Kolski most u Boljakovom Potoku: Uskoro početak eksproprijacije

Investicije / URBANIZAM

Kolski most u Boljakovom Potoku: Uskoro početak eksproprijacije

O projektu kolskog mosta od Boljakovog Potoka prema naselju Alipašino polje, koji je dio IX transverzale, se priča već dvadesetak godina, a u posljednjih nekoliko mjeseci ta tema se aktualizovala, odnosno dolaskom novog načelnika Semira Efendića na čelo Općine Novi Grad.

22.03.2013. 13:43 / Izvor: eKapija.ba

O projektu kolskog mosta od Boljakovog Potoka prema naselju Alipašino polje, koji je dio IX transverzale, priča se već dvadesetak godina. Ipak, dolaskom novog načelnika Semira Efendića na čelo Općine Novi Grad, ova tema se ponovo aktualizovala.

IX transferzala je, prema njegovim riječima, jedan od najvažnijih projekata za Općinu, jer izgradnjom mosta bi se spojila dva njena dijela. Na taj način bi se 40.000 stanovnika Boljakovog Potoka spojilo sa ostatkom općine.

"Kada je u pitanju izgradnja kolskog mosta, odmah nakon stupanja na dužnost u Općinu Novi Grad aktuelizirali smo tu priču, o kojoj se već duže govori. Nažalost, u proteklom periodu nije urađeno skoro ništa. Iako je postojao jedan projekat za izgradnju kolskog mosta, imovinsko-pravni odnosi nisu riješeni, kao što nije bila ni izdata urbanistička saglasnost za izgradnju tog mosta. Tada su samo organizirane brojne javne rasprave koje su se vrtile u krug", kazao je za ekapija.ba Semir Efendić.

Za rješavanje imovinsko- pravnih odnosa, Općina,  zajedno sa Zavodom za izgradnju Kantona Sarajevo, treba nabaviti tri miliona KM. Općina je također preuzela obavezu da finansira izradu idejnog projekta spajanja ulice Safeta Zajke sa IX transferzalom, nakon čega će Direkcija za puteve KS, po osnovu tog idejnog projekta, zatražiti urbanističku saglasnost.

"Nakon izdavanja urbanističke saglasnosti, koja bi se trebala desiti u naredni mjesec do dva, moći će se krenuti u proces eksproprijacije, odnosno u rješavanje imovinsko-pravnih odnosa", kazao je Efendić.

Jedan od objekata koji se nalazi na trasi budućeg mosta je i firma Energoinvest-Tvornica dalekovodnih stubova, koja će morati biti izmještena na drugu lokaciju.

"Menadžment ove firme je zainteresiran da, na zadovoljstvo firme, ali i Općine, pitanje imovinsko-pravnih odnosa bude riješeno, odnosno da se nađe zamjenska lokacija za izmještanje dijela ili cijele proizvodnje TDS-a. Još uvijek se razmatra odabir lokacije koja će najbolje odgovarati namjeni ove firme. Firma zbog transporta roba isključivo koristi željeznički saobraćaj, tako da će biti neophodno da se dio tvornice izmjesti na lokaciju u blizini željezničke pruge", objasnio je Efendić.

Efendić također smatra da neće biti problema pri rješavanju imovinsko- pravnih odnosa sa drugim objektima koji se nalaze na ovoj dionici.

"Na tom lokalitetu nalaze se tri pravna subjekta, sa kojima treba ići u proces eksproprijacije, dok sa četvrtim, čiji je vlasnik firma Željeznice F/BiH smatramo da nećemo imati problema oko postavljanja stubova. Olakšavajuća okolnost je što na toj dionici nema kuća. Interes za gradnjom u ovom konkretnom slučaju je javni, a korist za lokalnu, ali i širu društvenu zajednicu ogromna, tako da se i svi akteri u ovom procesu ponašaju u skladu s tim. Izgradnja ovog mosta i spajanje ulice Džemala Bijedića sa IX transverzalom, ujedno je i dodatna infrastrukturna vrijednost i bogatsvo koje će građani naše Općine uživati još jednim, ranije neplaniranim povezivanjem Novog Grada na Koridor Vc", ističe on.

Regulacioni plan za područje Alipašin Most još nije usvojen, ali IX transferzala je planirana Prostornim planom, a budući da se radi o infrastrukturnom objektu, most se može graditi i prije usvajanja regulacionog plana.

"Planirano je da se gradnja mosta nastavi, tamo dokle je dio IX transferzale izgrađen, dakle od ulice Džemala Bijedića, pa do ulice Safeta Zajke. To su spojne tačke", potvrdio nam je Efendić.

Projekat kolskog mosta je od životne važnosti kako za građane Boljakovog Potoka,  kojim će biti omogućena pješačka i kolska veza sa ostatkom općine, tako i za Općinu Novi Grad, kao i za cijelu mrežu saobraćajnica na području Kantona.

A.   Šulović

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije