Tražite informaciju iz privrede – na pravom ste mjestu

Paket Tender obuhvata sve objavljene tendere, javne nabavke, dodjele ugovora, javne pozive, odluke o pokretanju, licitacije, stečajeve/likvidacije, planove nabavki i slične informacije sa područja Bosne i Hercegovine.

Cijena paketa Tender na godišnjem nivou je 400 KM + PDV.

Datum objave: 25.08.2017. 08:50

Javni poziv subjektima male privrede (MSP) za podnošenje zahtjeva za odobrenje finansiranja

Izvor: Oslobođenje, 25.08.2017.

Na osnovu Ugovora o poslovnoj saradnji Općine Centar Sarajevo i Bosna Bank International d.d. Sarajevo zaključenog dana 25.7.2017.g., objavljuje se:

 

JAVNI POZIV

SUBJEKTIMA MALE PRIVREDE (MSP) ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ODOBRENJE FINANSIRANJA

 

1. PREDMET POZIVA

Predmet poziva je prikupljanje zahtjeva za odabir korisnika sredstava finansiranja u skladu sa uslovima javnog poziva za subvencioniranje profitne marže (kamatne stope).

 

2. PRAVO UČEŠĆA - KORISNICI LINIJE FINANSIRANJA

2.1. Pravo učešća

Pravo apliciranja za finansiranje imaju subjekti male privrede - fizička i pravna lica koja trajno obavljaju zakonom dozvoljene djelatnosti radi ostvarivanja dohotka odnosno dobiti na način kako je propisano Zakonom o poticaju razvoja male privrede ("Službene novine Kantona Sarajevo", broj: 29/15) koji:

a) imaju sjedište na području Općine Centar ili da njihov osnivač, odnosno vlasnik ima prebivalište na području Općine Centar,

b) uredno izmiruju svoje zakonom predviđene obaveze,

c) aktivno posluju i imaju uposlene radnike,

d) posluju likvidno i zadovoljavajućeg su boniteta,

e) po osnovu tekuće kreditne zaduženosti, a prema podacima iz CRK-a, spadaju u "A" kategoriju (dozvoljena i "B" kategorija, ukoliko ista nije nastala zbog stvarnog kašnjenja klijenta u otplati kreditnih obaveza).

2.2. Sredstva se neće odobravati za projekte iz sljedećih oblasti:

- Ugostiteljska,

- Primarna poljoprivreda,

- Otvaranje kasina i drugih igara na sreću,

- Državne institucije i preduzeća,

- Neprofitne fondacije, udruženja i organizacije,

- Sve vrste finansijskih institucija uključujući i banke,

- Kao i za druge djelatnosti i namjene koje su internim aktima BBI označene kao nedopuštene.

 

3. NAMJENA SREDSTAVA

Namjena sredstava je da se pruži finansijska podrška subjektima male privrede za produktivnije poslovanje i rast privrednih aktivnosti, finansiranjem trajnih obrtnih sredstava, osnovnih sredstava i investicija (dugoročna finansiranja), kako bi se omogućilo pokretanje nove i održavanje postojeće proizvodnje, pružanje usluga, veću iskorištenost kapaciteta, održavanje postojećih radnih mjesta i novo zapošljavanje i povećanje izvoza.

 

4. KRITERIJI ZA ODABIR KORISNIKA LINIJE FINANSIRANJA

Osnovni kriteriji za odabir korisnika linije finansiranja su:

-  Vrsta djelatnosti (proizvodna, uslužna i proizvodno-uslužna),

- Namjena utroška sredstava,

- Proizvodi i usluge kojima se ostvaruje veća dodatna vrijednost i efekti na zaposlenost u Općini Centar,

- Izvori - način finansiranja projekata, Orijentisanost ka izvozu i

- Formalno-pravno uredna dokumenta Za obezbjeđenje kredita.

 

5. INFORMACIJE O VISINI SREDSTAVA, ROČNOSTI, NAMJENI, IZNOSIMA I VISINI SUBVENCIJE

Za realizaciju ove Linije finansiranja BBI je obezbjedila sredstva u iznosu od 2.490.000,00 KM, a Općina Centar Sarajevo će iznosom od 150.000,00 KM subvencionirati dio godišnje profitne marže u visini od 3%.

5.1.Kratkoročna revolving finansiranja

a) Kratkoročna revolving finansiranja za tekuće poslovanje se odobravaju na rok od 12 (dvanaest) mjeseci u iznosu do 500.000,00 KM,

b) Visina subvencionirane profitne stope je 1,49% (4,49% prije subvencije),

c) Naknada za obradu zahtjeva iznosi 1,00% od iznosa finansiranja,

d) Posebni uslovi za isplatu subvencije su: uredno izmirivanje svih poreskih obaveza i dospjelih obaveza po finansiranjima, zadržavanje istog broja zaposlenih ili novo zapošljavanje nezaposlenih sa Općine Centar,

e) Subvencije se isplaćuju polugodišnje, a na bazi prethodno urađenog monitoringa.

5.2. Dugoročna finansiranja za trajna obrtna sredstva

a) Dugoročna finansiranja za trajna obrtna sredstva se odobravaju na rok do tri godine (36 mjeseci), u iznosu do 500,000.00 KM,

b) Visina profitne stope je 1,49% (4,49% prije subvencije),

c) Naknada za obradu zahtjeva iznosi 1,00% od iznosa finansiranja,

d) Posebni uslovi za isplatu subvencije su: uredno izmirivanje svih poreskih obaveza i dospjelih obaveza po finansiranjima, zadržavanje istog broja zaposlenih ili novo zapošljavanje nezaposlenih sa Općine Centar,

e) Subvencije se isplaćuju polugodišnje, a na bazi prethodno urađenog monitoringa.

5.3. Dugoročna anuitetska finansiranja

a) Dugoročna anuitetska finansiranja za osnovna sredstva i kapitalne investicije se odobravaju na rok do sedam godina (84 mjeseca) u iznosu do 500,000.00 KM,

b) Visina subvencionirane profitne stope je 1,49% (4,49% prije subvencije),

c) Naknada za obradu zahtjeva iznosi 1,00% od iznosa finansiranja,

d) Posebni uslovi za isplatu subvencije su: uredno izmirivanje svih poreskih obaveza i dospijelih obaveza po finansiranjima, zadržavanje istog broja zaposlenih ili novo zapošljavanje nezaposlenih sa Općine Centar,

e) Subvencije se isplaćuju polugodišnje, a na bazi prethodno urađenog monitoringa.

Iz ove finansijske linije može se jednom privrednom subjektu odobriti po jedno finansiranje iz jedne grupe ročnosti do maksimalnog kumulativnog iznosa svih finansiranja od 500,000.00 KM.

 

6. POTREBNA DOKUMENTACIJA

6.1. Potrebna dokumentacija za apliciranje pravnih lica:

- Zahtjev kojim se definiše namjena, iznos i rok otplate finansiranja,

- Rješenje o upisu u sudski registar sa svim izmjenama i dopunama,

- Aktuelni izvod iz sudskog registra ne stariji od 90 dana,

- Statut i odluka o osnivanju preduzeća,

- Uvjerenje o poreskoj registraciji od porezne uprave - ID broj,

- Uvjerenje o registraciji obveznika poreza na dodanu vrijednost - PDV broj,

- Obavještenje nadležnog zavoda za statistku o razvrstavanju po djelatnostima,

- Uvjerenje Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima, ne starije od 30 dana,

- Uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim indirektnim porezima, ne starije od 30 dana,

- Kopija lične karte i C!PS-a za lica ovlaštena za zastupanje,

- Izjava o povezanim licima,

- Saglasnost za provjeru Centralnog registra kredita (CRK),

- Izvještaj eksternog revizora (samo za dioničarska društva),

- Poslovni plan, projektovani bilansi i gotovinski tokovi za period otplate finansiranja,

- Program ili projekat, sažetak projekta po osnovu kojeg se podnosi zahtjev za finansiranje,

- Očekivani efekti u zapošljavanju, shodno biznis planu,

- Bilans stanja i uspjeha za prethodne dvije godine, te preliminarni finansijski pokazatelji za tekući period,

- Dokumentacija za obezbjeđenje finansiranja i instrumenti obezbjeđenja finansiranja (kolateral) koje određuje Banka, u skladu sa svojom poslovnom politikom i ovisi o bonitetu komitenta i

Po zahtjevu Banke i ostala dokumenta u skladu sa internim aktima Banke.

6.2. Potrebna dokumentacija za apliciranje fizičkih lica (obrtnici i samostalne djelatnosti):

- Uredno popunjen i ovjeren zahtjev za finansiranje ,

- Dokaz o namjenskom korištenju sredstava finansiranja (predračun, faktura, Ugovor o kupoprodaji, potvrda o ostatku duga),

- Rješenje nadležnog općinskog organa za obavljanje djelatnosti,

- Kopija kartona deponovanih potpisa lica ovlaštenih za zastupanje,

- Specifikacija o utvrđivanju dohotka od samostalne djelatnosti za posljednje dvije godine,

- Uvjerenje o poreskoj i PDV registraciji (ukoliko je djelatnost u obavezi),

- Fotokopija LK - vlasnika samostalne djelatnosti,

- Fotokopija CIPS potvrde - vlasnika samostalne djelatnosti,

- Odgovarajući dokument koji dokazuje da vlasnik samostalne djelatnosti ima nekretninu u svom ' vlasništvu (stan, kuća, zemljište, poslovni prostor); odgovarajući dokument koji dokazuje vla¬sništvo – ZK izvadak, list nepokretnosti, posjedovni list (samo za ona pourucja u kojima nisu uspostavljene zemljišne knjige) i

Po zahtjevu Banke i ostala dokumenta u skladu sa internim aktima Banke.

6.3. Potrebna dokumentacija za založno pravo:

Potrebna vrijednost založnog prava u odnosu na iznos odobrenog finansiranja utvrđuje se u skladu sa aktima banke i ovisi od visine zahtjeva za finansiranje i sveukupnog boniteta klijenta.

6.4. Uobičajene vrste kolaterala koje BBI Banka prihvata i potrebna dokumentacija za založno pravo:

- Založno pravo na nekretnine,

- Založno pravo na opremu,

- Mjenice firme,

- Lične mjenice vlasnika privrednog društva ili obrta,

- Ugovor o asignaciji,

- Polisa osiguranja vinkulirana u korist BBI,

- Ostalo u dogovoru sa Bankom.

 

Za ponuđeno obezbjeđenje (zalog pokretne i nepokretne imovine) obavezno je dostaviti procjenu sudskog vještaka (procjena nekretnine ne smije biti starija od 6 mjeseci i treba biti izvršena od ovlaštenog sudskog vještaka prihvatljivog za banku), dokument koji dokazuje vlasništvo (ZK izvadak ne stariji od 30 dana) i kopiju katastarskog plana.

6.5. Potrebna dokumentacija za ostvarivanje prava na subvencioniranje

Korisnici ostvaruju pravo na subvenciju dokumentovanjem ispunjavanja ugovorenih obaveza polugodišnje, dostavljanjem:

1. Potvrde od Poreske uprave o urednom izmirenju obaveza,

2. Potvrde od Uprave za indirektno oporezivanje o urednom izmirenju obaveza,

3. Izvještaja o namjenskom trošenju sredstava u skladu sa Ugovorom između BBI i Korisnika finansiranja.

4. Obrasca 2001 u cilju kontrole zaposlenih.

 

7. ROKOVI

Rok za podnošenje zahtjeva za finansiranje prema uslovima javnog poziva počinje teći od dana objavljivanja u sredstvima javnog informisanja i traje do 31.10.2017.godine.

 

8. MJESTO I NAČIN PODNOŠENJA ZAHTJEVA

Zahtjevi za finansiranja sa potrebnom dokumentacijom podnose se u zatvorenim kovertama sa naznakom "Zahtjev za finansiranje iz linije Općina Centar Sarajevo" lično na protokol ili preporučenom poštom, na adresu: BOSNA BANK INTERNATIONAL d.d. Sarajevo, Trg djece Sarajeva b.b. ili putem elektronske pošte: linijaopcinacentar@bbi.ba

 

9. UGOVOR O FINANSIRANJU

Prijem zahtjeva, proces analize, obrade i odobravanja za finansiranje iz sredstava finansijske linije vršit će se u skladu sa redovnim procedurama BBI Banke. Ugovorom između BBI i Korisnika finansiranja će se definisati međusobne obaveze i prava ugovornih strana, te način korištenja finansiranja. Za sva finansiranja je obavezan monitoring od strane BBI na polugodišnjem nivou do kraja narednog polugodišta za proteklo polugodište. Korisnik sredstava je u obavezi dostaviti BBI svu potrebnu dokumentaciju u svrhu dokaza ispunjenja posebnih uslova iz ugovora i ostvarivanja prava na subvencioniranu profitnu maržu.

 

10. OSTALO

U postupku podnošenja zahtjeva po Javnom pozivu Banka ne snosi nikakve troškove učesnicima, te zadržava pravo da u slučaju opravdanosti zahtjeve u potpunosti odbije. Dostavljena dokumentacija se neće vraćati.

 

11. INFORMACIJE

Dodatne informacije mogu se dobiti u najbližoj poslovnici BOSNA BANK INTERNATIONAL d.d. Sarajevo, e-mail: linijaopcinacentar@bbi.ba, telefoni 033 275-264, 033 275-507, 033 275-177

 

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

PODIJELI: