AKTIVNO 8 GRADILIŠTA

Trenutačno se gradi 61, do kraja godine FBiH će dobiti još 21 km autoceste

29.10.2023. 17:14 / Izvor: Večernji List
koridor vc

U nekoliko idućih mjeseci kompletan koridor Vc trebao bi biti u izgradnji, odnosno radovi bi trebali početi i na preostalim dionicama.

U nekoliko idućih mjeseci kompletan koridor Vc trebao bi biti u izgradnji, odnosno radovi bi trebali početi i na preostalim dionicama ove prometnice koja će po svojoj izgradnji predstavljati žilu kucavicu ove zemlje jer će omogućiti da se veliki dio središnje Europe poveže s jugoistočnom Europom i Jadranskim morem.

Sredstva i natječaj

Kako su objasnili iz JP Autoceste Federacije BiH, trenutačno se radi na aktivnostima koje bi trebale osigurati ugovaranje dionice Mostar sjever - Mostar jug, zatim jedne od najznačajnijih dionica koridora Vc tunela Prenj, čiji će završetak ujedno označavati i završetak izgradnje ove prometnice, kao i tunela Kvanj. Prema riječima v. d. direktora JP Autoceste Federacije BiH Denisa Lasića, plan je u ovoj godini u Hercegovini početi izgradnju 30 kilometara autoceste. Također se planira i ugovaranje preostale posljednje dionice na sjevernom dijelu koridora Vc na potezu od Maglaja do Žepča u dužini od 12 kilometara.

Početkom radova na spomenutoj dionici u izgradnji će biti kompletan sjeverni dio koridora Vc. Lasić navodi i kako je plan tijekom prve polovine sljedeće godine ugovoriti i dionicu Mostar jug - tunel Kvanj.

Uz početak radova na ovoj dionici u izgradnji će biti kompletan južni dio koridora Vc. Kako bi radovi bili kompletirani, potrebno je osigurati sredstva i raspisati natječaj za dionicu od Bradine do ulaza u tunel Prenj, a koja je trenutačno u fazi izrade projektne dokumentacije.

Kada je riječ o tunelu Prenj, iz JP Autoceste FBiH ustvrdili su kako će to biti tehnički najzahtjevnija i jedna od najkompleksnijih građevina u povijesti građevinarstva Bosne i Hercegovine. Kako bi se taj građevinski pothvat ostvario, pomoći će Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Europska investicijska banka (EIB), koje će izgradnju tunela Prenj i prilaznih dionica financirati s po 300 milijuna eura (ukupno 600 milijuna eura).

Što će biti završeno

Tunel Prenj će biti na dionici autoceste između Konjica i Mostara i bit će najduži tunel na koridoru Vc, deveti najduži tunel u Europi i 30. najduži tunel u svijetu. Preciznije, njegova dužina će iznositi 10,9 kilometara. Procjena je da će izgradnja stajati 400 milijuna eura te će trajati šest godina. Tunel će imati dvije tunelske cijevi i veliki broj poprečnih veza između cijevi, inteligentni sustav upravljanja prometom, reguliranu separatnu odvodnju stijenske vode i vode s prometnice, opsežno osvjetljenje i signalizaciju. Ovo će biti prvi tunel u Bosni i Hercegovini i regiji duži od šest kilometara. Važno je naglasiti kako će se izgradnjom tunela Prenj vrijeme putovanja na relaciji Sarajevo - Mostar skratiti s dva sata na nešto manje od jednog sata. Prema najavama iz JP Autoceste Federacije BiH, do kraja ove godine kroz Hercegovinu će biti završen i spojen 21 kilometar autoceste.

Prema Lasićevim riječima, dionica Počitelj - Zvirovići bit će završena i puštena u promet do kraja ove godine. Riječ je o dionici koja se veže na već ranije izgrađenu dionicu Zvirovići - Bijača, a koja je već neko vrijeme u funkciji. Radovi se odvijaju i na sjeveru zemlje.

"Kada je riječ o sjevernom dijelu koridora Vc, krajem sljedeće godine bit će pušten u promet 21 kilometar. Korisnici će imati mogućnost voziti se autocestom bez prekida u dužini od oko 120 kilometara, od Bradine na ulazu u Hercegovinu do Poprikuša nadomak Žepča", kazao je Lasić. Dodao je i kako je trenutačno na izgradnji koridora Vc aktivno osam gradilišta, odnosno da se radi na izgradnji ukupno 61 kilometra ove prometnice kroz cijelu FBiH.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije