Tražite informaciju iz privrede – na pravom ste mjestu

Paket Tender obuhvata sve objavljene tendere, javne nabavke, dodjele ugovora, javne pozive, odluke o pokretanju, licitacije, stečajeve/likvidacije, planove nabavki i slične informacije sa područja Bosne i Hercegovine.

Cijena paketa Tender na godišnjem nivou je 400 KM + PDV.

Datum objave: 09.12.2021. 09:36

Ponovni javni poziv za odabir korisnika Programa podrške razvoju konkurentnosti privrede (investiranje u opremu) za 2021. godinu

Izvor: Akta.ba, 06.12.2021.

Na osnovu Programa utroška budžetskih sredstava u 2021. godini (Subvencije privatnim preduzećima i poduzetnicima) usvojenog Zaključkom Vlade Zeničko-dobojskog kantona, broj: 02-11-10878/21 od 04.08.2021. godine i broj: 02-11-16114/21 od 03.12.2021. godine, a u skladu sa Zakonom o sistemu državne pomoći („Službeni glasnik Bosne i Hercegovine“, broj: 10/12 i 39/20) i članom 12. i 13. Uredbe o uslovima i postupku za dodjelu pomoći male vrijednosti – de minimis pomoć („Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine“, broj: 27/18), Ministarstvo za privredu, raspisuje

 

 

PONOVNI JAVNI POZIV

za odabir korisnika

„Programa podrške razvoju konkurentnosti privrede (investiranje u opremu)“

za 2021. godinu

Smjernice za podnosioce prijava

Zenica, decembar/prosinac 2021. Godine

 

 

INFORMACIJE O PONOVNOM JAVNOM POZIVU

Uvodne informacije o „Programu podrške razvoju konkurentnosti privrede (investiranje u opremu)

Prepoznavajući značaj ulaganja u razvoj poduzetništva na području Zeničko-dobojskog kantona (ZDK), Ministarstvo za privredu Zeničko-dobojskog kantona (Ministarstvo) posebnu pažnju usmjerava ka jačanju konkurentnosti malih i srednjih preduzeća (MSP) kroz plasman finansijskih sredstava u vidu nepovratnih grant sredstava.

 

U skladu sa Programom utroška budžetskih sredstava u 2021. godini (Subvencije privatnim preduzećima i poduzetnicima) usvojenog Zaključkom Vlade Zeničko-dobojskog kantona, broj: 02-11-10878/21 od 04.08.2021. godine i broj: 02-11-16114/21 od 03.12.2021. godine, s kriterijima raspodjele sredstava tekućih transfera utvrđenim Budžetom Zeničko-dobojskog kantona za 2021. godinu, Ministarstvo poziva mala i srednja preduzeća  (oblik organizovanja: d.o.o. i d.d.) shodno Zakonu o poticanju razvoja male privrede  u ZDK1 da podnesu prijave za finansijsku podršku u sklopu Ponovnog Javnog poziva „Programa podrške razvoju konkurentnosti privrede (investiranje u opremu)“ za 2021. godinu (u daljem tekstu: Program).

 

Napomena: Pravo na podnošenje prijave za finansijsku podršku imaju i mala i srednja preduzeća (oblik organizovanja: d.o.o. i d.d.) shodno Zakonu o poticanju razvoja male privrede u ZDK, koji su podnijeli prijavu po Javnom pozivu „Programa podrške razvoju konkurentnosti privrede (investiranje u opremu)“ za 2021. godinu (objavljen na web stranici Kantona dana 13.09.2021. godine, a zatvoren dana 04.10.2021. godine), i nalaze se na „Listi podnosilaca prijava koji nisu uvršteni na listu potencijalnih korisnika“ objavljenoj na web stranici Kantona dana 22.11.2021. godine.  Podnosioci prijave sa navedene Liste kod kojih je naveden formalno pravni razlog kao razlog odbacivanja prijave, ukoliko podnose prijavu po istom projektnom prijedlogu, podnose prijavu na način definisan u tački 3.1.1. ovog javnog poziva.

 

Program razvoja male privrede u Zeničko-dobojskom kantonu za period 2021. – 2024. godina predstavlja glavni strateški okvir za razvoj poduzetništva i MSP u Zeničko-dobojskom kantonu. Kao takav, daje osvrt na prioritetne strateške ciljeve, konkretne aktivnosti i finansijski okvir za period 2021.-2024. godina, te je usklađen sa prioritetima Vlade FBiH. S tim u vezi, ovaj Program direktno doprinosi tehnološkom razvoju kao strateškom prioritetu iz Akcionog plana.

 

Kroz Program se pruža podrška MSP, koji djeluju u prioritetnim oblastima (obrada drveta, obrada  metala, obrada tekstila, obuće i kože, obrada plastike, prehrambena industrija, informacione tehnologije) kako bi realizirali investicije usmjerene ka poboljšanju tehnološke opremljenosti.

 

Sredstva za realizaciju Programa osigurala je Vlada ZDK.

 

 

Ciljevi Programa

Program će podržati MSP u svrhu povećanja konkurentnosti kroz podršku sljedećeg cilja:

Jačanje MSP kroz tehnološko unapređenje poslovnih procesa i proizvodnje sa fokusom na sektore sa najvećim potencijalom za ekonomski rast.

 

U skladu s gore navedenim, ovaj Program se odnosi na sljedeće:

 

Tehnološko unapređenje MSP

 

 

 

Očekivani mjerljivi rezultat

U roku od 12 mjeseci od realizacije Programa, očekuje se da minimalno 25% MSP korisnika ostvari povećanje prihoda (po mogućnosti od izvoznih poslova) u iznosu od minimalno 3% u odnosu na ostvareni prihod iz 2020. godine.

 

 

 

            __________________________________

1Zakon o poticaju razvoja male privrede („Službene novine Zeničko-dobojskog kantona”, broj: 07/16 i 07/20)

 

Prihvatljivost podnosioca prijave

 

Prihvatljivi podnosioci prijave

Kako bi se ispunili uslovi prihvatljivosti, podnosioci prijave moraju biti:

Pravna lica/privredna društva (d.o.o. i d.d.) shodno Zakonu o poticanju razvoja male privrede ZDK, koji:

obavljaju djelatnost unutar područja C i J62 Klasifikacije djelatnosti KDBiH 2010;

imaju sjedište na području ZDK;

nalaze se u većinskom privatnom vlasništvu državljana Bosne i Hercegovine;

posluju najmanje šest mjeseci od dana objave ovog Programa na web stranici Kantona;

imaju pozitivno poslovanje u 2020. godini (osim podnosioca prijave koji posluju kraće od 12 mjeseci);

imaju najmanje 3 (tri) zaposlena na neodređeno vrijeme na dan objave Javnog poziva na web stranici Kantona, unutar područja C i J62 Klasifikacije djelatnosti KDBiH 20102.

Napomena: prijave podnosilaca koji ne budu uskladili šifre djelatnosti sa Klasifikacijom djelatnosti KD BiH 2010   biće odbačene i neće biti predmet daljeg razmatranja. Izbor korisnika vršit će se isključivo na osnovu šifre djelatnosti iz Obavijesti o razvrstavanju poslovnog subjekta prema djelatnosti, koju izdaje Zavod za statistiku FBiH.

Korisnici poticajnih grant sredstava Ministarstva za privredu u 2019. i 2020. godine koji nisu opravdali isplaćena poticajna sredstva, nemaju pravo učešća na Javnom pozivu u 2021. godini.

MSP mogu da podnesu projektne prijedloge za projekte definirane Programom isključivo samostalno.

Prijava više aplikanata (privrednih društava - d.o.o i d.d.) kroz jedan prijedlog neće biti uzete u obzir.

MSP su odgovorni za realizaciju projekta uključujući i finansijske obaveze.

MSP podnosioci prijedloga projekata moraju ispunjavati sve uslove definisane ovim smjernicama, odnosno prijedlog projekta mora da bude pripremljen u skladu sa zahtjevima i karakteristikama datim u aplikacionom paketu i smjernicama, uključujući i obrazac projektnog prijedloga i sve odgovarajuće priloge.

Jedan podnosilac prijave može koristiti najviše jednu vrstu poticaja Ministarstva za privredu u tekućoj budžetskoj godini.

Jedan podnosilac prijave može podnijeti maksimalno 1 projektni prijedlog.

 

Neprihvatljivi podnosioci prijave

Ministarstvo neće odobriti podršku podnosiocima prijava koji:

su u postupku predstečajne nagodbe ili likvidacije;

nemaju pozitivno poslovanje u 2020. godini (osim podnosioca prijave koji posluju kraće od 12 mjeseci);

ne mogu pružiti na uvid bilans stanja i bilans uspjeha, za 2020. godinu (osim podnosioca prijave koji posluju kraće od 12 mjeseci);

nisu registrovani na području ZDK;

nisu ispunili obaveze vezane uz plaćanja dospjelih poreznih obaveza i obaveza za penziono i zdravstveno osiguranje u skladu sa zakonskim odredbama. Podnosioci prijave koji imaju sklopljen ugovor sa poreskim organima u Bosni i Hercegovini o servisiranju duga neće biti uzeti u razmatranje;

nisu ispunili obaveze prema Budžetu Zeničko-dobojskog kantona;

nemaju izmirene sve obveze prema svojim zaposlenicima po bilo kojoj osnovi;

su osuđeni za krivično djelo vezano za svoje poslovno ponašanje na temelju pravosnažne presude;

su bili predmetom pravosnažne presude za prevaru.

Dodjela finansijskih sredstava kroz Program, iznos bespovratnih sredstava i udio sufinasiranja

Tehnološko unapređenja MSP obuhvata ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu.

Maksimalni iznos sredstava po jednom aplikantu iznosi 20.000,00 KM.

 

_________________

2Službeni glasnik BiH, broj 47/10.

 

U skladu sa propisanim uslovima iz tačke 1.4, jedan podnosilac prijave može podnijeti maksimalno 1 projektni prijedlog.

 

 Napomena:

Ukoliko podnosilac prijave dostavi više od jednog projektnog prijedloga, nijedan projektni prijedlog se neće uzeti u razmatranje. Također, ukoliko predloženi projekat prelazi navedeni iznos koji su predmet finansiranja iz Programa, isti neće biti uzeti u razmatranje.

Za svaki projekat podnosilac prijave/MSP mora osigurati vlastito sufinansiranje u iznosu od minimalno 50% ukupnog iznosa za realizaciju predloženog projekta (50% sufinansiranje MSP i 50% sufinansiranje Programa). Na primjer, ukoliko podnosilac prijave podnosi projekat ukupne vrijednosti od 40.000 KM, vlastito sufinansiranje mora iznositi minimalno 20.000 KM dok finansiranje iz Programa može iznositi maksimalno 20.000 KM. Prednost će imati prijedlozi projekata u okviru kojih je vlastito učešće MSP iznad minimalno potrebnog učešća od 50%. Sufinansiranje MSP može samo biti u novcu, te se sufinansiranje u stvarima neće uzimati u obzir.

MSP će obezbijediti podatke o izdvojenim finansijskim sredstvima kroz prijavni obrazac i budžet, zajedno sa pismom namjere o minimalnom iznosu sufinansiranja kojim se izražava spremnost da se alociraju MSP sredstva za ovu specifičnu namjenu.

Ministarstvo će raspoloživa sredstva za ovaj Program uskladiti sa pravilima državne pomoći male vrijednosti (de minimis pomoć). Državna pomoć male vrijednosti predstavlja pomoć jednom privrednom subjektu tokom određenog perioda i koja ne prelazi iznos od 200.000 EUR u tri uzastopne fiskalne godine shodno članu 7. stav (1) Uredbe o uslovima i postupku za dodjelu pomoći male vrijednosti – de minimis pomoć („Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine“, broj: 27/18).

Ministarstvo zadržava pravo da ne raspodijeli sva raspoloživa sredstva, u slučaju da kvalitet prijedloga projekata ne ispuni očekivanja i definisane kriterije.

U slučaju kada korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja navedenih u podnesenoj prijavi, Ministarstvo ima pravo zatražiti od korisnika da izvrši povrat uplaćenih sredstava.

 

2. PRAVILA PONOVNOG JAVNOG POZIVA

 

 

Pravila Ponovnog javnog poziva definišu opšte kriterije i zahtjeve koje prijedlozi projekata moraju zadovoljiti kako bi bili uzeti u obzir za sufinansiranje.

Kriteriji za odabir projektnih prijedloga

Program podrške razvoju konkurentnosti privrede (investiranje u opremu) će evaluirati prijave na osnovu sljedećih osnovnih i dodatnih kriterija za odabir:

Tehnološko unapređenje MSP

 

Osnovni kriteriji:

Predviđeno unapređenje tehnološke opremljenosti će omogućiti kvantitativno poboljšanje proizvodnog procesa i pristup novim tržištima;

Planirana investicija u nove tehnologije će ostvariti povećanje prihoda u iznosu od minimalno 3% godišnje u 12 mjeseci od nabavke. Podnosioci prijave moraju kroz prijavu jasno predstaviti način na koji će doći do povećanja prihoda;

Planirana investicija u unapređenje tehnološke opremljenosti neće rezultirati smanjenjem broja zaposlenih;

 

MSP je obezbijedilo finansijska sredstva za sufinansiranje projekta u minimalnom iznosu zahtjevanom kroz ovaj javni poziv (minimalno 50% ukupnog iznosa za realizaciju predloženog projekta);

Predloženi projekti će biti završeni najkasnije 6 mjeseci od dana potpisivanja Ugovora.

 

Dodatni kriteriji:

MSP izvozi 50% i više prometa;

Predviđeno vlastito učešće MSP u ukupnoj vrijednosti projekta iznosi više od minimalno zahtijevanih 50%;

MSP ima 4 i više zaposlenih;

MSP je u većinskom vlasništvu osoba mlađih od 35 godina starosti ili u vlasništvu žena;

MSP posluje u jedinicama lokalne samouprave (JLS) koje su izrazito nerazvijene ili nedovoljno razvijene3,4,5

MSP do sada nije bio korisnik poticajnih grant sredstava Ministarstva;

MSP obavlja pretežnu djelatnost proizvodnje proizvoda sa visokim stepenom finalizacije;

Predviđeno unapređenje tehnološke opremljenosti će za rezultat imati novo zapošljavanje;

Predviđeno unapređenje tehnološke opremljenosti doprinosi integraciji inovacija6 u poslovanje MSP;

MSP ima zaključen ugovor sa obrazovnim institucijama o obavljanju ferijalne prakse.

 

Korištenje sredstava Programa

Prihvatljive aktivnosti:

Sredstva iz Programa će se usmjeriti na

ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu vezanu uz kupovinu novih tehnologija i opreme (npr. proizvodnih linija, mašina, uređaja, opreme itd.), uvođenje novih postupaka ili prerađivačkih metoda koje dovode do poboljšanja proizvodnje i/ili prerade i proizvoda veće kvalitete, transfer znanja radi poboljšanja proizvodnog ciklusa;

ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu vezanu za adaptaciju proizvodnog prostora radi stvaranja adekvatnih radnih uslova za instaliranje i puštanje u rad nabavljene opreme i mašina kroz ovaj Program (na primjer: sitne rekonstrukcije za dostizanje potrebnog fizičkog i funkcionalnog standarda radnog prostora);

diversifikacija proizvodnje MSP u nove proizvode (novi proizvodi, nove proizvodne linije, povećanje palete ponude, usavršavanje proizvoda prema zahtjevu tržišta itd.).

Neprihvatljive aktivnosti:

Sredstva iz Programa se ne mogu koristiti za sljedeće aktivnosti:

projekte kojima je, za istu investiciju i iste prihvatljive troškove (ukupno ili djelomično) dodijeljena druga finansijska pomoć od strane donatora, Vlade Zeničko-dobojskog kantona ili neke druge institucije u Federaciji BiH;

kupovina zgrada ili zemljišta;

izgradnja objekata ili obnova i rekonstrukcija (osim navedenog pod tačkom 2.2.1. alineja 2.);

adaptacija objekata za ličnu upotrebu;

kupovina, obnova, rekonstrukcija, modernizacija objekata za najam ili prodaju.

 

 

3Za ocjenu zahtjeva po kriteriju br. 1. iz prethodne tabele koriste se podaci Federalnog zavoda za programiranje razvoja - Socioekonomski pokazatelji po općinama FBiH 2020. godina, https://www.fzzpr.gov.ba/files/Socioekonomski%20pokazatelji%20po%20op%C4%87inama/Socioekonomski%20pokazatelji%202020..pdf

4 Izrazito nerazvijene JLS su: 1.Vareš, 2. Ključ, 3. Ravno, 4. Domaljevac-Šamac, 5. Bužim, 6. Foča, 7. Drvar, 8. Glamoč, 9. Teočak, 10. Pale, 11. Čelić, 12. Sapna, 13. Bosansko Grahovo, 14. Dobretići.

5Nedovoljno razvijene JLS su: 1. Fojnica, 2. Zavidovići, 3. Olovo, 4. Kalesija, 5. Stolac, 6. Bosanska Krupa, 7. Tomislavgrad, 8. Donji Vakuf – Uskoplje, 9. Grad Cazin, 10. Velika Kladuša, 11. Kladanj, 12. Odžak, 13. Sanski Most, 14. Prozor, 15. Bosanski Petrovac. 

6Ministarstvo koristi OECD definiciju za inovacije: “uvođenje novog ili značajno poboljšanog proizvoda (ili usluga), procesa, marketinških metoda, organizacionih metoda u poslovnim praksama, organizaciji radnog prostora ili odnosima sa vanjskim partnerima” (Frascati OECD, Paris (2002)).

 

3        Kategorizacija prihvatljivih i neprihvatljivih troškova

Prilikom pripreme budžeta predloženih projekata (uključujući i sufinansiranje), podnosioci prijedloga treba da znaju da se u budžet mogu uključiti samo prihvatljivi troškovi, koji se odnose na predloženi projekat i nisu nastali prije datuma objave Javnog poziva na web stranici Kantona, u skladu sa sljedećom kategorizacijom.

Da bi troškovi bili prihvatljivi potrebno je da budu i) neophodni za implementaciju predloženog projekta; ii) realni i predviđeni budžetom; iii) opravdani i mjerljivi; i iv) nastali tokom implementacije projekta od strane MSP. Ova kategorizacija se odnosi kako na sredstva Programa, tako i na sredstva osigurana iz budžeta MSP.

 

Namjena

Aktivnost

 Prihvatljivi troškovi

Neprihvatljivi

 troškovi

 

 

 

Tehnološko unapređenje MSP

 

 

 

 

 

Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu vezanu uz kupovinu novih tehnologija i opreme

Kupovina opreme i mašina za tehnološko unapređenje proizvodnje;

Obuka za nove tehnologije u sklopu nabavljene opreme i mašina;

Kupovina mjernih uređaja;

Unajmljivanje kratkoročnih eksperata za uvođenje novih postupaka ili prerađivačkih metoda;

Troškovi       informatičko-komunikacijskih      i         audio/video rješenja (hardver) povezani sa projektom;

Troškovi       informatičko-komunikacijskih      i         audio/video rješenja (softver).

Nabavka patenata, autorskih prava, znanja ili drugih vrsta intelektualnog vlasništva;

Kupovina profesionalnih vozila za obavljanje osnovne djelatnosti (kamioni, dostavna vozila, viljuškari itd.);

Posredni troškovi vezani za nabavku opreme i mašina (transportni troškovi, troškovi špedicije, carinjenja itd.).

 

 

 

Kupovina ličnih vozila;

Međunarodna putovanja;

Sirovine i poluproizvodi,

Kupovina putničkih vozila B kategorije

 

Ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu vezanu za adaptaciju proizvodnog prostora radi stvaranje adekvatnih radnih uslova za instaliranje i puštanje u rad nabavljene opreme i

mašina kroz ovaj Program

Kupovina opreme u sklopu proširenja MSP;

Unajmljivanje kratkoročnih eksperata za proširenje MSP (nadzor, tehnički prijem, idejno rješenje i sl.);

Troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver) povezani sa projektom;

Troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver).

Trošak adaptacije proizvodnog prostora radi stvaranje adekvatnih radnih uslova za instaliranje i puštanje u rad nabavljene opreme i mašina kroz ovaj Program (na primjer: sitne rekonstrukcije za dostizanje potrebnog fizičkog i funkcionalnog standarda radnog prostora);

Nabavka patenata, autorskih prava, znanja ili drugih vrsta intelektualnog vlasništva;

Posredni troškovi vezani za nabavku opreme i mašina (transportni troškovi, troškovi špedicije, carinjenja itd.).

Kupovina nekretnina;

Kupovina zemljišta;

Izgradnja objekata ili obnova i rekonstrukcija (osim navedenog pod tačkom 2.2.1.

alineja 2.);

Amortizacija dugotrajne imovine;

Kupovina putničkih vozila B kategorije

 

 

 

Diversifikacija proizvodnje MSP  u         nove proizvode

Kupovina i transport opreme i mašina;

Troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver i softver) koji su direktno povezani s provedbom projektnih aktivnosti;

Kupovina profesionalnih vozila za obavljanje osnovne djelatnosti (kamioni, dostavna vozila, viljuškari itd.);

Troškovi vanjskih konsultanata;

Specijalizirana obuka za nove tehnologije/proizvodnju.

Kupovina vozila B kategorije;

Međunarodna putovanja;

Sirovine       i poluproizvodi.

 

 

 

 

Napomena:

Korisnik sredstava će biti dužan pravdati trošak ukupnih sredstava predviđenih za realizaciju projekta, kako vlastitih tako i sredstava Programa.

Pravdanje će se vršiti odgovarajućom dokumentacijom, čiji datumi mogu biti samo poslije datuma objave Ponovno javnog poziva na web stranici Kantona. U slučaju neopravdanih sredstava Ministarstvo će pokrenuti proceduru povrata sredstava.

 

 Ostali neprihvatljivi troškovi:

Troškovi zaposlenika (plate i druge naknade);

Naknade za projektne partnere koji su angažovani na implementaciji aktivnosti;

Dugovanja i rezerve za gubitke;

Dugovanja po kamati;

Troškovi režija i održavanja (voda, struja, grijanje, komunalni otpad, telekomunikacije,upravljanje zgradom, internet i sl.);

Kupovina objekata i zemljišta;

Kupovina i pružanje usluga od fizičkih lica koji nemaju registrovanu djelatnost;

Adaptacija, obnova, rekonstrukcija, modernizacija objekata za ličnu upotrebu;

Adaptacija obnova, rekonstrukcija, modernizacija objekata za najam ili prodaju;

Izvršavanje radova ili osiguravanje robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno  plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti;

Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili penzijska osiguranja koji nisu obavezni prema zakonodavstvu;

Kazne i troškovi sudskog spora;

Plaćanja neoporezivih bonusa zaposlenima;

Bankovni troškovi za otvaranje i vođenje računa, naknade za finansijske transfere i drugi troškovi u potpunosti finansijske prirode;

Kamate;

Trošak police osiguranja imovine (uključuje i imovinu nabavljenu iz projekta);

Ostali troškovi nespomenuti kao prihvatljivi;

Studijske posjete;

Stavke već finansirane u sklopu nekog drugog projekta;

Kupovina i iznajmljivanje zemljišta i postojećih zgrada;

Troškovi konverzije, nadoknada ili gubici prilikom konverzije valuta;

Kreditiranje trećih osoba.

Budžet koji uključuje neprihvatljive troškove se neće smatrati validnim te prijava neće biti dalje razmatrana.

Zahtjevi koji se odnose na kapacitete podnosilaca prijave, efikasno korištenje sredstava i održivost rezultata projekta

Podnosioci prijave trebaju osigurati efikasnu upotrebu sredstava u skladu s načelima ekonomičnosti i  efikasnosti.

U slučaju da korisnik Programa ne ostvari planirane rezultate, Ministarstvo ima pravo zatražiti povrat isplaćenih sredstava.

Po odobrenju projekata, MSP korisnici će morati dostaviti mjenicu i mjeničnu izjavu na ukupan iznos finansiranja po osnovu Programa. Mjenica i mjenična izjava treba uključiti traženi iznos sufinansiranja i PDV-a. Na primjer, ukoliko je iznos projekta 40.000 KM, gdje Program sufinansira 20.000 KM, iznos mjenice i mjenične izjave će iznositi 20.000 KM.

Korisnici Programa moraju osigurati održivost projekta, odnosno tokom razdoblja od 2 godine od prihvatanja Izvještaja o utrošku finansijskih sredstava i moraju osigurati:

održavanje istog broja uposlenih kao na dan objave ovog javnog poziva na web stranici Kantona,

vlasništvo nad materijalnom ili nematerijalnom imovinom nabavljenoj kao rezultat podrške Programa ostaje nepromjenjeno, tj. MSP ne smije prodavati, otuđivati, prebacivati ili na bilo koji drugi način izvršiti transfer nad vlasništvom nabavljenih stvari prema trećim fizičkim i pravnim licima;

održavanje opreme i druge imovine nabavljene tokom projekta.

Izvještaj o utrošku finansijskih sredstava korisnici Programa moraju dostaviti najkasnije 6 mjeseci od dana potpisivanja Ugovora i isti će biti predmetom provjere od strane Ministarstva.  

Korisnici programa obavezni su i da:

po najavi predstavnika Ministarstva omoguće aktivno praćenje implementacije Projekta, što podrazumijeva posjete na licu mjesta u vezi sa preuzetim programskim aktivnostima,

da se odazovu na svaki pismeni poziv Ministarstva u njegovo sjedište ili da odgovori na svaki pismeni upit koji dobije od Ministarstva u vezi  aktivnosti  oko implementiranja Projekta i pravdanja ukupnih sredstava utvrđenih Ugovorom,

da nakon prihvatanja „Izvještaja o utrošku finansijskih sredstava“, u periodu od naredne 2 (dvije) godine, dostavlja Ministarstvu posebne izvještaje na godišnjem nivou/ tzv. pokazatelje indikatora uspješnosti–završni računi; liste uposlenih i dr,  kako bi bio omogućen monitoring razvojnih efekata u MSP, a suprotnom neće imati pravo učešća na javnom pozivu u 2022. godini,

Ugovorom se utvrđuju sljedeće obaveze i odgovornosti Ministarstva:

a) da izvrši uplatu odobrenih poticajnih sredstava korisniku,

b) da vrši nadzor nad provođenjem ugovornih obaveza iz Ugovora, uvidom u dokumentaciju u vlastitim prostorijama i kod korisnika poticajnih sredstava kada je to potrebno po određenom pitanju, a u slučaju potrebe i uvidom u podatke pribavljene službenim putem od strane nadležnog organa, kao i druge radnje kojima može nadzirati realizacija projekta,

Odobrena sredstva se uplaćuju korisnicima sredstava u iznosu od 100% odobrenih sredstava po potpisivanju Ugovora i predaje mjenice i mjenične izjave.

 

Obrazac projektnog prijedloga

Prijava treba da sadrži sljedeće dokumente i priloge:

Obrazac projektnog prijedloga;

Budžet sa narativnim dijelom;

Plan aktivnosti;

Pismo namjere o minimalnom iznosu sufinansiranja;

Sudsko rješenje o registraciji (prva registracija i aktualni izvod), Prilog I;

Uvjerenje od Porezne uprave FBiH o izmirenju direktnih poreza i doprinosa (PIO/MIO i zdravstveno osiguranje) za sve uposlene, sa brojem ili popisom osiguranih osoba - Prilog II;

Uvjerenje o poreznoj registraciji –Prilog III;

Obavijest o razvrstavanju subjekta prema djelatnosti (FBiH Zavod za statistiku) - Prilog IV;

Uvjerenje o izmirenim obavezama po osnovu PDV-a (ukoliko je obveznik po Zakonu o porezu na dodanu vrijednost u sistemu, ukoliko nije PDV obveznik, dostaviti Izjavu da pravno lice nije u sistemu PDV-a, ovjerenu od strane nadležnog upravnog organa)- Prilog V;

Uvjerenja o uredno izmirenim finansijskim obavezama prema Budžetu Zeničko-dobojskog kantona;

Bilans stanja i bilans uspjeha za 2020. godinu ovjereni od nadležnog organa–Prilog VI (odnosi se na podnosioce koji posluju duže od 12 mjeseci);

Izjava o neosuđivanosti i nevođenju postupka po osnovu privrednog kriminala fizičke odnosno odgovorne osobe u pravnoj osobi - Prilog VII;

Izjava o nesudjelovanju u koruptivnim radnjama – Prilog VIII;

Izjava o korištenoj pomoći male vrijednosti –Prilog IX;

Uvjerenje Komercijalne banke da je žiro račun potencijalnog korisnika aktivan;

Potvrda o prebivalištu za odgovornu osobu (CIPS)–Prilog X;

Uvjerenje o državljanstvu Bosne i Hercegovine za većinskog vlasnika/vlasnike – Prilog XI;

Potvrdu o izvršenom izvozu proizvoda ili usluge u 2020. godini od nadležne institucije (ukoliko je podnosilac prijave izvoznik) – Prilog XII,

 

 

Sve Izjave sa tekstom koje je sačinilo Ministarstvo treba da budu potpisane od strane odgovorne osobe – podnosioca zahtjeva. Sve Izjave izuzev Izjave o korištenoj pomoći male vrijednosti trebaju biti ovjerene i od strane nadležnih organa (notar ili općina/gradska uprava).

 

Svi priloženi dokumenti moraju biti izdani od strane nadležnih sudskih ili upravnih organa. Priložena dokumentacija ne smije biti starija od 3 (tri) mjeseca od dana objavljivanja ovog javnog poziva  na web stranici Kantona, osim dokumenata koji se izdaju jednom (uvjerenje o poreznom broju itd.). Ukoliko se radi o kopijama priloženih dokumenata, iste moraju biti ovjerene od strane nadležnih organa (notar ili općina/gradska uprava). U slučaju da dostavljena dokumentacija nije ovjerena u skladu sa ovom uputom, prijava će biti odbačena.

 


Izjava da za istu investiciju i iste prihvatljive troškove (ukupno ili djelomično) koje je prijavio po ovom javnom pozivu, nije dodijeljena druga finansijska pomoć od strane donatora, Vlade Zeničko-dobojskog kantona ili neke druge institucije u Federaciji BiH – Prilog XIII.

 

 

Dodatno, podnosioci prijava trebaju uzeti u obzir da moraju podnijeti nekoliko dodatnih obaveznih dokumenata kao sastavni dio projektnog prijedloga (original ili kopija).

Pored dokumenatcije i priloga opisanih u tački 3.1, podnosioci prijava moraju podnijeti sljedeće dokumente kao sastavni dio projektnog prijedloga:

u slučaju nabavke opreme, mašina i profesionalnih vozila - odgovarajuća ponuda ili predračun od dobavljača sa uključenom tehničkom specifikacijom;

u slučaju nabavke hardvera i softvera - odgovarajuća ponuda ili predračun od dobavljača sa uključenom tehničkom specifikacijom;

u slučaju nabavke patenata - odgovarajuća ponuda ili predračun od vlasnika patenta;

u slučaju adaptacije poslovnih/proizvodnih prostorija - predmjer i predračun radova;

u slučaju zaključenog ugovora sa obrazovnim institucijama o obavljanju ferijalne prakse – ugovor o izvođenju ferijalne prakse.

 

Ponude ili predračuni sa uključenim tehničkim specifikacijama ne mogu biti od dobavljača koji spadaju u kategoriju povezanih lica sa podnosiocima prijava. Osnovi povezanosti su:

Isti vlasnik i/ili suvlasnik pravnog lica,

Vlasništvo i/ili suvlasništvo bračnog druga i/ili lica koja žive u istom domaćinstvu ili imaju međusobno povezane ili zajedničke investicije i

Zajednički članovi Nadzornog odbora i/ili Uprave.

Podnosioci prijava će u sklopu Pisma namjere o minimalnom iznosu sufinansiranja potpisat Izjavu da dobavljači po navedenom projektu nisu iz kategorije povezanih društava, kao i da se sredstva iz Programa neće koristiti za neprihvatljive aktivnosti definisane u tački 2.2.2.,

Prijedlozi projekata se podnose na jednom od službenih jezika Bosne i Hercegovine. Prijave koje nisu kompletno popunjene i koje ne sadrže zahtjevanu dokumentaciju, bit će odbačene i neće biti predmet daljeg razmatranja Komisije za izbor korisnika sredstava Programa (u daljem tekstu: Komisija).

 

         3.1.1 Podnosioci prijava sa „Liste podnosilaca prijava koji nisu uvršteni na listu potencijalnih korisnika“ po

                 Javnom pozivu objavljenom 13.09.2021. godine iz formalno pravnih razloga

 

Podnosioci prijava sa „Liste podnosilaca prijava koji nisu uvršteni na listu potencijalnih korisnika“ po Javnom pozivu objavljenom 13.09.2021. godine, čija je prijava odbačena iz formalno pravnih razloga, ukoliko podnose prijavu po istom projektnom prijedlogu, nisu obavezni dostavljati kompletnu dokumentaciju i priloge navedene u tački 3.1. ovog  javnog poziva. Isti su obavezni dostaviti zahtjev za dodjelu sredstava podrške sa nedostajućom dokumentacijom koja je navedena kao formalno pravni razlog odbacivanja prijave.  

 

Način podnošenja aplikacije

Popunjen obrazac projektnog prijedloga s pratećom dokumentacijom dostaviti u originalnom primjerku

A4 formata, uvezano i numerisano, te jedan elektronski primjerak snimljen na elektronskom mediju.

Prijave moraju biti dostavljene u zatvorenoj koverti.

Na poleđini koverte obavezno navesti:

naziv subjekta;

adresu i kontakt telefon;

ovjeriti pečatom.

Zatvorene koverte dostavljaju se lično na Protokol Zeničko-dobojskog kantona ili putem poštom na sljedeću adresu:

ZENIČKO-DOBOJSKI KANTON

Ministarstvo za privredu

KOMISIJA ZA OCJENU ZAHTJEVA ZA ODOBRAVANJE I DODJELU POTICAJA

PO PONOVNOM JAVNOM POZIVU

„Program podrške razvoju konkurentnosti privrede (investiranje u opremu)“

za 2021. godinu

Kučukovići br. 2

72 000 Zenica

S naznakom: “NE OTVARATI”

 

Prijave dostavljene drugim putem (npr. putem faksa ili e-mail), neće biti uzete u razmatranje.

 

 

Krajnji rok za podnošenje prijava

Ponovni javni poziv ostaje otvoren 10 dana od dana objavljivanja na web stranici Kantona, a krajnji rok za dostavljanje zahtjeva je 16.12.2021. godine. Prijave podnesene nakon isteka roka se neće uzeti u razmatranje. Naknadne dopune projektnog prijedloga, objašnjenja, obrazloženja i sl. dostavljeni nakon isteka roka se neće uzimati u obzir.

 

Procedura odabira korisnika i dodjele sredstava

Po uredno podnesenoj prijavi, Komisija na osnovu kriterija naznačenih u Ponovnom javnom pozivu vrši ocjenjivanje prijava i sačinjava listu podnosilaca prijava koji nisu uvršteni na listu potencijalnih korisnika iz formalno pravnih razloga (sa navođenjem razloga neuvrštavanja), koju Ministarstvo objavljuje na web stranici Kantona. Podnosilac prijave, u cilju zaštite svojih prava, može uložiti prigovor Ministarstvu u roku od osam dana od dana objave navedene liste na web stranici Kantona. Nakon postupanja po svim prigovorima, Ministarstvo utvrđuje prijedlog odluke o izboru korisnika Programa sa iznosom sredstava, a odluku na prijedlog Ministarstva donosi Vlada. Odluka se objavljuje na web stranici Kantona.

 

Nakon donošenja Odluke o odobravanju poticajnih sredstava, Ministarstvo za privredu sa odabranim korisnikom Programa zaključuje ugovor o međusobnim pravima i obavezama, nadzoru namjenskog korištenja sredstava, te drugim obavezama korisnika. Na osnovu Odluke o odobravanju sredstava, a nakon zaključenja ugovora i predaje mjenice i mjenične izjave, Ministarstvo za privredu podnosi nalog za isplatu sredstava Ministarstvu finansija ZDK. Dinamika isplate sredstava ovisit će od raspoloživih budžetskih sredstava. Odobrena sredstva se uplaćuju korisnicima sredstava u iznosu od 100% odobrenih sredstava.

 

Obaveze i odgovornosti prema učesnicima javnog poziva

U postupku po Ponovno javnom pozivu Ministarstvo ne snosi nikakve troškove učesnika Ponovnog javnog poziva.

Ministarstvo ne snosi odgovornost prema učesnicima Ponovnog javnog poziva, u pogledu aktivnosti koje su poduzeli u cilju apliciranja za određeni poticaj.

Dostavljena dokumentacija se ne vraća podnosiocu prijave.

 

 

4. EVALUACIJA PRIJEDLOGA PROJEKTA

 

 

Sve dostavljene prijave će se ocjenjivati u dva koraka, u skladu sa ispod propisanim kriterijama, pri čemu je prvi korak eliminatoran, dok se u drugom koraku ocjenjuje kvaliteta podnesenog prijedloga te kapaciteti MSP za njegovu realizaciju.

Podnesene projektne prijedloge provjerava i ocjenjuje Komisija.

 

Ispunjenost administrativih zahtjeva

U sklopu ovog koraka, po prijemu i otvaranju prijava, ocjenjuju se sljedeći elementi:

Da li je prijedlog projekta stigao u utvrđenom roku. Ukoliko nije, prijedlog se automatski odbija.

Da li prijedlog projekta ispunjava sve administrativne kriterije navedene u listi ispod. Ukoliko ne zadovoljava i ukoliko je odgovor na jedno od pitanja ispod „NE“, prijedlog projekta neće biti dalje razmatran.

 

Administrativni kriteriji su:

ISPUNJENOST ADMINISTRATIVNIH ZAHTJEVA I KRITERIJA

Ispunjenost administrativnih zahtjeva:

DA

NE

Podnosilac je pravno lice/privredne društvo (d.o.o. ili d.d. unutar definisanih oblasti djelatnosti)

 

 

Podnosilac ima sjedište na području ZDK

 

 

MSP se nalazi u većinskom privatnom vlasništvu državljana Bosne i Hercegovine

 

 

MSP posluju najmanje šest (6) mjeseci

 

 

MSP ima pozitivno poslovanje u 2020. godini (osim podnosioca prijave koji posluju kraće od 12 mjeseci)

 

 

MSP ima najmanje 3 zaposlena na neodređeno vrijeme na dan objave Javnog poziva na web stranici Kantona

 

 

Traženi budžet prijedloga projekta, koji će se finansirati iz grant sheme ne prelazi 20.000 KM

 

 

Podnosilac prijave je podnio 1 projektni prijedlog

 

 

Popunjen Obrazac projektnog prijedloga

 

 

Popunjen budžet projektnog prijedoga koji uključuje minimalni iznos za sufinansiranje

 

 

Budžet projekta sadrži isključivo prihvatljive troškove i bez grešaka kalkulacije

 

 

Popunjen Plan aktivnosti u traženom formatu

 

 

Popunjeno pismo namjere o minimalnom iznosu sufinansiranja

 

 

Trajanje aktivnosti je u skladu sa propisanim maksimalnim trajanjem do 6 mjeseci

 

 

Sudsko rješenje o registraciji (prva registarcija i aktualni izvod)

 

 

Uvjerenje od porezne uprave Federacije BiH o izmirenju poreza i doprinosa za sve uposlene, sa brojem ili popisom osiguranih osoba

 

 

Uvjerenje o poreznoj registraciji

 

 

Obavijest o razvrstavanju subjekta prema djelatnosti

 

 

Uvjerenje o izmirenim obavezama po osnovu PDV-a (ukoliko je obveznik po Zakonu o porezu na dodanu vrijednost ili izjava da pravno lice nije u sistemu PDV-a)

 

 

Original ili ovjerenu kopiju uvjerenja o uredno izmirenim finansijskim obavezama prema Budžetu Zeničko-dobojskog kantona;

 

 

Bilans stanja i bilans uspjeha za 2020. godinu ovjereni od nadležnog organa (odnosi se na podnosioce prijava koji posluju duže od 12 mjeseci)

 

 

Izjava o neosuđivanosti i nevođenju postupka po osnovu privrednog kriminala fizičke odnosno odgovorne osobe u pravnoj osobi

 

 

Izjava o nesudjelovanju u koruptivnim radnjama

 

 

Izjava o korištenim pomoćima male vrijednosti

 

 

Uvjerenje Komercijalne banke da je žiro račun potencijalnog korisnika aktivan

 

 

Potvrda o prebivalištu za odgovornu osobu

 

 

Uvjerenje o državljanstvu za većinskog vlasnika/e

 

 

Potvrdu o izvršenom izvozu proizvoda ili usluge u 2020. godini od nadležne institucije (ukoliko je podnosilac prijave izvoznik)

 

 

Izjava da za istu investiciju i iste prihvatljive troškove (ukupno ili djelomično) koje je prijavio po ovom Javnom pozivu, nije dodijeljena druga finansijska pomoć od strane donatora, Vlade Zeničko-dobojskog kantona ili neke druge institucije u Federaciji BiH

 

 

U slučaju nabavke opreme, mašina i profesionalnih vozila, podnosilac je dostavio:i) odgovarajuću ponudu ili predračun od dobavljača sa uključenom tehničkom specifikacijom

 

 

U slučaju nabavke hardvera i softvera, podnosilac je dostavio:i) odgovarajuću ponudu ili predračun od dobavljača sa uključenom tehničkom specifikacijom

 

 

U slučaju nabavke patenata, podnosilac je dostavio: odgovarajuću ponudu ili predračun od relevantne institucije

 

 

U slučaju adaptacije poslovnih/proizvodnih prostorija, podnosilac je dostavio: predmjer i predračun radova

 

 

U slučaju zaključenog ugovora sa obrazovnim institucijama o obavljanju ferijalne prakse, podnosilac je dostavio: ugovor o izvođenju ferijalne prakse.

 

 

 

 

Evaluacija prijedloga

 

Evaluaciju prijedloga projekata koji su prošli administrativnu provjeru će vršiti Komisija. Evaluacija prijedloga uključuje ocjenu relevantnosti, njegovog doprinosa i učinkovitosti, te provodljivosti i održivosti, a sve u skladu s kriterijima za ocjenjivanje.

 

Evaluacijski kriteriji omogućuju da se kvalitet prijavljenih prijedloga projekata ocjenjuje u odnosu na ciljeve i prioritete postavljene u Javnom pozivu, te da se sredstva iz Programa dodjeljuju za aktivnosti koje doprinose jačanju konkurentnosti MSP.

Svi prijedlozi će biti evaluirani na osnovu jedinstvene skale prikazane u nastavku.

Evaluacijski kriteriji su podijeljeni na kategorije i podkategorije gdje se svaka podkategorija boduje u rasponu od 1 do 5, pri čemu je: 0 = vrlo loše; 1 = loše, 2 = zadovoljavajuće; 3 = dobro, 4 = vrlo dobro; 5 = odlično.

 

Evaluacijska skala

 

 

Osnovni kriteriji: relevantnost prijedloga

Maksimalan broj bodova

20

Da li će predviđeno unapređenje tehnološke opremljenosti omogućiti kvantitativno poboljšanje proizvodnog procesa i pristup novim tržištima?

DA -5; NE - 0

Da li će planirana investicija u nove tehnologije ostvariti povećanje prihoda u iznosu od minimalno 3% godišnje u 12 mjeseci od nabavke?

DA - 5; NE - 0

Da li planirana investicija u unapređenje tehnološke opremljenosti neće rezultirati smanjenem broja zaposlenih?

DA - 5; NE - 0

Da li će MSP kroz projekat otvoriti nova tržišta ili proširiti prisustvo na postojećim tržištima?

DA - 5; NE - 0

 

Osnovni kriteriji: kvalitet i logika prijedloga

Maksimalan broj bodova

25

Da li je prijedlog projekta jasan, logičan i relevantan u odnosu na očekivane rezultate?

0 - 5

Da li je plan aktivnosti izvodljiv i logičan?

0 - 5

Da li su očekivani

povezani?

rezultati izvodljivi, dobro opisani (mjerljivi

i kvantificirani) te logički

0 - 5

Da li su indikatori ishodima?

praćenja dobro definisani i logički povezani

s očekivanim rezultatima i

0 - 5

Da li prijedlog projekta predviđa logičku vidljivost i promotivne aktivnosti?

0 - 5

 

Osnovni kriterij: održivost prijedloga

Maksimalan

broj bodova

5

Da li je prijedlog projekta održiv u smislu nastavka funkcioniranja/finansiranja relevantnih aktivnosti i nakon završetka implementacije? (Dati jasne naznake održivosti tj. jasno

obrazloženje)

 

0 - 5

 

Osnovni kriterij: budžet prijedloga

Maksimalan

broj bodova

10

Da li je predloženi budžet realan, jasan i povezan s očekivanim rezultatima?

Budžet je jasan, realan, u skladu sa ponudom, predračunom i tehničkom specifikacijom i u skladu sa izjavom o minimalnom sufinansiranju;

Budžet je nepotpuno jasan,realan, u skladu sa ponudom i tehničkom specifikacijom i u skladu sa izjavom o minimalnom sufinansiranju;

Budžet je nedefiniran, nejasan i nepovezan s očekivanim rezultatima.

 

5

 

3

 

0

Da li budžet sadrži narativna pojašnjenja stavki?

Budžet sadrži detaljna narativna pojašnjenja stavki;

Budžet sadrži djelimična narativna pojašnjenja stavki;

Budžet ne sadrži narativna pojašnjenja stavki ili su nerazumljiva.

 

5

3

0

 

Dodatni kriteriji

Maksimalan broj bodova

55

MSP izvozi 50% i više prometa:

80% i više;

50% - 80%;

Ispod 50%.

 

5

3

0

Predviđeno vlastito zahtijevanih 50%:

80% i više;

60% - 80%;

51% - 60%.

učešće MSP u ukupnoj vrijednosti projekta

iznosi više od minimalno

 

 

5

3

1

MSP ima 4 i više zaposlenih:

4 – 9 zaposlenih;

10 - 30 zaposlenih;

31 – 80 zaposlenih;

81 – 249 zaposlenih.

 

1

4

5

3

MSP je u većinskom vlasništvu osoba mlađih od 35 godina starosti ili u vlasništvu žena

DA - 5; NE - 0

MSP posluje u jedinicama lokalne samouprave koje su izrazito nerazvijene ili nedovoljno razvijene

izrazito nerazvijene;

nedovoljno razvijene.

 

 

5

3

MSP do sada nije bio korisnik poticajnih grant sredstava Ministarstva

DA - 5; NE - 0

MSP obavlja pretežnu djelatnost proizvodnje proizvoda sa visokim stepenom finalizacije (finalni funkcionalni priozvod)

Primarna prerada

 

Proizvodnja polu-proizvoda (elemenata ili dijelova funkcionalnih proizvoda)

 

Proizvodnja finalnih funkcionalnih proizvoda

 

 

0

3

5

Predviđeno unapređenje tehnološke opremljenosti će za rezultat imati novo zapošljavanje:

5 i više novozaposlenih;

4 novozaposlenih;

3 novozaposlenih;

 

 

10 (2x5)

8 (2x4)

6 (2x3)

2 novozaposlenih;

1 novozaposleni

Ovaj kriterij se zbog važnosti boduje sa duplim bodovima.

4 (2x2)

2 (2x1)

Predviđeno unapređenje tehnološke opremljenosti doprinosi integraciji inovacija u poslovanje

MSP

DA - 5; NE - 0

MSP ima zaključen ugovor sa obrazovnim institucijama o obavljanju ferijalne prakse

 

DA – 5; NE - 0

Ukupan broj bodova:

115

Nakon ocjenjivanja prijedloga u skladu sa navedenim kriterijima, definira se jedinstvena rang lista zaprimljenih projekata. Nakon rangiranja, Komisija će pripremiti raspodjelu raspoloživih sredstava po projektnim prijedlozima. Komisija će predložiti ministru projekte na odobrenje u skladu sa rang listom i raspoloživim sredstvima Programa.

Podnosioci prijava će biti obaviješteni o rezultatima Ponovnog javnog poziva putem web stranice Kantona.

 

Nakon Odluke o dodjeli sredstava ovog Javnog poziva, odabranim MSP će se ponudit Ugovor na potpis, na osnovu pravila i procedura Ministarstva, u kojem će se definisati obaveze te rokovi realizacije samog projekta.

 

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

PODIJELI: