Počinje gradnja mostarske zaobilaznice, trećeg traka iz Š. Brijega prema Posušju
Projekt modernizacije prometnica u FBiH traje 4 godine, međutim, zbog odgađanja usvajanja seta zakona o trošarina realizacija je usporena.
Prometnica Neum-Stolac, rekonstrukcija pet mostova, obnavljanje raznih dionica i crnih točaka na cestama samo su neki od projekata obuhvaćeni programom modernizacije prometnica FBiH koji su u tijeku ili se početak radova očekuje uskoro.
180 milijuna eura
Prema riječima Ljube Pravdića, direktora JP Ceste FiH, program modernizacije prometnica financira se iz međunarodnih kreditnih institucija preko kojih je osigurano 180 milijuna eura. Pravdić ističe kako je prioritet ovog programa i JP Ceste FBiH trenutačno rekonstrukcija te obnova postojećih objekata, odnosno produžavanje životnog vijeka postojećim prometnicama, mostovima... te izgradnja novih.
"Spomenuti program modernizacije obuhvata i nove projekte izgradnje, kao Neum - Stolac, i izgradnju obilaznica oko gradova i općina, kao i izgradnju trećih trakova", objašnjava Pravdić.
Doda je kako je među prioritetima svakako izgradnja trakova za spora vozila te se uskoro može očekivati početak radova na gradnji takvoga traka na cesti Široki Brijeg-Posušje. Naglašava kako je tu najveći problem izvlaštenje zemljišta te da će početak radova ovisiti o tome.
"Sve ovisi o izvlaštenju zemljišta. Mi imamo sve spremno, ako steknemo uvjete da završimo izvlaštenje zemljišta, tijekom ove godine ćemo već investirati u gradnju traka za spora vozila na dionici Široki Brijeg - Posušje. Naglašavam kako je naša želja čim prije investirati, međutim, kao što sam već rekao, sve ovisi o eksproprijaciji zemljišta", kaže Pravdić.
Treća faza tog projekta je izgradnja obilaznica oko gradova i općina. Kako navode iz JP Ceste FBiH, planirana je izgradnja obilaznica oko Gruda, Livna, Kiseljaka, Mostara... Medu prvima će biti izgrađena upravo obilaznica oko Mostara. Naime, za dionicu Međine - Miljkovići će JP Ceste FBiH uskoro objaviti natječaj.
"Imamo osigurana sredstva za daljnju izgradnju te dionice, odnosno spuštanje prema magistralnoj cesti M17. Imamo i procjenu ukupne južne obilaznice, što iznosi 18,5 milijuna eura ", navodi Pravdić te dodaje kako će JP Ceste FBiH odnosno Vlada FBiH i resorno ministarstvo u idućem razdoblju investirati u dio radova, gdje će biti izgradnja velikog tunela.
Mostarska obilaznica
Podsjetimo, prva dionica južne mostarske obilaznice Dl dužine je oko 2,2 km, uključujući podvožnjak Varda (30 m) i vijadukt Marijanovića Draga (200 m). Druga dionica (D2) duga je 3,1 km, uključujući tunele Novi (900 m), pokriveni tunel Privorac (180 m) i vijadukt Rodoč (168 m). Treća dionica (D3) dužine je 2,9 km.
U tu dionicu ubrajaju se podvožnjaci Bulevar (95 m) i Aluminij (31 m), most Avijatičarski 2 (133 m) te nadvožnjak M17 (150 m), kao i nadvožnjak iznad željezničke pruge dužine 30 m. Na poddionici D3 nalaze se čvor Mostar na križanju s Bulevarom i čvor M17 na križanju s cestom M17.
Na tom potezu predviđena je izgradnja četve- rotračne ceste koja će riješiti gužve na ulazu u Mostar. Iz JP Ceste FBiH ne isključuju ni mogućnost gradnje obilaznica oko Ljubuškog i Čitluka.
"U Ljubuškom smo mi radili projektnu dokumentaciju, ali trebamo dodatna sredstva da to uključimo. Naime, čim kredit bude u potpunosti operativan, planiramo pokrenuti proceduru za povećanje kredita i tada ćemo moći i to obuhvatiti", kaže Pravdić.
Kada je pak riječ o obilaznici oko Čitluka, ona nije išla u ovoj fazi, ali nije isključeno da neće ići u nekom drugom razdoblju.
Inače, projekt modernizacije prometnica u FBiH traje 4 godine, međutim, zbog odgađanja usvajanja seta zakona o trošarina, što je bio uvjet stranih investitora, njegova realizacija je usporena.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.