VAŽAN PROJEKAT ZA KRAJINU

Beograđani spremni da pomognu "Aerodromu Bihać"

12.03.2024. 09:43 / Izvor: Nezavisne novine
bihac

Direktor Javnog preduzeća "Aerodrom Bihać" Anel Hadžić ističe kako je saradnja s beogradskim aerodromom uspostavljena prije nekoliko godina.

Direktor Aerodroma "Nikola Tesla" u Beogradu Saša Vlaisavljević izjavio je tokom posjete Bihaću krajem protekle sedmice kako je uprava ovoga preduzeća spremna da pomogne u procesu izgradnje aerodroma u Bihaću, te istakao da taj projekat ima realnu budućnost.

Skupa sa svojim saradnicima, Vlaisavljević, inače rođeni Bišćanin, tokom boravka u gradu na Uni susreo se s gradonačelnikom Bihaća Elvedinom Sedićem te direktorom Javnog preduzeća "Aerodrom Bihać" Anelom Hadžićem.

"Mi smo na raspolaganju gradonačelniku Sediću i upravi bihaćkog aerodroma i zajedno s njima sarađivaćemo u drugoj fazi realizacije ovog projekta, koja je daleko zahtjevnija od prve", rekao je Vlaisavljević, dodavši kako su svojim savjetima i znanjem i do sada pomagali.

Prema njegovim riječima, samoodrživi aerodrom je do sada morao imati preko milion putnika godišnje, a sada je ta cifra od 600.000 do 700.000, što je, kako Vlaisavljević smatra, za Bihać dohvatno.

Prema njegovim riječima, u prilog tome ide i to što Unsko-sanski kanton ima brojnu dijasporu, a posljednjih godina avionski saobraćaj dobija sve više na značaju.

"Komercijalizacija je nešto što će biti izazov i u tome smo spremni da pomognemo Bihaću. Znači, moramo dovesti avio-kompanije, moramo dovesti putnike. Ukratko, broj putnika mora biti ekvivalentan troškovima da bi sve bilo samoodrživo", istakao je Vlaisavljević.

Smatra kako aerodrom može biti snažan motor i generator privrednog razvitka ovoga prostora, a posebno kada se radi o razvoju turizma, s obzirom na značajne turističke potencijale ovoga prostora kao što je Nacionalni park "Una".

"U prilog nam ide da poslije virusa korona aerodrom više nije samo za privilegovane, danas svi putuju avionom, niko više ne želi gubiti sate na granicama. Primjera radi, neko iz Skandinavije će umjesto 24 sata putovanja autom sjesti u avion i recimo u Bihać stići za maksimalno dva i po sata", kaže Vlaisavljević.

Direktor Javnog preduzeća "Aerodrom Bihać" Anel Hadžić ističe kako je saradnja s beogradskim aerodromom uspostavljena prije nekoliko godina, te da su im njihovi stručni timovi pomogli u korekciji određenih programa i planova.

Dodaje kako je dosta posla na izgradnji aerodroma na lokalitetu Golubić, u blizini ovoga grada, realizirano u proteklim godinama, te da predstoji rješavanje projektne dokumentacije i odobrenja za građenje glavnih objekata.

"To je vrlo težak dio posla jer se isprepliću mnoge nadležnosti viših nivoa, pa se u jednom koraku moraju raditi izmjene i dopune zakona na nivou države te potpisivanje bilateralnih sporazuma sa Republikom Hrvatskom za korištenje zračnog prostora. To su sve neke nadležnosti koje bi država morala uraditi zajedno s našim preduzećem, gradom i kantonom da bismo došli u fazu upotrebe kompleksa", kaže Hadžić.

Prema njegovim riječima, finansiranje projekta nije upitno jer je i ove godine uvršten u finansijski plan Federacije BiH iz čijeg se budžeta uglavnom finansira. 

U proteklim godinama izgrađena je testna dionica aerodromske piste, provedena su sva potrebna tehnička ispitivanja, obavljeno prikupljanje dokumentacije i djelimična eksproprijacija zemljišta, te izgrađen pristupni put ovome lokalitetu. 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije