Radovi u tunelu Ormanica probijaju zadane rokove

06.01.2020. 12:45 / Izvor: BHRT
Radovi u tunelu Ormanica probijaju zadane rokove

Ogorčeni su i gospodarstvenici, jer je tunel Ormanica žila kucavica za gospodarstvo Tuzlanskog kantona.

Nakon Vranduka, ponovo Vranduk, ali u Tuzlanskon kantonu. Radovi u tunelu Ormanica probijaju zadane rokove, izvijestila je BHRT. Kroz ovaj tunel godišnje prođe oko dva milijuna putnika. Vozači su, navodi BHRT, ogorčeni, a gospodarstvenici zabrinuti.

S razlogom, jer 80 posto izvoza tuzlanskih poduzeća u zemlje Europske unije ide upravo kroz ovaj tunel. Sanacija tunela Ormanica, na magistralnom putu Srebrenik – Orašje, počela je u svibnju i trebala je biti završena za pet mjeseci. Međutim nije, i neizvjesno je kada će biti.

Promet se odvija naizmjenično, jednom trakom. Ogorčeni su i gospodarstvenici, jer je tunel Ormanica žila kucavica za gospodarstvo Tuzlanskog kantona.

"Svaki dan kašnjenja je veliki problem za gospodarstvo Tuzlanskog kantona. Mi smo jako zabrinuti situacijom da se rokovi ne poštuju i da gospodarstvenici snose najveći teret'', kaže Nedret Kikanović, predsjednik Privredne komore Tuzlanskog kantona. 

Admir Čavalić, ekonomski analitičar, kaže kako treba razumjeti ozbiljnost ovakve situacije.

"Teško je na mikro razini vidjeti posljedice navedenog, međutim, na kraju godine, kada se sumiraju rezultati poslovanja, vidjet ćemo da smo vrlo vjerojatno izgubili značajan broj potencijalnih radnih mjesta", rekao je Čavalić.

Predsjednik Grupacije poslodavaca Tuzlanskog kantona Ramiz Karić kaže kako cijena prijevoza robe utječe na konkurentnost tuzlanskih gospodarstvenika.

"Ako uzmete da je cijena prijevoza sastavni dio cijene koštanja proizvoda koji ide vani, a mi hvala Bogu nemamo stimulans ni za izvoznike, onda je razumljivo da svako povećanje cijene transporta izaziva smanjenje konkurentne sposobnosti privrednika tuzlanskog kraja", kaže Karić. 

Rokovi za završetak radova u tunelu Ormanica probijeni su već dva puta. Vrijednost ugovora za izvođenje radova je oko dva milijuna KM. Investitor je Javno poduzeće Ceste Federacije BiH u čijoj je nadležnosti ovaj magistralni put. Iako su im novinari poslali upit, odgovor nisu dobili. Edin Buševac, ministar trgovine, turizma i prometa Tuzlanskog kantona kaže kako je i sam ''čuo da su tamo veliki redovi za čekanje, da se naprave redovi i do Srebrenika''.

"Mi smo u stalnom kontaktu s gospodom iz Cesta FBiH, ali njihove su ingerencije i mi tu stvarno ne možemo ništa da uradimo", rekao je ministar. Prema službenim podacima, tijekom godine ovom dionicom prođe oko dva milijuna putnika i dva i pol milijuna tona robe.

Kako je ranije najavljeno, građani BiH i gospodarstvenici dobit će moderan tunel. 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije