Pogledajte što je predviđeno planom reorganizacije GRAS-a

31.07.2017. 11:00 / Izvor: Akta.ba
Pogledajte što je predviđeno planom reorganizacije GRAS-a

Donosimo obveze Vlade i stečajnog upravitelja koje su predviđene prijedlogom mjera sanacije GRAS-a

Na današnjoj sjednici Kantona Sarajevo nalazi se prijedlog mjera za sanaciju i reorganizaciju KJKP Gradski saobraćaja Sarajevo (GRAS). Akta.ba vam donosi što je predviđeno prijedlogom mjera koje će provoditi Vlada KS i resorono ministarstvo kao i stečajni upravitelj GRAS-a, kako bi došlo do stabilizaciji ovog ključne kompanije za čitav Kanton Sarajevo. Očekuje se da će ove prijedloge mjera danas prihvatiti i zastupnici Kantona Sarajevo. 

OBVEZE VLADE 

1. Vlada Kantona Sarajevo se obvezala da pokrene inicijativu prema Poreznoj upravi FBiH i Vladi Federacije BiH za donošenje posebne odluke kojom bi se izvršio reprogam obaveza ovog poduzeća za neplaćene poreze i doprinose iz predhodnog perioda, na period od 20 godina od dana potpisivanja sporazuma o izmirivanju obaveza, a obveza doprinosa za MIO/PIO na način da se izmiruju kako koji zaposlenik ostvari pravo na mirovinu.

2.Vlada će također pomoći u osiguravanju sredstva u iznosu od 20 milijuna KM za izmirivanje obveza prema Upravi za neizravno oporezivanje BiH (isplatom glavnice duga prema UNO stvara se mogućnost otpisa kamata) i Elektroprivredi BiH (isplatom obveza prema elektroprivredi smanjili bi se troškovi za električnu energiju za 10%). To će uraditi kroz izdavanje garancija Kantona Sarajevo za zaduživanje GRAS-a ili zaduživanjem po osnovu unutarnjeg duga ili na drugi način u skladu sa zakonskim propisima.

3. Vlada će proračunom Kantona za 2018. planirati sredstva u iznosu od 20 mil. KM za investicijska ulaganja u ovu kompaniju. Ulaganja će se izvršiti u skladu sa utvrđenim prioritetima koje utvrdi Ministarstvo prometa Kantona Sarajevo, a koji će usvojiti Skupština Kantona Sarajeva.

4. Pripremit će se pravni propis sa zakonskom snagom kojim će biti utvrđeno da se naknada za prijevoz u svim pravnim subjektima kojima je osnivač Kantona Sarajevo i to za sve zaposlene (bez obzira na udaljenost od mjesta stanovanja do mjesta zaposlenja) ostvaruje isključivo kupovinom mjesečnih ili godišnjih karata za prevoz. Naknada za prijevoz će se morati osigurati za svakog zaposlenika u pravnom subjektu kupovinom kupona kod javnog prevoznika uz mogućnost poduzimanja prekršajne odgovornosti za odgovorna lica pravnog subjekta koja ne postupaju u skladu sa propisom.

5. Vlada KS će pokrenuti inicijativu da sve institucije i javna poduzeća u državnom vlasništvu, koje imaju sjedište na području Kantona Sarajevo, ostvaruju pravo na prijevoz isključivo na način da se kupuje karta kod javnog prijevoznika.

6. Vlada Kantona će u proračunu za 2018. planirati sredstva u iznosu od 6.000.000 KM za program zbrinjavanje radnika i uz participaciju Službe za zapošljavanje Kantona Sarajevo će raditi slanje onih koji su stekli uvjete za mirovinu. Određen broj zaposlenih, koji se pokažu kao višak nakon usvajanja nove organizacije i sistematizacije poduzeća, bit će potrebno zbrinuti na drugi način (dokup radnog staža i dr.).

7. Iz proračuna za 2017. osigurati dodatna sredstva u iznosu od 7.000.000 KM (radi prevazilaženja pitanja isplata bruto plaća – sredstva planirati kao pokriće gubitka), preraspodjelom sredstava ili izmjenama i dopunama proračuna Kantona Sarajevo čime bi se omogućila nesmetana isplata plaća zaposlenicima do kraja ove godine.

8. Svi postupci o brisanju redova vožnje koje vodi Ministarstvo prometa će se obustave na period od 180 dana, a nakon isteka tog vremena da Uprava za inspekcijske poslove KS za sve linije će izvršiti ponovnu inspekcijsku kontrolu i da se u skladu sa istim nastavi dalji postupak u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima.

9. Ministarstvo prometa KS će u što kraćem roku trebati pristupiti izradi zakonskih i podzakonskih akata koji uređuju oblast javnog gradskog prijevoza u Kantonu Sarajevo.

10. Ministarstvo će u suradnji sa svim zainteresiranim stranama izraditi strategiju razvoja javnog prijevoza u Kantonu Sarajevo.

OBVEZE PRIVREMENOG UPRAVITELJA

1. Privremeni upravitelj će u suradnji sa zaposlenicima GRAS-a pripremiti sporazum prijedloga vansudske nagodbe o izmirivanju obaveza po tužbama radnika.

(primjer:  Radnici će se odreći kamata i 50% dosuđenog iznosa tužbe, dok bi se preostali dio tužbe u iznosu od 50 % isplatio u narednih 10 godina sa grejs periodom od 3 godine ili na način da bi se radnici odrekli kamata, dok bi se tužbe isplatile u narednih 15 godina sa grejs periodom od 3 godine ili na drugi moguć način.

2. Privremeni upravitelj će pokrenuti aktivnosti za korekciju parametra - mjesečni broj vožnji u jednoj zoni za pojedine kategorije putnika. Iako ne postoje detaljne analize o broju ostvarenih vožnji za pojedine kategorije korisnika, izvršiti procjenu korištenja usluga javnog linijskog prijevoza putnika i usvojiti nove parametre broja ostvarenih vožnji i iste primjenjivati do konačnog utvrđivanja broja vožnji za sve kategorije korisnika. U skladu sa Zakonom o komunalnim djelatnostima u Kantonu Sarajevo hitno pokrenuti sve aktivnosti za utvrđivanje cijene javnog prijevoza putnika u skladu sa opravdanim troškovima poslovanja i svim ostalim elementima kalkulacije kako bi Vlada Kantona Sarajevo što prije odobrila nove cijene prijevoza i kako bi se u što kraćem roku usvojio novi tarifni sistem javnog prijevoza.

3. Upravitelj će morati u što kraćem roku pripremiti novi sustav organizacije i makro organizacijske strukture poduzeća sa maksimalnim brojem do 1.190 radnika u skladu sa postojećim raspoloživim brojem voznih jedinica u roku do 30 dana.

4. Kontinuirano će usklađivati broj zaposlenih u poduzeća sa brojem voznih jedinica procentualno u ovisnosti sa povećanjem, odnosno smanjenjem oba parametra.

5. U slučaju primanja novih radnika uticati na smanjivanje starosne dobi uposlenih u poduzeću.

6.  Izvršiti detaljnu kadrovsku analizu starosne dobi i radnog staža zaposlenika koji novom organizacijom nisu planirani i sačiniti plan zbrinjavanja prekobrojnih zaposlenih za čije zbrinjavanje će biti planirana sredstva u proračunu.

7. Voditi stalne aktivnosti u suradnji sa Zavodom za zapošljavanje Kantona Sarajevo i Vladom Kantona Sarajevo u program umirovljenja zaposlenih u skladu sa pokrenutim procesom reorganizacije poduzeća.

8. Vršiti usklađivanje rashode za plaće sa ostvarenim prihodima.

9. U suradnji sa Sindikatom GRAS-a pregovarati o smanjivanju rashoda za plaće umanjivanjem plaća uposlenih do izlaska poduzeća iz poslovne krize.

10. Upravitelj i Ministarstvo prometa KS će hitno krenuti u informatizaciju svih potrebnih procesa u poslovanju poduzeća te da u što kraćem roku poduzmu sve aktivnosti na uvođenju elektronskog sustava naplate u javnom prevozu putnika u Kantonu Sarajevo (u tok postupak javne nabavke), kao i za projekat sustava upravljanja i kontrole funkcioniranja prometa te informiranja korisnika gradskog prometa.

11. Poduzeti mjere kako bi se osposobio što veći broj vozila za povećanje pouzdanosti održavanja linija na području Kantona Sarajevo, a informacije o održavanju registriranih redova vožnje dostavljati svakodnevno Ministarstvu prometa.

12.  Hitno pripremiti prijedlog optimalizacije redova vožnje u cilju povećanja prihoda i smanjenja troškova koji nastaju kod realizacije istih.

13. Izvršiti centralizaciju magacina u cilju smanjenja broja zaposlenih i povećanja kontrole nad skladištenjem rezervnih djelova.

14.  Provoditi mjera za povećanjem čistoće vozila

15.  Donijeti etički kodeks o oblačenju i ponašanju zaposlenika GRAS-a, te izvrši uniformiranje svih zaposlenih koji rade u neposrednom kontaktu sa korisnicima usluga.

16.  Uvesti detaljnu kontrolu dolaska i odlaska zaposlenika na posao i sa posla te najstrožije kazni one koji ne dolaze redovito na posao.

17. Napraviti istraživanje stupnja naplate karti po strukturi korisnika, po linijama i redovima vožnje.

18. U suradnji s MUP-om KS unaprijediti koordinaciju sa njihovim pripadnicima u cilju zaštite sustava naplate i stvaranja uvjeta za nesmetan rad vozača i kontrolora naplate u skladu sa odredbama Zakona

19. Dostaviti prijedlog cjenovnika za komercijalne linije, a da iznos za jednu vožnju ne bude veći od 2,00 KM.

20. Izraditi plan i dinamiku izmirivanja financijskih obaveza prema dobavljačima u rok 90 dana i isti dostavi Ministarstvu prometa i Vladi Kantona Sarajevo.

21. Preispitati sve ugovore i način sticanja prava, a posebno za reklamiranje na vozilima GRAS-a, te raskinuti sve ugovore koji su štetni za poduzeće, i da pokrenuti postupke protiv odgovornih lica za sklapanje štetnih ugovoza za poduzeće.

22.  Vladi Kantona Sarajevo i Ministarstvo prometa ustupiti sva prava koja su vezana za kosi lift na Ciglanama Općini Centar koja će preuzeti upravljanje liftom.

23. Izdati prostor za društvenu ishranu trećim licima s ciljem ostvarivanja dodatnih prihoda od zakupa za poslovnu jedinicu koja trenutno ostvaruje gubitak.

24. Izvršiti detaljnu analizu poslovanja svih poslovnih jedinice i da poslovne jedinicu koja trenutno ostvaruje gubitak (koje su neprofitabilne) tj. korištenjem usluga od trećih lica (outsourcing) bi se smanjili troškovi, pokrene postupak ukidanja istih i za obavljanje tih usluga koristiti usluge trećih lica.

25. Uvesti punu kontrolu ulaza u vozila na polaznim stajalištima za autobuski i minibuski prometom putem službi kontrole, zaštitara i policije.

26. Pokrenuti aktivnosti vezane za rješavanje vlasničkih odnose, u vezi sporne imovine GRAS-a koju čini zemljište na Jahorini, hotel “Dalmacija” u Kiseljaku sa pripadajućim zemljištem i zemljište u Bačićima I eventualno druge nekretnine.

27.Pokrenti aktivnosti izmještanja trenutnog prostora gdje je smješten sektor minibuskog prometa, a koji se ujedno nalazi na trasi “I transverzala”, na lokaciju u ulici Srđana Aleksića broj 1. Pored toga da u saradnji sa Ministarstvom premeta– Direkcija za ceste i Zavodom za izgradnju Kantona Sarajevo izvršiti obračun svih troškova za ekspropriaciju i izmještanje minibuskog prometa po EBRD procedurama.

28. Pripremiti pripremi plan investicijskog ulaganja u javni prijevoz putnika za period od narednih 15 godina, sa prioritetom hitne nabavke voznih jedinica.

29. Informirati Ministarstvo prometa i Vladu Kantona Sarajevo o broju prodanih kaznenih karti te o broju pokrenutih prekršajnih naloga zbog voženja bez odgovarajuće karte.

30. U suradnji sa Ministarstvom proemta Ministarstvom obrazovanja i Univerzitetom pokrenuti aktivnosti uvođenja obveznog plaćanja studentima za korištenje usluga javnog linijskog prijevoza putnika i to prilikom upisa na visokoškolsku obrazovnu ustanovu.

31. Nakon isteka devet mjeseci od usvajanja ovih zaključaka izvjestiti Skupštinu Kantona Sarajevo o realizaciji istog sa prijedlogom o nastavku sanacije ili prijedlogom pokretanja stečaja – likvidacije GRAS-a odnosno i ranije u slučaju da procjene da se zaključci ne mogu provesti i da se poduzeće ne može oporaviti i poslovati bez gubitaka u narednom periodu. Pokretanjem stečaja – likvidacije pokrenuti i aktivnosti formiranja novog poduzeća utemeljenog na ekonomskim principima (osnivanje novog pravna lica, osnivanje nova dva pravna lica ili dr.).

32. Privremeni upravitelj će poduzeti sve nadležnosti upravljačkih struktura ovog društva (Skupština GRAS-a, Nadzorni odbor i uprava ) uz nadzor Ministarstva prometa i suglasnost Vlade Kantona Sarajevo za donošenje odluka iz nadležnosti Skupštine i Nadzornog odbora ove kompanije. 

33. Obvezuje se privremeni upravitelj  da sve akte koje je donio GRAS, a isti su na snazi uskladiti sa trenutnom pravnom situacijom i u roku do 30 dana dostaviti Vladi Kantona Sarajevo na suglasnost.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti