Tražite informaciju iz privrede – na pravom ste mjestu

Paket Tender obuhvata sve objavljene tendere, javne nabavke, dodjele ugovora, javne pozive, odluke o pokretanju, licitacije, stečajeve/likvidacije, planove nabavki i slične informacije sa područja Bosne i Hercegovine.

Cijena paketa Tender na godišnjem nivou je 400 KM + PDV.

Datum objave: 21.01.2020. 09:19

(djelimično usvajanje žalbe) Nabavka usluga izrade Karte ranjivosti podzemnih voda u razmjeri 1:25000 za grupe vodnih tijela podzemnih voda Zapadna Romanija, Romanija-Devetak i Tara-Ćehotina

Izvor: Akta.ba, 20.01.2020.

REPUBLIKA SRPSKA JAVNA USTANOVA ..VODE SRPSKE" BIJELjINA

 

Broj: 01/2-03-4/20 Datum: 20.01.2020. godine

 

Ha osnovu člana 100. stav 3.) Zakona o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine (Službeni glasnik Bosne i Hercegovine br. 39/14), uložene žalbe d.o.o. „Protehnik" Istočno Sarajevo na tendersku dokumentaciju u postupku javne nabavke za izradu Elaborata za dislokaciju i vađenje materijala iz vodotoka u Republici Srpskoj (broj Obavještenja o nabavci: 1086-1-2-2-3-1/20 od 03.01.2020. godine), člana 85. Pravilnika o javnim nabavkama Javne Ustanove „Vode Srpske" Bijeljina (broj: 01/4-40/19 od 25.12.2019. godine) i člana 19. Statuta Javne ustanove „Vode Srpske" Bijeljina, direktor Javne ustanove „Vode Srpske" Bijeljina donosi

 

ODLUKU

 

Član 1.

1.)        Žalba    ponuđača d.o.o. „Protehnik" Istočno Sarajevo (broj žalbe: 02-01/20 od 17.01.2020. godine; naš broj: 01/2-03-3/20 od 20.01.2020. godine) na tendersku dokumentaciju u postupku javne nabavke za izradu Elaborata za dislokaciju i vađenje materijala iz vodotoka u Republici Srpskoj (broj Obavještenja o nabavci: 1086-1-2-2-31/20 od 03.01.2020. godine), je djelimično osnovana, i kao takva se djelimično usvaja.

2.)        Ugovorni organ će u skladu sa članom 100. stav 3.) ZJN-a izmjeniti tendersku dokumentaciju iz tačke 1. ove odluke u skladu sa usvojenim žalbenim navodima podnosioca žalbe, te o tome obavijestiti učesnike u postupku ove javne nabavke na način određen Zakonom o javnim nabavkama, u rokovima predviđenim istim zakonom.

 

Član 2.

Ugovorni organ će u skladu sa svojim zakonskim obavezama obavijestiti sve učesnike u postupku javne nabavke putem informacionog sistema „E - nabavke" na internet adresi www.ejn.gov.ba i na svojoj internetstranici www.voders.gov/Javnenabavke/Odluke.

 

Član 3.

Nalaže se Odjeljenju za javne nabavke da u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama realizuju ovu Odluku.

 

Član 4.

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja.

 

Obrazloženje:

Javna Ustanova „Vode Srpske" Bijeljina je dana 20.01.2020. godine zaprimila žalbu na na tendersku dokumentaciju u postupku javne nabavke za izradu Elaborata za dislokaciju i vađenje materijala iz vodotoka u Republici Srpskoj (broj Obavještenja o nabavci: 1086-12-2-3-1/20 od 03.01.2020. godine), koja je raspisana dana 03.01.2020. godine. Žalba je uložena u ukupno 3 primjerka.

Ponuđač je podnio svoju žalbu pozivajući se na kršenje odredbi članova 3. i 44. Zakona o javnim nabavkama jer smatra da ugovorni organ krši opšte principe ZJN-a, da ne postupa transparentno, da ne postupa jednako i nediskriminirajuće na način da ne osigurava pravičnu i aktivnu konkurenciju, kao i da nije utvrdio minimum kvalifikacionih uslova koji ne smiju imati ograničavajući karakter na konkurenciju, gdje na kraju traži od ugovornog organa da se navedena žalba usvoji i izmjeni tenderska dokumentacija u skladu sa tim.

Ugovorni organ je sa dužnom pažnjom detaljno razmotrio dostavljenu žalbu i konstatovao slijedeće:

1)Prvi   žalbeni navod koji se odnosi na brisanje riječi „za jednu kalendarsku godinu" iz tačke 13.3.1.podtačka 1. TD - jedan uspješno realizovan ugovor čiji je predmet realizacije izrada Elaborata za održavanje riječnih korita za dislokaciju i vađenje materijala iz vodotoka zo jednu kalendarsku godinu se usvaja. Ugovorni organ će u izmjeni tenderske dokumentacije izbrisati riječi „za jednu kalendarsku godinu".

2)Drugi žalbeni navod koji se odnosi na brisanje riječi „izrada hidrološko morfološke - hidrauličke analize vodnih režima primjenom matematičkih hidrauličkih modela na dolinskom potezu vodnog toka sliva rijeke Save na minimalnoj dužini od 30 km" iz tačke 13.3.1.podtačka 1. TD - Jedan uspješno realizovan ugovor čiji je predmet realizacije izrada Elaborata za održavanje riječnih korita za dislokaciju i vađenje materijala iz vodotoka za jednu kalendarsku godinu, ili sličan ugovor čiji je predmet izrada hidrološko morfološke - hidrauličke analizv vodnih rvžima primjenom matematičkih hidrauličkih modela na dolinskom potezu vodnog toka sliva rijeke Save na minimalnoj dužini od 30 km, u vrijednosti ne manjoj od 120.000,00 KM bez PDV-a, u posljednje tri godine računajući od momenta predaje ponude, ili za period od datuma registracije, odnosno početka poslovanja, ako je ponuđač registrovan, odnosno počeo da radi prije manje od tri godine, se odbija kao neosnovan. Podnosilac žalbe tvrdi da je tako postavljeni uslov ograničavajući i navodi da ograničavanje uslova na vodni tok određene rijeke u konkretnom slučaju rijeke Save onemogućava sve zainteresovane ponuđače da podnesu ponudu čime se ograničava stvarna konkurencija, kao i da ugovornom organu nije dozvoljeno ograničavanje iskustva na određenu teritoriju, a posebno ne na područje određene rijeke ili mjesta. Podnosilac dalje navodi kako kaže „poduslov" „u minimalnoj dužini od 30 km" te postavlja pitanje „ukoliko ponuđač ima iskustvo na izradi elaborata za bilo koju lokaciju zbog čega mora dokazivati lokaciju rijeke Save, kao i dužinu od 30 km".

Ugovorni organ je pokrenuo javnu nabavku i pripremio tendersku dokumentaciju u skladu sa važećim zakonskim propisima iz oblasti javnih nabavki. U dijelu koji se odnosi na žalbeni navod za navedene slične poslove iz tačke 13.3.1. podtačka 1. TD ugovorni organ je polazeći od činjenice da se navedena javna nabavka raspisuje za poslove izrade Elaborata za održavanje riječnih korita za dislokaciju i vađenje materijala iz vodotoka i postavio takav uslov jer se odnosi na predmet nabavke, a kao sličan posao (shodno članu 7. Stav 4. Tačka a) i 6.1) Uputstva za pripremu modela tenderske dokumentacije i ponuda), naveo realizaciju ugovora čiji je predmet izrada hidrološko morfološke -hidrauličke analize vodnih režima primjenom matematičkih hidrauličkih modela na dolinskom potezu vodnog toka sliva rijeke Save na minimalnoj dužini od 30 km, u vrijednosti ne manjoj od 120.000,00 KM bez PDV-a, u posljednje tri godine računajući od momenta predaje ponude, ili za period od datuma registracije, odnosno početka poslovanja, ako je ponuđač registrovan, odnosno počeo da radi prije manje od tri godine. Dakle, ugovornom organu je potrebna izrada Elaborata za dislokaciju i vađenje materijala iz vodotoka, za šta je tražio dokaze o izvršenju istih ili sličnih poslova i kao uslov naveo izradu hidrološko morfološke - hidrauličke analize vodnih režima primjenom matematičkih hidrauličkih modela na dolinskom potezu vodnog toka sliva rijeke Save na minimalnoj dužini od 30 km. Dakle ne na vodni tok određene rijeke kako glasi žalbeni navod, već na vodni tok sliva rijeke Save, pri čemu nigdje nije navedena niti ograničena neka teritorija, ili područje samo jedne rijeke ili mjesta.Naprotiv. Rijeka Sava je rijeka čiji je status međunarodni, jer se prožima kroz ukupno 4 države našeg regiona, sa ogromnim slivnim područjem posmatrano za čitavu rijeku (samo u Republici Srpskoj/BiH definisana slivna područja, odnosno pripadajući slivovi rijeke Save su, između ostalih i rijeke: Sana, Una, Vrbas, Ukrina, Bosna i Drina). Koliki je značaj sliva rijeke Save i kolikoje on važan i za nas, za region i čitavu Evropu, govori i činjenica da postoji posebno međunarodno tijelo koje se bavi isključivo rijekom savom i njenim ukupnim slivom - međunarodna Komisija za sliv rijeke Save i međunarodna Komisija za sliv rijeke Dunav, koja je prepoznala rijeku Savu sa čitavim svojim slivom kao posebnu i specifičnu i kao jedinu takvu je uvrstila među ostale zemlje kroz koje protiče rijeka Dunav. Ugovorni organ je odredio uslove koji u potpunosti omogućavaju jednaku konkurenciju svim ponuđačima u navedenom postupku javne nabavke, ne ograničavajuć i nikoga. Slivno područje rijeke Save je zaista izuzetno širok pojam uzimajući u obzir naprijed navedeno. Što se tiče žalbenog navoda za dužinu od 30 km, isti se uopšte ne odnosi na izradu Elaborata za dislokaciju i vađenje materijala iz vodotoka niti je to moguće, jer je u Aneksu 4. TD navedena lista lokaliteta za koje će se izrađivati navedeni Elaborati a u kojima se ne traži dokazivanje bilo koje lokacije rijeke Save kao i dužina od 30 km.

 

3) Treći žalbeni navod koji se odnosi na tačku 13.3.2. TD - tehničko osoblje potrebno za realizaciju predmetnih poslova i za koji podnosilac žalbe ističe da nisu zakoniti u vezi sa tačkom 13.3.1. TD koja je prethodno navedena, tako ni uslovi za tehnička lica ne mogu biti zakonito postavljeni. Pored toga podnosiocu žalbe je nejasno kako se iskustvo tehničkih lica dokazuje - koji je riječni tok u pitanju, dužinu, vrijednost posla i sl? Podnosilac žalbe traži da se specifično iskustvo tehničkog osoblja briše. Navedeni žalbeni navod se odbija kao neosnovan.

Za tehničko osoblje iz tačke 13.3.2. TD pored formalnih zahtjeva (potrebna lična licenca i godine radnog staža) potrebno je dostaviti i dokaze o njihovoj uspješnoj realizaciji poslova na pozicijama koordinatora ili glavnog obrađivača (tačka A), Glavnog projektanta koji obuhvata izradu elaborata (tačka B) i odgovornog projektanta za hidrotehničku fazu koji obuhvata ili izradu Elaborata ili uređenja riječnih korita na dolinskim potezima vodnih tokova (tačka V), čime su dovedeni u vezu zahtjevi no tačkama 13.3.1. podtačka 1 TD i 13.3.2. TD, što je i logično, jer individualno angažovano tehničko osoblje u ime i ispred dobavljača i izrađuje traženu tehničku dokumentaciju, a ne sam dobavljač koji je u tom smislu apstraktan pojam.

4)Četvrti žalbeni navod koji se odnosi na tačku 30.3. TD u kojoj se navodi kao ugovorni uslov važeće licence izdate od strane Ministarstva za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske za angažovano tehničko osoblje iz tačke 13.3. podtačka 2.)TD za oeviziju tehničke dokumentacije iz podtačke A; odnosno za izradu tehničke dokumentacije za glavnog projektanta i ovlaštenog projektanta iz podtačaka B i V), se usvaja. Ugovorni organ će u izmjeni tenderske dokumentacije umjesto „za reviziju tehničke dokumentacije iz podtačke A" staviti kao uslov za izradu tehničke dokumentacije iz podtačke A.

U skladu sa navedenim odlučeno je kao u članu 1. Ove Odluke.

Pouka o pravnom lijeku: Protiv ove Odluke podnosilac žalbe može izjaviti žalbu Kancelariji za razmatranje žalbi, putem ovog ugovornog organa, u roku od 10 (deset) dana od dana prijema ove Odluke.

 

Dostavljeno:

Ponuđačima

Odjeljenju za javne nabavke

U predmet

a/a

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

PODIJELI: