Zasjedao Odbor za praćenje realizacije projekta brze ceste Goražde - Sarajevo

18.02.2021. 08:23 / Izvor: Fena
Zasjedao Odbor za praćenje realizacije projekta brze ceste Goražde - Sarajevo

Izmjene Odluke Vlade FBiH o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju prve faze brze ceste s ciljem cestovnog povezivanja Sarajeva i Goražda, prezentirane su danas na sastanku Odbora za praćenje realizacije.

Izmjene Odluke Vlade FBiH o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju prve faze brze ceste s ciljem cestovnog povezivanja Sarajeva i Goražda, prezentirane su danas na sastanku Odbora za praćenje realizacije ovog projekta kojem su prisustvovali i predstavnici JP Autoceste FBiH.  

Federalna Vlada odluku je usvojila na zahtjev JP Autoceste FBiH, a izmjena se odnosi na dužinu dionice koja sada umjesto ranije planiranih 13,7 km iznosi 18,4 km.

Predsjednica Odbora za praćenje realizacije projekta, premijerka BPK-a Aida Obuća, naglasila je da su izmjene zajedno inicirali Grad Goražde, BPK i JP Autoceste FBiH, što je Vlada FBiH podržala.

"Utvrdilo se da je prethodnim projektom bilo previđeno da cesta završava u nekoj slijepoj ulici i ne povezuje se s magistralnim putem M-20, zbog čega je traženo novo riješenje koje je iziskivalo dodatnih 4,7 km. Sada će se u skladu s pravilima struke izmjestiti saobraćaj iz užeg gradskog jezgra i raditi jedna zaobilaznica iznad grada te planirati još jedan tunel dužine 1.280 metara i u konačnici se spojiti na M - 20 što je tzv. sjeverna zaobilaznica oko Goražda i spajanje s putnim pravcem u Donjoj Sopotnici. To je bitno jer profil te ceste nije odgovarao prvobitnom rješenju", pojasnila je Obuća.

Dodala je da je je struka danas potvrdila da je novo riješenje bolje te da omogućuje punu saobraćajnu strategijsku povezanost Goražda na svim nivoima.

"Novo rješenje koje je podrazmujevalo nužno produženje trase brze ceste u urbanom dijelu Goražda za 4,7 km usklađeno je s državnom i federalnom strategijom i što je još značajnije, sav saobraćaj se više neće fokusirati u uže gradsko jezgro, već ćemo imati saobraćaj po evropskim standardima", istakla je ona.

Pojasnila je da je riječ o idejnim rješenjima vezanim za drugi LOT projekta koji se odnosi na projektovanje i izgradnju saobraćajnice brze ceste, sada u ukupnoj dužini od 18,4 km.

"Do polovine ove godine će se uraditi glavni projekat za 13,7 km što je prethodno bilo definirano odlukom Vlade FBiH o utvrđivanju javnog interesa, a do kraja godine u skladu s procedurama trebao bi biti završen projekat za cijelu dužinu od 18,4 km. Ohrabriuje da se paralelno izvode aktivnosti i na radovima na tunelu Hranjen i na projektovanju za nastavak ove saobraćajnice kojom će se zaokružiti kompletna putna komunikacija Sarajeva s Goraždem", istakla je Obuća.

Naglasila je da je i Vlada FBiH prepoznala značaj ovog projekta.

"Vlada FBiH ga u biti i finansira iz budžeta Federacije BiH.  Sredstva su planirana na kodu federalnog ministarstva prometa i komunikacija i do sada koliko mi je poznato nije bilo nikakvih smetnji kada je u pitanju finansiranje. I za projektovanje je već izdvojeno 1.200.000 KM", napomenula je.

Naglasila je da su u toku radovi na prvom LOT-u odnosno probijanju tunela Hranjen.

"Zaključno s 15. februarom, ukupno sa obje strane  iskopano je i podgrađeno 1.558 metara glavne tunelske cijevi i 1.442 servisne tunelske cijevi te četiri pješačke poprečne veze, poprečne veze za prolaz interventnih vozila i dvije parkirne niše. Na sjevernom portalu iz pravca Prače su se pojavili određeni problemi zbog pojave podzemnih voda i većeg vodostaja rijeke Čemernice što je bilo i očekivano zbog poplava i povećanja vodostaja svih rijeka. Trenutno su privremeno obustavljeni radovi kako bi se sanirala voda u tunelu, ali su radovi na južnom portalu nastavljeni i oni teku planiranim intenzitetom", precizirala je Obuća.

Podsjetila je da je izvođač radova, kompanija "Euroasfalt" početkom decembra prošle godine angažirao 30 stranih radnika s rukovodećim kadrom na poslovima iskopa i ugradnje primarne tunelske podgrade,  a za rukovodioca projekta angažirao je tunelskog inžinjera s velikim iskustvom na sličnim projektima što značajno poboljšava organizaciju rada na ovom projektu.

"Radovi napreduju dva plus dva metra odnosno četiri dnevno, što znači da se intenzitet povećao u odnosu na prethodni period što nam je bila intencija. Kao Odbor smo tražili da se poveća dnevni iskop tunela tako da je izvođač do pojave ovih problema s vodom to uspio s obje strane. Očekuje se da se do kraja ove sedmice taj problem s vodom riješi i da se nastave radovi i na sjevernoj strani", kazala je premijerka BPK-a Aida Obuća.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije