Privreda će zbog Vranduka izgubiti 18 miliona KM

13.05.2019. 10:14 / Izvor: Avaz.ba
Privreda će zbog Vranduka izgubiti 18 miliona KM

U Udruženju poslodavaca ZDK uradili su detaljnu analizu kolona koje se stvaraju s obje strane, iz pravca Zenice i iz Nemile.

Zbog kolapsa na putu M-17, koji traje od novembra prošle godine, kad je počela rekonstrukcija tunela Vranduk kod Zenice, mjesečno se gubi milion maraka, podaci su Udruženja poslodavaca Zeničko-dobojskog kantona.

Tražili zaštitu

Prema riječima Vladimira Franjiča, člana Udruženja poslodavaca ZDK i Federalnog udruženja poslodavaca, "Ceste Federacije BiH" ušle su neozbiljno u projekt i nisu realno sagledale sve ono što ih očekuje u okviru rekonstrukcije tunela.

"Tražili smo od vlasti da nas zaštiti, razgovarali smo s kantonalnim i federalnim premijerom, ali sve je ostalo na obećanju. Ništa se do sada nije poduzelo, a štete koje svi trpe, naročito privrednici, nesagledive su", kaže on.

Slijede protesti

"Mještani Nemile, ali i Vranduka, ogorčeni su stanjem puteva. Više to nisu rupe nego provalije. "Cestama FBiH" dao se rok od deset dana da ih saniraju. Ako ne urade, slijede protesti, kojima se priključujemo i mi, jer je to direktno vezano i za nas", kaže Besim Begić, predsjednik Mjesne zajednice Vranduk.

U Udruženju poslodavaca ZDK uradili su detaljnu analizu kolona koje se stvaraju s obje strane, iz pravca Zenice i iz Nemile.

"Stotinjak kamiona stoji sat u koloni. Sat vremena kamiona je 50 maraka. To je gubitak od 5.000 KM za sat, a za deset sati je to 50.000. Naše procjene su da se mjesečno gubi milion maraka. Privreda će za 18 mjeseci izgubiti 18 miliona, kolika je i vrijednost investicije", kaže on.

Ističe da je i on na gubitku, kao vlasnik firme, te da su njegovi radnici ranije za dan uspijevali obaviti posao u Tešnju, a da im sada treba dan samo da odu tamo.

Zahtjevniji tender

"Duple dnevnice, dupli troškovi, duplo gorivo... sve to ostavlja posljedice na nas, privrednike. Samo zato što je posao loše ugovoren, napravljena je šteta poslodavcima", ističe on.

Smatra da je trebalo prethodno osigurati alternativne puteve za preusmjeravanje saobraćaja te da je tender trebalo postaviti zahtjevnije, tražiti da se radi 24 sata dnevno, da je u svakom momentu prisutno 50 radnika, pet-šest mašina te izvođaču postaviti rok za završetak radova od deset, umjesto 18 mjeseci.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije