Tender za rekonstrukciju platoa Luke Brčko zatvara se 26. januara

09.01.2021. 10:06 / Izvor: Oslobođenje
Tender za rekonstrukciju platoa Luke Brčko zatvara se 26. januara

Tender za rekonstrukciju platoa na operativnoj obali u Javnom preduzeću Luka Brčko zatvara se 26. januara.

Tender za rekonstrukciju platoa na operativnoj obali u Javnom preduzeću Luka Brčko zatvara se 26. januara i njegovo zatvaranje značit će i zvaničan početak radova na rekon¬strukciji i revitalizaciji cijele Luke.

U narednih nekoliko dana se očekuje i objavljivanje tendera za nabavku lučke dizalice, a sve je osigurano sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

"Tender je raspisan na zvaničnoj internet-stranici BRD-a i to je samo jedna od nekoliko faza strateškog projekta modernizacije cijele Luke. Vidjet ćemo koliko će se ponuđača javiti", kazao nam je predsjednik Jedinice za implementaciju projekta Luka Brčko Pero Gudeljević.

Rekonstrukcija platoa trebala bi koštati oko 960 hiljada eura, dok bi nabavka lučke dizalice trebala koštati oko tri miliona eura. Cjelokupan projekat rekonstrukcije Luke iznosit će oko 10 miliona eura, za što je EBRD već osigurao kredima sredstva - 7 miliona eura kredita i 3 miliona eura nepovratnih sredstava, koji će biti utrošeni za nabavku dizalice.

Ovo je jedan od vitalnih projekata za cijelu privredu Brčkog, ali i velikog dijela drugih regija koje se oslanjaju na usluge Luke.

"Dizalice su stare više od 50 godina - jedna 52, a druga 53 i često su u kvaru, a otežan je i popravak, jer za njih više jednostavno nema ni rezervnih dijelova", kazao je Marinko Viljušić, direktor Luke Brčko.

Osim što Luka Brčko ima izuzetno staru opremu, postoje i drugi problemi zbog kojeg je ovo preduzeće prošle godine imalo velike gubitke. Zatvaranjem mosta prema Hrvatskoj, što je urađeno u januaru 2019. godine, gubitak Luke za necarinjenje roba iznosio je oko 340 hiljada KM. Umjesto planirane 184 hiljade tona tona robe, Luka je prošle godine pretovarila svega 125 tona tereta i time izgubila trećinu prihoda.

Problem čišćenja Save je trebao biti riješen kroz projekat Svjetske banke, ali je i taj projekat na čekanju.

Problem predstavlja i ograničena plovnost rijeke Save, posebno u dijelu od Brčkog do Beograda, koji je ključno odredište za optimalno funkcionisanje Luke. Postoji pet tačaka na ovoj dionici koje bi trebale biti riješene, a koje, prema ranije iznesenim procjenama iz Luke, ne bi koštale mnogo ukoliko bi se Srbija i BiH uspjele dogovoriti.

Tenderi za ostale radove - izgradnju novog kolosijeka sa željezničke stanice Brčko Novo do Luke, te izgradnju pruge unutar Luke i nove pristupne ceste - trebali bi biti objavljeni u prvom kvartalu 2021. godine, do kada bi trebala biti prilagođena prostornoplanska dokumentacija Brčko distrikta BiH.   

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije