Prva platforma u BiH za elektronsko provođenje postupaka javnih nabava

11.01.2021 08:08:12
Prva platforma u BiH za elektronsko provođenje postupaka javnih nabava

Problematiku javne nabave komapnija Guinea d.o.o. Vitez definirala je kao društveni, politički, strukovni i proceduralni problem.

Prva platforma u BiH za elektronsko provođenje postupaka javnih nabava već od 6 000 KM za male organizacije - Lite verzija

Problematiku javne nabave komapnija Guinea d.o.o. Vitez definirala je kao društveni, politički, strukovni i proceduralni problem. Polazeći od načela transparentnosti u javnoj nabavi, preko obvezne zakonitosti postupka, te potrebne razine suradnje između institucija po vertikalnoj i horizontalnoj osi, definiranom problemu pristupaju s organizacijske, pravne, ekonomske i upravne strane. Složenost provedbe javne nabave ogleda se u tome što je potrebno nekoliko ljudi relativno visoke stručnosti kako bi se uspješno i zakonito proveo određeni javno nabavni postupak. Stoga je važno pratiti u kojoj je fazi određeni postupak, koji korisnik u kojem trenutku obrađuje određenu problematiku, potrebna je kvalitetna autorizacija, precizno definiranje ovlasti, te hijerarhijski ustroj koji odgovara organizacijskom ustroju Vaše institucije.

Alat Aksis.Nabava je alat za provođenje javne nabave u Bosni i Hercegovini na transparentan, zakonit, učinkovit i jednostavan način.

Radi se o prvom alatu takve vrste, koji problem procedure i nadzora javnih nabava rješava na sveobuhvatan način. Počevši od procedure planiranja javnih nabava, provođenja postupka prema definiranom planu, zajedničkih javnih nabava više institucija, vertikalnog nadzora javnih nabava, kreiranja dokumentacije, provođenja postupka ocjenjivanja, do ugovora nakon završetka postupka; Svi koraci su pomno definirani i razloženi na posebne cjeline, radi poboljšanja preglednosti i mogućnosti rada više organizacija istovremeno.

To je prvi alat u BiH u kojem je moguće provesti cjelokupnu proceduru javne nabave elektronski, vodeći računa o zakonskim obvezama, kreiranju i generiranju elektronskih dokumenata, ugovora, popratnih akata, i drugih potrebnih dokumenata, poštujući procedure propisane Zakonom o javnoj nabavi BiH.

Faza 1: Priprema i planiranje JN

Aksis.Nabava omogućava kreiranje planova javnih nabava s odgovarajućim parametrima. Ukoliko postoji više organizacijskih jedinica za koje je potrebno provoditi javnu nabavu, svaka pojedina organizacijska jedinica može iskazivati potrebe za pojedinačnim artiklima koji pripadaju pojedinoj stavci plana. Unošenje i organizacija internih artikala se radi kroz šifrarnike artikala, gdje se unose artikli sa svim svojim značajkama (nazivi, tehnički opisi i sl.) i organiziraju kroz kategorije koje je moguće hijerarhijski slagati. Interni artikli se pri dodjeli ugovora povezuju s ponuđenim artiklima, tako da se ugovoreni artikli automatski dodjeljuju korisnicima koji su iskazali potrebe za istima, naravno, sukladno iskazanim potrebama. Na navedeni način je moguće pratiti put artikla od iskazivanja potreba za istim do realizacije odgovarajućeg vezanog artikla iz ugovora/okvirnog sporazuma.

Faza 2: Provedba postupka JN

U provedbi postupka javne nabave je potrebno izraditi veliki broj dokumenata koji sadrže veliki broj ponavljajućih informacija. Prilikom unosa informacija u sustav, svaka informacija je parametrizirana i dodijeljena joj je ključna riječ, čime je postala spojno polje koje je moguće ugraditi u bilo koji obrazac dokumenta. Slobodnim kreiranjem obrazaca omogućeno je na nekoliko klikova dobiti dokumente za čije kreiranje je inače potrebno znatno vrijeme i rad, te je na taj način otklonjena mogućnost ljudske greške kod ručnog upisa informacija u različite dokumente.

Dakle, informacije jednom unesene u bilo kojoj fazi postupka (npr. u planu nabava, zahtjevu za pokretanje postupka, unosa ponuda, itd.) nije potrebno ponovno ručno unositi u bilo koji dokument, nego se iste automatski smještaju u predviđena spojna polja u obrascima, koje je moguće slobodno kreirati. Osim putem obrazaca, dokumente je moguće kreirati od unaprijed pripremljenih gradivnih cjelina (npr. članaka) kojima se prilikom kreiranja dodjeljuju određeni atributi prema kojima algoritam odabire odgovarajući članak za predmetnu nabavu.

Ugovori i ostali dokumenti se generiraju iz zahtjeva za javnu nabavu, povlačeći svaku unesenu vrijednost iz zahtjeva ili drugog e-dokumenta,svaki podatak je parametar, a ne samo tekst, tako da je moguće te parametre povlačiti na druge pozicije, bez intervencije korisnika. Drugim riječima, cjelokupan sustav je parametriziran i moguće je aktivno upravljati parametrima bez potrebe ponovnog unosa.

Faza 3: Kontrola izvršenja ugovora JN

Izvršenje ugovora je moguće pratiti i materijalno i financijski. Prilikom izvršenja ugovora jasno je definirana uloga i odgovornost svake organizacijske jedinice, što povećava disciplinu i distribuira poslove praćenja i nadzora ugovora do svakog pojedinog korisnika u sustavu za dio koji mu pripada. Sveobuhvatnu kontrolu i uvid u realizacije ugovora ima hijerarhijski najviša organizacijska jedinica/ce. Analiza JN je moguća po parametrima kao što su organizacijska cjelina, period, procijenjena vrijednost, dobavljač, artikl itd. Usluga, rad ili artikl kao najmanja obračunska cjelina daje mogućnost uvida i usporedbe po drugim parametrima kao što je npr. Dobavljač.Artikl.JavnaUstanova.Godina – Gdje saznajemo koliko je određeni dobavljač isporučio određenih artikala, po kojoj cijeni i u kojoj količini, te u kojem periodu.

 

Ocjena uspješnosti provedenih postupaka, ocjena dobavljača, financijska analiza ugovorenih stavki, kvaliteta izvršenja ugovora, mogućnost pozivanja prethodno uspješno provedenog postupka, te drugi elementi koji direktno utječu na kvalitetu poslovanja određene institucije ili organizacijske cjeline će biti lako dostupni, te će i institucije koje nemaju kapacitet tima za javne nabave jer su manje ili nemaju često provedbu javnih nabavki, moći kvalitetno pripremiti i provesti postupak, i pratiti izvršenje ugovora.

Sve informacije možete dobiti OVDJE

Foto: E.Mehicic/Klix.ba

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 62 700 098 ili na mail prodaja@akta.ba odnosno putem forme Objavi promo ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Digitalni kutak