slijedeće uvjete:

a. da posjeduje najmanje stepen magistra umjetnosti;

b. najmanje tri projekta iz oblasti umjetnosti (izložbe, koncerti, pozorišne predstave i filmovi) od izuzetnog društvenog značaja koji su realizirani u posljednjih pet godina.

4. U svojstvu voditelja/ice projekta može biti angažovan/a član/ica Akademije nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine i profesor/ica emeritus;

5. Da naučnoistraživački/umjetničkoistraživački ili istraživačkorazvojni tim minimalno mora biti sastavljen od voditelja/ice projekta, jednog saradnika/ice (npr. iz reda nastavnih i naučnih zvanja) i jednog istraživača/ice (npr. iz reda saradničkih i istraživačkih zvanja, post-doktoranta, studenata II i III ciklusa studija, te studenata I ciklusa i/ili integrisanog studija);

6. Izuzetak iz prethodnog stava su projekti namijenjeni prevashodno za formiranje ili proširenje/ obnavljanje eksperimentalne infrastrukture (laboratorijska ili terenska mjerenja), a što se pokazuje prijedlogom budžeta koji ima minimalno 60% udjela opreme u ukupnom planiranom iznosu projektnog prijedloga, u kojem slučaju istraživački tim mora biti sastavljen najmanje od voditelja/ice projekta i jednog istraživača/ice iz reda saradničkih/istraživačkih zvanja, post- doktoranta ili studenta/ice III ciklusa studija.

 

E – Dokumentacija koju treba priložiti pri podnošenju prijedloga projekta

E.1 – Za pravno lice koje aplicira obavezno je priložiti slijedeću dokumentaciju:

Narativni i finansijski dio projekta:

1. Obrazac NP1.1 Projektni prijedlog (potpisuje rukovodilac pravnog lica i ovjerava pečatom pravnog lica);

2. Obrazac NP1.1 P1 – Reference i izvori

3. Obrazac NP1.1 P2 – Budžet projekta/finansijski proračun

4. Obrazac NP1.1 P3 – Biografije i bibliografije

5. Obrazac NP1.1 P4 – Raspoloživa infrastruktura i oprema

6. Obrazac NP1.1 P5 – Saopštenje

7. Obrazac NP1.1 P6 – Lista recenzenata

8. Obrazac NP1.1 P7 – Kontrolni obrazac

Administrativni dio projekta:

9. Obrazac NP1.2 Administrativni podaci (potpisuje rukovodilac pravnog lica i ovjerava pečatom pravnog lica);

10. Obrazac NP1.3 Izjava (potpisuje rukovodilac pravnog lica i ovjerava pečatom pravnog lica);

11. Rješenje o registraciji (fotokopija ovjerena kod nadležne općinske službe);

12. Rješenje o poreznoj registraciji – ID broj (fotokopija ovjerena kod nadležne općinske službe).

E.2 – Za voditelja/ice projekta obavezno je priložiti sljedeću dokumentaciju:

1. Uvjerenje o državljanstvu (fotokopija ovjerena kod nadležne općinske službe);

2. Dokaz o radnom statusu/angažmanu voditelja/ice projekta u pravnom licu koje kandiduje projekat (original ili fotokopija ovjerena kod nadležne općinske službe);

3. Diploma o stečenom zvanju doktora nauka (fotokopija ovjerena kod nadležne općinske službe);

4. Dokaz da voditelj/ica projekta ima:

4.1. najmanje dva objavljena rada u posljednjih pet godina u časopisima indeksiranim u WoSCC bazi podataka odgovarajuće kvartile u JCR-u (Q1-Q4), pri čemu oba rada ne mogu biti kvartile Q4, odnosno minimalno pet objavljenih radova u posljednjih deset godina, od čega minimalno po jedan kvartile Q1 i Q2 (što se dokazuje dostavljanjem ispisa iz baze podataka na osnovu kojeg se može utvrditi naziv časopisa i njegova kvartila); o trenutnom h-indeksu (što se dokazuje ispisom stranice Google Scholar Citations na kojoj se može provjeriti h-indeks).

4.2. za voditelja iz oblasti društvenih i humanističkih nauka potrebno je da voditelj/ica projekta ima jednak broj radova kao pod 4.1. u WoS bazi (citatni index Arts and Humanities) ili prema Scopus SCImago rangiranju (što se dokazuje dostavljanjem ispisa iz baze podataka); h-indeks (što se dokazuje ispisom stranice Google Scholar Citations na kojoj se može provjeriti h-indeks).

4.3. dokaz da voditelj/ica projekta iz oblasti umjetnosti: posjeduje najmanje stepen magistra umjetnosti (fotokopija diplome ovjerena kod nadležne općinske službe);

4.3.1. najmanje tri projekta iz oblasti umjetnosti (izložbe, koncerti, pozorišne predstave i filmovi) koji su realizirani u posljednjih pet godina.

F - Opći kriteriji za vrednovanje projektnih prijedloga i evaluacija prijedloga F.1 – Opći kriteriji za vrednovanje projektnih prijedloga:

1. Kvalitet i relevantnost projektnog prijedloga;

2. Struktura i koherentnost projektnog prijedloga i upravljanja projektom;

3. Usklađenost predloženih aktivnosti sa ciljevima i očekivanim rezultatima projektnog prijedloga;

4. Izvodivost projektnog prijedloga;      

5. Održivost i doprinos razvoju područja istraživanja: naučni doprinos i praktična primjenjivost;

6. Razvojni tim: kompetencije i dosadašnje iskustvo voditelja/ice projekta i članova tima;

7. Kvalitet naučne infrastrukture potrebne za realizaciju projekta kojom raspolaže aplikant, te

adekvatnost institucionalne saradnje i partnerstva ukoliko je planirana projektom;

8. Adekvatnost i opravdanost finansijskog plana projektnog prijedloga;

9. Inovativnost i kompetitivnost istraživanja na nacionalnom/međunarodnom nivou.

F.2 – Postupak evaluacije i vrednovanja projektnih prijedloga ima tri faze:

 

Komisija utvrđuje da li projektni prijedlog zadovoljava objektivna i provjerljiva mjerila definisana u ovom pozivu, te obavezne tehničke i formalno-pravne uslove. Samo projekti koji zadovolje prvu fazu biće evaluirani u narednoj fazi.

Identifikacija minimalno dva recenzenta koji će vrednovati projekat na bazi naprijed navedenih opštih kriterija za vrednovanje na osnovu kojih se stiče minimalan broj bodova koji je neophodan za sufinansiranje naučnoistraživačkog/umjetničkoistraživačkog i istraživačkorazvojnog projekta. Minimalni prosječan broj bodova je 3. Projekat koji ispunjava formalno-pravne uslove, a ne bude vrednovan minimalnim brojem bodova neće biti sufinansiran;

Zaključivanje evaluacije od strane Komisije i kreiranje preliminarne liste sufinansiranih projekata.

 

PROGRAM 2: „Sufinansiranje naučnoistraživačkih/umjetničkoistraživačkih i istraživačkorazvojnih projekata čiji su nosioci mladi naučnici/istraživači/ce“

A – Specifične teme od interesa

Naučnoistraživački/umjetničkoistraživački i istraživačkorazvojni projekti u ovom programu obuhvataju teme iz svih oblasti nauke i umjetnosti.

Interdisciplinarna istraživanja, razvoj i osvajanje tehnika i metoda za rješavanje aktuelnih problema, posebno s ciljem razvoja Kantona Sarajevo [na primjer: zagađenje, okoliš, prirodne nepogode, građevinarstvo i urbanizam, gradska infrastruktura, komunalna energetika, vodo-snabdijevanje, prirodne nepogode, saobraćaj, poljoprivreda, šumarstvo, biotehnologija, zdravstveni sistem, medicinske tehnike i zaštita, sigurnost, digitalizacija i automatizacija, razvoj cirkularne ekonomije i tehnologija, pokretanje inovativne industrije (aditivne proizvodne tehnologije/3D štampanje, energetska tranzicija i sl.)]. Interdisciplinarna istraživanja obuhvataju, ali nisu ograničena na:

- računarsko modeliranje i simulacije prirodnih i tehničkih procesa (STEM oblasti, procesi u okolišu - strujanja zraka/voda, rasprostiranja polutanata, optimizacija rješenja);

- relevantne teme iz javnog zdravstva, uključujući dijagnostiku, prevenciju i terapiju;

- alate i tehnike analize podataka, modeliranje sistema i donošenje odluka na bazi podataka;

- inteligentne sisteme upravljanja i automatizaciju procesa i sistema;

- eksperimentalne alate (tehnike) i/ili

- teoretske podloge.       

Ovaj program potiče inovativna istraživanja u društvenim naukama, humanističkim naukama i umjetnosti kroz koja će biti demonstriran njihov utjecaj na razvoj društvene zajednice.

U slučaju istog broja bodova prilikom evaluacije prijedloga projekata, prednost će imati istraživanja sa fokusom na teme koje su od posebnog interesa za Kanton Sarajevo i BiH, a koje su predložila resorna ministarstava. Te teme su:

- Projekti koji imaju doprinos u sprečavanju širenja i ublažavanju posljedica COVID-19 pandemije;

- Inovativne metode u nastavi osnovnih i srednjih škola (npr. online nastava, STEM) i inovativni pravci edukacije (npr. preduzetništvo);

- Istraživanje socioloških pitanja (npr. deinstitucionalizacija, socijalno uključivanje), pitanja identiteta (npr. nacionalni identitet), te psiho-sociološke fenomene (npr. mentalitet, fenomen letargije), kao i fenomen društvenog preduzetništva;

- Kreativna industrija kao preduzetništvo budućnosti: uticaj i uloga države u razvoju strategija i njenih praktičnih implikacija;

- Racionalizacija upotrebe prirodnih resursa i njihova održiva translacija u industrijski sektor;

- Prevencija smrtnosti u slučaju nesreća – Značaj brze intervencije u slučaju nesreće;

- Razvoj modela za predikciju dinamike i optimizaciju saobraćaja;

- Studije o ponašanju i strujanjima zraka ispod inverznog sloja i uticaj toplinskih otoka za sveurbane dijelove Kantona Sarajevo;

- Uticaj klimatskih promjena na živi svijet i hidrografiju BiH;

- Uticaj COVID-19 pandemije na psiho-fizičko zdravlje stanovništva javno zdravstvo (npr. vakcinacija, antimikrobna rezistencija) razvoj i primjena novih tehnologija u dijagnostici i liječenju;

- Istraživanja sa fokusom na procese euroatlantskih integracija Bosne i Hercegovine, a koja semogu ticati pitanja ekonomskog razvoja, socio-kulturoloških promjena, modernizacije obrazovnih procesa, sporta, zakonodavstva i slično;

- Kulturološka i društveno-historijska istraživanja s ciljem razvoja i etabliranja modernih kulturoloških i socioloških teorija i analitičkih modela u kontekstu bosanskohercegovačke naučne misli;

- Energetska tranzicija i inovativna proizvodnja energije, alternativni izvori energije.

 

B – Osnovne upute za realizaciju pojedinih stavki koje mogu biti predviđene projektom

1. U okviru realizacije projekta može se vršiti nabavka naučnoistraživačke/umjetničkoistraživačke opreme u omjeru do 80% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva i to opreme koja je nužna za uspješnu realizaciju projektnih aktivnosti i ostvarenje projektnih ciljeva, a koja se obavezno specificira u prijedlogu projekta.

2. Ključne aktivnosti u projektu moraju biti provedene od strane projektnog tima, te se iste ne mogu podugovarati (nije dozvoljeno angažirati podizvođače ni eksterne eksperte za provođenje cjelokupne/ih aktivnosti). Dobitnik sredstava može u realizaciji projektnih aktivnosti koristiti      infrastrukturu drugih pravnih subjekata, kao i platiti različite neophodne usluge za podršku procesu istraživanja i to u omjeru do 30% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva.

3. Projektni prijedlog može predvidjeti novi angažman studenata II, integrisanom i/ili III ciklusa studija, te novi angažman na post-doktorske istraživačke pozicije u omjeru do 60% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva za projekat.

4. Ukupni troškovi za vođenje projekta i naknade istraživačima koji nisu uključeni u tački 3. ne mogu preći iznos od 10% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva.

5. Osoblje koje je već zaposleno na instituciji koja aplicira na poziv, a koje se na projekat prijavljuje u svojstvu člana tima, ima pravo na dodatnu naknadu u iznosu koji predstavlja razliku između primanja koja ostvaruje i primanja koja bi bila ostvarena u slučaju opterećenja za koje se obračunava i isplaćuje osnovna plata.

6. Troškovi istraživanja na terenu u zemlji i/ili van zemlje koji su predviđeni projektnim prijedlogom mogu se planirati u omjeru do 40% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva.

7. Troškovi publikovanja, konferencija, studijskih boravaka i predstavljanja projekta koji su predviđeni projektnim prijedlogom moraju biti u omjeru do 10% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva.

8. Indirektni troškovi (overheads) ne mogu biti viši od 5% od ukupnog iznosa sredstava koja se traže iz ovog poziva.

9. Naučnoistraživački projekti mogu uključivati i partnerstva sa drugim javnim i/ili privatnim institucijama/pravnim licima koja će učestvovati u implementaciji aktivnosti i u sufinansiranju projekta, s tim što se za ta druga pravna lica ne može tražiti sufinansiranje iz sredstava ovog poziva.

10. Umjetničko-istraživački projekti koji mogu biti podržani u okviru ovog poziva treba da:

a. imaju fokus na stvaralačkim procesima, a koji će rezultirati podizanjem kvalitete umjetničke infrastrukture (nabavka neophodne umjetničke i umjetničko-istraživačke opreme) i produkcije (koncerti, predstave, izložbe i sl.),

b. budu otvoreni za interdisciplinarnu saradnju, čime se podstiču stvaralački procesi koji objedinjuju različite segmente umjetničkog djelovanja (scenska, muzička, likovna umjetnost) i tehnologije medija.

 

C – Projektni prijedlozi u svojoj realizaciji moraju zadovoljavati sljedeće uslove:

1. Realizacija projektnih aktivnosti obavezno obuhvata provođenje istraživanja čiji krajnji rezultat mora biti minimalno objavljen ili prihvaćen za objavljivanje jedan naučni rad u časopisu koji pripada najmanje trećem kvartilu (Q3) po WoS JCR za oblasti nauka čiji su časopisi indeksirani u WoSCC, odnosno Scopus SCImago za oblasti društvenih i humanističkih nauka koje nisu pokrivene sa WoSCC, već isključivo Scopus bazom.

2. Potvrdu o objavljivanju, odnosno prihvatanju naučnog rada koji je u skladu sa navedenim uslovom je potrebno dostaviti najkasnije dvije godine nakon isteka roka koji je u aplikaciji predviđen za okončanje projekta. Voditelj/ica projekta ne može aplicirati na novi projekat sve dok ne dokaže da je rad iz stava 1 prihvaćen za objavljivanje ili da je rad u procesu recenzije u časopisu koji zadovoljava postavljene uslove.     

3. Za projekte iz oblasti umjetničkih istraživanja potrebno je dostaviti potvrdu, u istom vremenskom rasponu kao pod 2, o realizaciji minimalno jedne javne umjetničke produkcija od društvenog značaja. Voditelj/ica projekta ne može aplicirati na novi projekat sve dok ne dokaže da je umjetnička produkcija realizovana.

4. Voditelj/ica projekta se može pojaviti u ulozi voditelja/ice na samo jednom projektu.

5. Realizacija projekta mora započeti u 2021. godini i biti okončana do kraja 2022. godine, a dodijeljena sredstva se moraju realizovati do kraja 2021. godine.

 

D – Kriteriji za voditelja/icu projekta i članove tima:

1. Da je voditelj/ica projekta državljanin/ka Bosne i Hercegovine i da je u radnom odnosu ili angažovan/a duže od jedne godine od dana objave Javnog poziva u ustanovi koja ima sjedište na području Kantona Sarajevo;

2. Da je voditelj/ica projekta stekao titulu doktora nauka prije najviše 7 godina;

3. Da je voditelj/ica projekta naučni/a radnik/ca sa stepenom doktora nauka iz oblasti kojoj pripada projektni prijedlog. Prednost imaju istraživači/ce koji imaju bolje rezultate u dosadašnjem radu sto se dokazuje publikacijama u časopisima i/ili konferencijama indeksiranim u WoSCC bazi podataka i rangiranjem publikacija u JCR-u (Q1-Q4), odnosno za oblasti društvenih i humanističkih nauka WoS baza (citatni indeks Arts and Humanities) ili Scopus SCImago rangiranje. Prednost imaju istraživači/ce sa višim h-indeksom;

4. Voditelj/ica projekta iz oblasti umjetnosti treba ispunjavati sljedeće uvjete:

a. da posjeduje najmanje stepen magistra umjetnosti;

b. najmanje jedan projekat iz oblasti umjetnosti (izložbe, koncerti, pozorišne predstave i filmovi) koji su realizirani u posljednjih pet godina;

5. Da naučnoistraživački/umjetničkoistraživački ili istraživačkorazvojni tim minimalno mora biti sastavljen od voditelja/ice projekta, i jednog istraživača/ice (na primjer, iz reda saradničkih i istraživačkih zvanja, post-doktoranta, studenata II i III ciklusa studija).

 

E – Dokumentacija koju treba priložiti pri podnošenju prijedloga projekta

E.1 – Za pravno lice koje aplicira obavezno je priložiti sljedeću dokumentaciju:

Narativni i finansijski dio projekta:

1. Obrazac NP1.1 Projektni prijedlog (potpisuje rukovodilac pravnog lica i ovjerava pečatom pravnog lica);

2. Obrazac NP1.1 P1 – Reference i izvori

3. Obrazac NP1.1 P2 – Finansijski predračun

4. Obrazac NP1.1 P3 – Biografije i bibliografije

5. Obrazac NP1.1 P4 – Raspoloživa infrastruktura i oprema

6. Obrazac NP1.1 P5 – Saopštenje

7. Obrazac NP1.1 P6 – Lista recenzenata

8. Obrazac NP1.1 P7 – Kontrolni obrazac

     

Administrativni dio projekta:

9. Obrazac NP1.2 Administrativni podaci (potpisuje rukovodilac pravnog lica i ovjerava pečatom pravnog lica);

10. Obrazac NP1.3 Izjava (potpisuje rukovodilac pravnog lica i ovjerava pečatom pravnog lica);

11. Rješenje o registraciji (fotokopija ovjerena kod nadležne općinske službe);

12. Rješenje o poreznoj registraciji – ID broj (fotokopija ovjerena kod nadležne općinske službe);

E.2 – Za voditelja/ice projekta obavezno je priložiti sljedeću dokumentaciju:

1. Uvjerenje o državljanstvu (fotokopija ovjerena kod nadležne općinske službe);

2. Dokaz o radnom statusu/angažmanu voditelja/ice projekta u pravnom licu koje kandiduje projekat (original ili fotokopija ovjerena kod nadležne općinske službe);

3. Diploma o stečenom zvanju doktora nauka (fotokopija ovjerena kod nadležne općinske službe);

4. Dokaz da voditelj/ica projekta ima publikacije što se dokazuje dostavljanjem ispisa iz relevantne baze podataka na osnovu kojeg se može utvrditi naziv časopisa i njegova kvartila; o trenutnom h-indeksu (što se dokazuje ispisom stranice Google Scholars Citations na kojoj se može provjeriti h-indeks);

5. Dokaz da voditelj/ica projekta iz oblasti umjetnosti:

5.1. posjeduje najmanje stepen magistra umjetnosti (fotokopija diplome ovjerena kod nadležne općinske službe);

5.2. najmanje jedan projekat iz oblasti umjetnosti (izložbe, koncerti, pozorišne predstave i filmovi) od koji su realizirani u posljednjih pet godina.

 

F - Opći kriteriji za vrednovanje projektnih prijedloga i evaluacija prijedloga

F.1 – Opći kriteriji za vrednovanje projektnih prijedloga:

1. Kvalitet i relevantnost projektnog prijedloga;

2. Struktura i koherentnost projektnog prijedloga i upravljanja projektom;

3. Usklađenost predloženih aktivnosti sa ciljevima i očekivanim rezultatima projektnog prijedloga;

4. Izvodivost projektnog prijedloga;

5. Održivost i doprinos razvoju područja istraživanja: naučni doprinos i praktična primjenjivost;

6. Razvojni tim: kompetencije i dosadašnje iskustvo voditelja/ice projekta i članova tima;

7. Kvalitet naučne infrastrukture potrebne za realizaciju projekta kojom raspolaže aplikant, te adekvatnost institucionalne saradnje i partnerstva ukoliko je planirana projektom;

8. Adekvatnost i opravdanost finansijskog plana projektnog prijedloga;

9. Inovativnost i kompetitivnost istraživanja na nacionalnom/međunarodnom nivou.

 

F.2 - Postupak evaluacije i vrednovanja projektnih prijedloga ima tri faze:

Komisija utvrđuje da li projektni prijedlog zadovoljava objektivna i provjerljiva mjerila definisana u ovom pozivu, te obavezne tehničke i formalno-pravne uslove. Samo projekti koji zadovolje prvu fazu biće evaluirani u narednoj fazi.

Identifikacija minimalno dva recenzenta koji će vrednovati projekat na bazi naprijed navedenih opštih kriterija za vrednovanje na osnovu kojih se stiče minimalan broj bodova koji je neophodan za sufinansiranje naučnoistraživačkog/umjetničkoistraživačkog i istraživačkorazvojnog projekta. Minimalni ukupni prosječan broj bodova je 3. Projekat koji ispunjava formalno-pravne uslove, a ne bude vrednovan minimalnim brojem bodova neće biti sufinansiran;

Zaključivanje evaluacije od strane Komisije i kreiranje preliminarne liste sufinansiranih projekata.

 

PROGRAM 3: „Sufinansiranje izdavanja naučnih časopisa i članarine u međunarodnim naučnoistraživačkim organizacijama i tijelima u 2021. godini“

A - Kriteriji za sufinansiranje:

Sufinansiranje časopisa:

1. da ustanova/institucija/organizacija koja izdaje časopis ima sjedište na području Kantona Sarajevo;

2. da je časopis na spisku neke od citatnih baza podataka za naučne časopise;

3. da časopis izlazi minimalno jedanput godišnje u posljednje tri godine.

Sufinansiranje članarine u međunarodnim naučnoistraživačkim organizacijama i tijelima:

Prilikom donošenja odluke o dodjeli sredstava, Komisija za dodjelu sredstava Ministarstva će aplikacije rangirati na osnovu međunarodne relevantnosti organizacije ili tijela za koje se plaća članarina i to po važnosti kako slijedi:

1. Organizacije i tijela na svjetskom nivou

2. Organizacije i tijela na evropskom nivou

3. Organizacije i tijela na regionalnom nivou

Jedan aplikant može podnijeti više prijava za ovaj program.

B - Dokumentacija koja se mora priložiti uz zahtjev

Ustanova/institucija/organizacija koja aplicira na ovaj program, obavezna je priložiti sljedeću dokumentaciju:

1. Prijavni obrazac (Obrazac NP4);

2. Rješenje o registraciji ustanove/organizacije/institucije (fotokopija ovjerena od strane nadležne općinske službe);

3. Rješenje o poreznoj registraciji – ID broj (fotokopija ovjerena od strane nadležne općinske službe);

4. Dokaz da je časopis na spisku neke od citatnih baza podataka za naučne časopise;          

5. Uvjerenje o državljanstvu za glavnog urednika (fotokopija ovjerena od strane nadležne općinske službe).

Specifična dokumentacija za sufinansiranje časopisa:

1. Dokaz da časopis izlazi minimalno jedanput godišnje u posljednje tri godine (izjava glavnog urednika, ovjerena kod nadležne općinske službe);

2. Primjerci časopisa koji su objavljeni u 2020. godini;

3. Račun za štampanje posljednjeg objavljenog broja naučnog časopisa.

 

1. Opis djelokruga naučnoistraživačke organizacije/tijela kao izvod sa zvanične web stranice organizacije/tijela

2. Predračun, račun ili uplatnicu kao dokaz za plaćeno članstvo u međunarodnim naučnoistraživačkim organizacijama i tijelima za 2021. godinu.

 

MI N I S T R I CA

Prof.dr. Melika Husić-Mehmedović, s.r.

 

Prijavni obrasci za svaki program obuhvaćen Javnim pozivom se preuzimaju putem linka: https://nir.ks.gov.ba/index.php/nir/obrasci

POZIV

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

PREUZMI DOKUMENT:

PODIJELI: