Ove sedmice potpisivanje ugovora za nadzor na izgradnji poddionice Miljkovići

11.08.2020. 10:49 / Izvor: Večernji List
Ove sedmice potpisivanje ugovora za nadzor na izgradnji poddionice Miljkovići

"Ovog tjedna bit će potpisan ugovor za nadzor na izgradnji poddionice Miljkovići (rotor Var­da) - ulaz u tunel Novi", najavio je ministar prometa i veza Federacije BiH Denis Lasić.

"Radovi na izgradnji južne obi­laznice Mostara nastavljaju se ti­jekom idućih nekoliko dana. Nai­me, već ovog tjedna bit će potpisan ugovor za nadzor na izgradnji poddionice Miljkovići (rotor Var­da) - ulaz u tunel Novi", najavio je ministar prometa i veza Federacije BiH Denis Lasić.

Nastavak izgradnje

"Izgradnja poddionice Miljkovi­ći (rotor Varda) - ulaz u tunel Novi, dužine oko 1,5 km, obuhvaća i iz­gradnju trase u dužini oko 1,3 km te izgradnju vijadukta Marijanovića Draga dužine L=oko 200 m. Ugo­vor za radove zaključen je s izvo­đačem JV Hering d. d. Široki Brijeg & KTM Brina d.o.o. Posušje. Vrijed­nost ugovora iznosi 7,625.528,90 KM bez PDV-a, a rok za izvođenje je 18 mjeseci. U tijeku su pripremne aktivnosti za početak radova", isti­če Lasić.

Dodaje kako se za početak radova čeka samo na potpisivanje spomenutog ugovora o nadzoru.

Odlukom Vlade Federacije BiH od 28. veljače 2019. godine o usvajanju programa utroška sredstava 'Kapitalni transferi javnim poduzećima - Transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta' za 2020. godinu za projekt izgradnje južne obilaznice Mostara osigurana su sredstva u iznosu od 2,000.000 konvertibil­nih maraka, od kojih je 1,000.000 namijenjen za eksproprijaciju, 1,000.000 KM za radove i nadzor. Iz ovih sredstava financiran je nad­zor nad izvođenjem radova na di­onici Medine - Miljkovići u iznosu od 159.020,55 maraka.

Osigurana sredstva

Također će se iz osiguranih sredstava financirati ugovor za nadzor na izgradnji poddionice Miljkovići (rotor Varda) - ulaz u tunel Novi. Ugovor je u pripremi, bit će potpisan početkom idućega tjedna. Vrijednost ugovora iznosi 391.395 maraka, a po osiguranju sredstava planirat će se daljnje ak­tivnosti na projektu", ističe Lasić. Daljnje aktivnosti podrazumijeva­ju i izgradnju tunela Novi koji će biti dug 900 metara.

"Programom modernizacije osigurana su sred­stva u iznosu od 10 milijuna eura kredita EBRD 2, koji još uvijek nije efektivan. Očekujemo da se ispu­ne uvjeti efektivnosti te pokrene procedura javne nabave radova u listopadu 2020. godine", zaključio je Lasić.

Podsjetimo, prvi dio južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara završen je prošle godine, međutim za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra, izrazito je zahtjevna trasa.

Naime, obilaznica podrazu­mijeva gradnju dvaju tunela, triju podvožnjaka te jednog mosta, a njezinim završetkom premješta se cesta M6.1, a samim tim i tranzitni promet iz užega gradskog područ­ja. Trenutačno se sav promet iz zapadne Hercegovine prema M-17 odvija kroz uže gradsko središte, ulicama koje nisu uvjetne za preu­zimanje tranzitnog prometa.

Riječ je o projektu starom više od 20 go­dina, čija je realizacija, zbog nedo­statka sredstava, ali i političke volje počela tek Lasićevim dolaskom na mjesto ministra prometa i veza Fe­deracije BiH.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije