Dobnigg: Zabrinjavajuće je što 15,2 posto ljudi teško vraća kredite

23.07.2014. 10:20 / Izvor: Dnevni list
Dobnigg: Zabrinjavajuće je što 15,2 posto ljudi teško vraća kredite

Cijeneći odluku Upravnog odbora Raiffeisen Bank Internationala funkciju direktora ove banke kao novi poslovni izazov s velikim zadovoljstvom preuzeo je Karlheinz Dobnigg.

Dugogodišnji direktor Raiffeisen Banka d.d. Bosna i Hercegovina Michael Mueller preuzeo je funkciju generalnog direktora Raiffeisenbank Austria d.d. u Hrvatskoj. Cijeneći odluku Upravnog odbora Raiffeisen Bank Internationala funkciju direktora ove banke kao novi poslovni izazov s velikim zadovoljstvom preuzeo je Karlheinz Dobnigg.

"Želim istaknuti da mi je posebnu čast predstavljala višegodišnja suradnja s profesionalcem kakav je gospodin Michael Mueller. Naime, prestižna priznanja, ali i pozicija Banke na bh. tržištu govore o njegovim liderskim sposobnostima. Stoga se iskreno nadam da će se naša dosadašnja uspješna suradnja, u okviru zajedničkih projekata, nastaviti i u budućnosti", naglašava Drobnigg u intervjuu za Dnevni list.

Kako je raditi u BiH, u ovakvom poslovnom okruženju?

• Moji dojmovi vezani za BiH izuzetno su pozitivni. Naime, profesionalno okruženje u kojem radim je izuzetno afirmativno, čemu doprinose vrijedni i posvećeni ljudi. Ipak, neophodno je spomenuti i prirodne ljepote ove sredine, koje pružaju priliku za uživanje u slobodnim trenutcima, svakako predstavljajući dodatni motivirajući faktor. Također, želim istaknuti da sam izuzetno ponosan na činjenicu da je Raiffeisen banka uspjela postati lider na bh. tržištu.

Što će Vam biti prioriteti dok ste na čelu vodeće banke u zemlji?

• Na poziciji direktora Raiffeisen Banka d.d. BiH nastavit ću aktivno raditi na jačanju pozicije kompletne banke, ali i Raiffeisen grupacije u BiH. Naravno, zajedno sa svojim suradnicima djelovat ću u cilju unaprjeđenja poslovanja banke, pri čemu ćemo težiti tome da, prateći tržišne trendove i potrebe naših klijenata, pravodobno reagiramo i na taj način zadržimo kako rezultate, tako i dostignutu tržišnu poziciju.

Kako je Raiffeisen banka poslovala u posljednje vrijeme?

• Zadovoljni smo rezultatima poslovanja u protekloj godini, koja je za nas bila uspješna. U 2013. smo zadržali lidersku poziciju na bh. tržištu i s aktivom od 3,8 milijardi maraka smo i dalje najveća pojedinačna banka u BiH. Pored toga, brojke govore da smo ostvarili visok stupanj likvidnosti i profitabilnosti, čime smo stekli preduvjet za naše stabilno poslovanje u budućnosti. Nadalje, bili smo izuzetno aktivni u novom kreditiranju i plasirali više od milijardu maraka novih kredita, pružajući potporu kako građanima, tako i ekonomiji općenito. Pri tome dodatnu potvrdu ispravnosti naše poslovne strategije daju brojna priznanja kojima smo nagrađeni. Podsjećam, magazini Euromoney, EMEA Finance i Global Finance dodijelili su nam titulu najbolje banke u BiH, Sarajevska burza priznanje za uspješno brokersko poslovanje, a dobitnik smo i priznanja magazina Global Custodian za usluge skrbništva. Također, izabrani smo i za jednog od najpoželjnijih poslodavaca u BiH.

Bankarstvo u BiH i regiji nije Vam strano; tu ste već dulji niz godina. Koliko pratimo europske trendove? Koliko su banke harmonizirane sa svojim matičnim bankama?

• U nastojanju da što bolje odgovorimo očekivanjima naših klijenata, te zadovoljimo njihove potrebe kontinuirano pratimo tržišne trendove i istim se prilagođavamo. Tako smo, recimo, na rastući globalni trend korištenja interneta i pametnih telefona, prisutan na tržištu, a koji se odražava i na segment bankarskog poslovanja i očituje u uvođenju alternativnih servisa/usluga, odgovorili uvođenjem usluge Raiffeisen mobilno bankarstvo. Ovu uslugu, koja klijentima omogućava poslovanje s bankom putem mobilnog telefona, smo na tržište lansirali u drugoj polovini 2013. U skladu s navedenim, naš fokus će, i u razdoblju koje je pred nama, i dalje biti na elektronske kanale poslovanja, odnosno moderne kanale poslovanja s bankom – Raiffeisen NET servise.

Za bh. bankarski sektor kažu da je stabilan. Kako ga Vi ocjenjujete?

Smatram da je bankarski sektor najbolje organiziran i najzdraviji sektor u BiH. Međutim, bankarski sustav nije izolirani sustav i duboko je povezan s realnim sektorom. Stoga se banke, budući da su dio gospodarskog okruženja u kojem posluju, susreću s istim teškoćama kao i gospodarski sektor. U skladu s tim, neophodno je, u zajedničkom interesu, kreirati što uređeniji poslovni ambijent za sve subjekte. Pri tome prvenstveno mislim na učinkovitu regulativu koja je neophodna kako bi banke i dalje mogle davati maksimalan doprinos rastu i razvoju ekonomije u BiH. Stoga se nadam da će u razdoblju koje je pred nama doći do harmonizacije zakonskih rješenja i njihovog provođenja te do uvođenja novih zakona koji bi bankama, između ostalog, omogućili i uvođenje novih proizvoda/usluga. Pored toga, ovi zakoni predstavljali bi modernizaciju, te harmonizaciju bh. pravnog i regulatornog okvira banaka s EU legislativom.

Je li udio nekvalitetnih kredita i dalje najveći problem?

• Razina nekvalitetnih kredita u BiH je na kraju 2013. iznosila 15,2 posto što je zabrinjavajuće, unatoč činjenici da je lani je njihov rast bio skoro najmanji u regiji. Naime, pojednostavljeno rečeno – ukoliko ima 15 posto onih koji na vrijeme ne izmiruju svoje dugove, postavlja se pitanje kako će banka vratiti novac onima koji su joj isti povjerili. Stoga je naš prioritet uvijek biti stabilni kako bismo u svakom trenutku mogli odgovoriti na zahtjeve depozitara čije nam je povjerenje jako važno. Tome svakako doprinosi uređen proces naplate ovih kredita koji imamo i kod fizičkih osoba i kod pravnih subjekata, pri čemu nam je važno da realno i pravovremeno prepoznamo problem, jer je tako veća vjerojatnost da ćemo ga uspješno riješiti. U skladu s tim, klijente uvijek savjetujemo da nas što ranije obavijeste ako imaju poteškoće, te da na vrijeme predaju zahtjev za reprogramiranje kada mi interveniramo u smislu restrukturiranja. Za naplatu koristimo sva zakonska sredstva, ali uvijek prvenstveno idemo na dogovor s dužnikom, pokušavajući naći rješenje, na temelju kojeg dogovaramo novi otplatni plan, ukoliko je to moguće. Naravno, kada se rješenje ne može naći, onda pribjegavamo alternativnim izvorima naplate, kao i ostale banke. Maksimalno se trudimo naći način kako bismo sačuvali svoj novac i novac depozitara, a da pri tome ne oštetimo klijenta s poteškoćama u otplati kredita.

Koliko šteti bankarstvu regionalna gospodarska klima?

• Banke su dio gospodarskog okruženja u kojem posluju i ne mogu se promatrati odvojeno. S obzirom da nisu imune na teškoće s kojima se gospodarski sektor susreće, poslovno okruženje je isto za sve subjekte. Kao rezultat vrlo usporenog oporavka eurozone, u 2014., uz iznimno slab prvi kvartal te slabiju dinamiku oporavka u drugom kvartalu, naši analitičari su prognoze spustili s 1,5 posto na 1,2 u 2014.  u odnosu na prošlu godinu. Pri tome se ubrzan oporavak eurozone očekuje tek u drugoj polovici godine. Kad je riječ o regiji, poplave će, prvenstveno, imati negativan efekt na ekonomije Srbije i BiH koje u 2014. očekuje stagnacija. Ipak, smatram da bi proces rekonstrukcije u sljedećoj godini na neki način trebao biti stimulans za ekonomski rast i razvoj kroz povećanje ulaganja, privatne i javne potrošnje, oporavak građevinarstva, te naravno daljnji rast industrije i izvoza. Nadalje, kada je riječ o ekonomiji Hrvatske – ona ima značajne strukturalne probleme, stoga je, u tom smislu, teško govoriti o njezinom skorom oporavku. Prognoze govore da bi hrvatska ekonomija tek u 2015. godini trebala zabilježiti blagi rast od jedan posto nakon šest godina depresije.

Kakva su Vam predviđanja za kraj ove godine? Hoće li bh. banke uspjeti održati pozitivne rezultate poslovanja?

• Kako sam već istaknuo, kompletan tim Raiffeisen banke i ja ćemo i u budućnosti aktivno raditi na unaprjeđenju ponude za naše klijente, a u cilju što adekvatnijeg odgovora na njihove zahtjeve, potrebe i očekivanja. U skladu s tim, u fokusu će nam biti naša diversificirana i sveobuhvatna ponuda kako bismo klijentima omogućili da na jednom mjestu dobiju sve što je potrebno od jedne banke. Nadalje, u razdoblju koje je pred nama ćemo, i dalje, slijediti strategiju inovatora, kako bismo klijentima ponudili cjelovitu i kompletnu uslugu najviše razine kvalitete. Pored svega navedenog, nastavit ćemo djelovati u skladu s našom strategijom održivosti koja predstavlja ključnu komponentu naše poslovne politike. Stoga se iskreno nadam da će ovakav naš rad za ishod imati dobre poslovne rezultate kojima ćemo zadržati lidersku poziciju na bh. tržištu.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital