Mijenjaju navike

Amerikanci zbog inflacije sve manje troše

26.02.2023. 11:30 / Izvor: Agencije
amerika

Amerikanci jedva uspijevaju da podnesu cijene hrane koje ubrzano rastu, a manje kupuju ostale stvari kao što su igračke, garderoba i stvari za kuću, što postaje problem za prodavce, navodi Glas Amerike.

Amerikanci jedva uspijevaju da podnesu cijene hrane koje ubrzano rastu, a manje kupuju ostale stvari kao što su igračke, garderoba i stvari za kuću, što postaje problem za prodavce, navodi Glas Amerike.

Menadžeri jednog od najvećih prodajnih lanaca, Walmarta ali i ostalih, navode da Amerikanci mijenjaju kupovne navike i pokušavaju da nađu sniženja, uslijed najveće inflacije koja je pogodila ovu generaciju.

“U Walmartu, koji kao prodavnica ima najveće svjetske prihode, Amerikanci i dalje troše novac, ali više biraju i razmišljaju o tome šta će kupiti”, kaže globalni izvršni menadžer Doug McMillon, prenosi Reuters.

Više cijene hrane uticale su na prodaju električnih aparata, igračaka, kućnih aparata i garderobe u posljednjem kvartalu u Walmartu. McMillon vjeruje da će inflacija trajati kada su u pitanju i namirnice koje se kupuju ne bi li se odmah konzumirale i za one koje služe za kasniju upotrebu.

Hrana sve skuplja

Prosječne cijene hrane skočile su za 11,3 posto u januaru, u odnosu na prošlu godinu, objavilo je Ministarstvo za rad. To je gotovo pet posto više od cjelokupne inflacije, najviši skok zabilježen od sedamdesetih godina prošlog stoljeća, prenio je Glas Amerike.

“Inflacija kod cijena hrane se ne mijenja ni u jednoj kategoriji”, kaže američki izvršni direktor Walmarta John Furner.

Snažan rast cijena u ostalim kategorijama koje nisu hrana, natjerale su prodavnice kao što je Target da smanji cijene svega – od igračaka do elektronike.

Walmart može bolje da se izbori od ostalih prodavaca, smatraju investitori, jer osnovne životne namirnice čine najveći dio njihove prodaje, čak 56 posto.

U Targetu to je 20-ak posto, jer više prodaje stvari za opremanje doma, garderobu i kozmetiku.

Pad prodaje

Prodavci kućnih aparata i namještaja su pod velikim pritiskom, jer je prodaja stvari za opremanje doma i bašte, prošle godine činila samo 11 posto ukupne prodaje, što je pad od 2017. kada je bila 15 posto, prema Cardsiteu, koji prenosi podatke američkog Biroa za statistiku.

U maloprodajnom lancu Home Depot, kupci su trošili manje na proizvode za podove i krovove u posljednjem kvartalu, kaže glavni izvršni menadžer Edward Decker.

Kada je garderoba u pitanju, Wall Street će više podataka imati u martu, kada prodavci obuće i odjeće, kao što su Calls, Nordstrom i Victoria Seecret objave rezultate prvog kvartala.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital