REVIZIJA UČINKA POKAZALA
Institucije BiH voznim parkom ne upravljaju na efikasan i ekonomičan način
Revizija je provedena s ciljem da se ispita da li institucije BiH voznim parkom upravljaju na efikasan i ekonomičan način.
Ured za reviziju institucija Bosne i Hercegovine proveo je reviziju učinka na temu: "Upravljanje voznim parkom u institucijama Bosne i Hercegovine".
Revizija je provedena s ciljem da se ispita da li institucije BiH voznim parkom upravljaju na efikasan i ekonomičan način.
Revizija je provedena u skladu sa Zakonom o reviziji institucija BiH, Međunarodnim standardima vrhovnih revizionih institucija – ISSAI, INTOSAI smjernicama i metodologiji za rad revizije učinka vrhovnih revizionih institucija u BiH.
Nalazi revizije ukazuju na to da institucije BiH voznim parkom ne upravljaju na efikasan i ekonomičan način.
Doneseni propisi za upravljanje voznim parkom u institucijama BiH ne uređuju na jedinstven i sveobuhvatan način vozni park i kriterije za posjedovanje, nabavku i korištenje vozila.
Ne postoje podaci o ukupnom broju i vrstama vozila, niti je uspostavljeno praćenje primjene i efekata donesenih propisa.
Posljednji pravilnik Vijeća ministara BiH iz 2023. godine nije imao suštinskih izmjena kojima bi se unaprijedile uočene slabosti, a smanjio je transparentnost i kontrolu namjenske upotrebe vozila.
Pojedinačne institucije dosljedno ne poštuju postojeće propise niti svoje upravljanje voznim parkom temelje na analizama stanja i potreba s ciljem efikasnog iskorištenja postojećeg voznog parka i ekonomične upotrebe raspoloživih sredstava.
Na osnovu nalaza i zaključaka, koji potvrđuju da institucije BiH voznim parkom ne upravljaju na efikasan i ekonomičan način, Ured za reviziju je formulisao preporuke kojim bi se sistem mogao unaprijediti i doprinijeti većem nivou javne odgovornosti kod korištenja javnih sredstava.
Iz prethodnog grafikona je vidljivo da najniže troškove održavanja po prijeđenom kilometru imaju APP i SIPA, a MFT najveće i to je jedan od nalaza revizije.
Utvrđeno je da institucije BiH kasne u donošenju i predlaganju internih propisa, odstupaju od propisanog u stanju voznog parka kako po pitanju broja, tako i klase i prava na korištenje.
Institucije planiranje nabavki vozila ne zasnivaju na dokumentovanim analizama potreba, postojećeg stanja voznog parka, s ciljem najefikasnijeg i najekonomičnijeg korištenja javnih sredstava.
Također, institucije nemaju praksu analiziranja troškova održavanja voznog parka s ciljem opravdanosti daljih ulaganja u vozila, a ni prodaja vozila se ne zasniva na sveobuhvatnim analizama stanja voznog parka i jasnom definisanju prioriteta vozila za prodaju.
Opće preporuke su upućene Vijeću ministara BiH, Ministarstvu finansija i trezora BiH i institucijama BiH koje su bile predmetom ove revizije.
Ured za reviziju je, u skladu s odredbama Zakona o reviziji institucija BiH, dostavio Nacrt izvještaja institucijama koje su bile obuhvaćene provedenom revizijom.
Ovim institucijama, prema Zakonu, je ostavljena mogućnost da daju svoje komentare i primjedbe na Nacrt izvještaja.
U predviđenom roku niti jedna institucija nije dostavila komentare i primjedbe na Nacrt.
Na osnovu nalaza i zaključaka, Ured za reviziju je formulisao preporuke koje su upućene Vijeću ministara, Ministarstvu finansija i trezora i institucijama iz uzorka.
Preporuka Vijeću ministara BiH
• Unaprijediti propise s ciljem sveobuhvatnog, jedinstvenog, ekonomičnog upravljanja i namjenskog korištenja vozila.
Preporuke Ministarstvu finansija i trezora
• MFT kao odgovorni predlagač Pravilnika iz 2014. i Pravilnika iz 2023, dužan je da uspostavi praćenje i analizu primjene i efekata istih, o istom redovno izvještava Vijeće ministara i daje prijedloge mjera na unapređenju.
• Unaprijediti proces analize zahtjeva za budžet koji se tiču nabavke novih vozila.
• Osigurati jednoobrazno evidentiranje vozila kroz modul osnovnih sredstava i lako dostupne podatke o broju, vrstama, kategorijama, klasama, vrijednosti i starosti vozila po institucijama i ukupno za sve institucije BiH.
Preporuke institucijama iz uzorka
• Institucije BiH trebaju blagovremeno preduzimati aktivnosti usklađivanja internih propisa s važećim propisima koji se tiču upravljanja voznim parkom.
• Institucije trebaju preduzeti aktivnosti koje će osigurati da nemaju više vozila od propisanog.
• Redovno evidentirati, pratiti i analizirati stanje i troškove voznog parka.Unapređenje upravljanja voznim parkom, kroz implementaciju preporuka, će doprinijeti unapređenju nivoa javne odgovornosti kod korištenja javnih sredstava i stvaranju pretpostavki za realizaciju Ciljeva održivog razvoja.
Sveobuhvatne informacije o nalazima do kojih se došlo, zaključcima i preporukama ove revizije mogu se naći u kompletnom izvještaju koji je dostupan na web stranici Ureda za reviziju institucija BiH.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.