Produktivnost raste s poštovanjem

Izazovi lidera: Učinkoviti savjeti kako možete "podići" moral i motivaciju tima

30.04.2024. 11:37 / Izvor: Akta.ba
Leadership

Kako visoki moral i pozitivna motivacija mogu koristiti vašem poslovanju?

Moral je pojam koji bi se najbolje mogao povezati s riječju "pouzdanje".

Moral je jedan od najvažnijih elemenata u poslovnom svijetu, a vlasnici kompanija, lideri, uvijek bi trebali nastojati da što više podižu moral zaposlenima. 

Ako ste vlasnik kompanije i/ili lider, možete koristiti seminare, kurseve obuke i podučavanje poslovnog menadžmenta kako biste otkrili najbolje načine da "podignete" svoje zaposlenike.

Zašto moral treba biti glavni prioritet?

Visok moral jednak je niskoj fluktuaciji

Jedan od glavnih razloga zašto bi lider trebalo da stavi moral zaposlenih na najviši prioritet je fluktuacija.

Nizak moral zaposlenih je razlog zašto mnogi ljudi napuštaju posao. Zaposleni ne cijene da se prema njima postupa grubo ili indiferentno (tj. kao da su samo brojke). Ti zaposleni će vjerovatno izaći kroz vrata kada dožive priznanje iz drugog izvora.

Produktivnost raste s poštovanjem

Drugi razlog da se osigura da je moral zaposlenih visok je produktivnost. Prodavci, mehaničari, radnici na montaži, menadžeri, pa čak i blagajnici imaju tendenciju da rade više na svom poslu ako imaju visok moral.

Drugim riječima, prodajni brojevi se obično povećavaju ako su ljudi koji guraju proizvode zadovoljni.

Moral se prenosi na kupce/klijente

Moral zaposlenih se uvijek prelijeva na kupce/klijente. To je dio ljudske prirode, pa čak ni naizgled najveseliji zaposlenik možda neće moći izbjeći pokazivanje posljedica niskog morala.

Stoga će zaposlenici koji imaju nizak moral i nisko samopoštovanje projicirati negativnost na svoje klijente.

Ta negativnost može uništiti poslovne operacije.

Pozitivan sveukupni moral podiže imidž kompanije

Konačno, pozitivan ukupni moral podiže imidž cijele kompanije. Motivacija i sreća su zarazni elementi koji mogu promijeniti cijelu atmosferu. Poslovanje s visokim moralom i pozitivnim imidžom vjerojatnije će dovesti novu klijentelu.

Jedan od načina da se promovira pozitivan, jedinstven imidž je i korištenje brendirane odjeće/uniformi. Imidž kompanije počinje od zaposlenih, pa je važno pomoći zaposlenima da izgledaju i osjećaju se profesionalno.

Vlasnik kompanije može koristiti brojne strategije za podizanje morala svojih zaposlenika kako bi posao učinio produktivnijim.

Osim toga, veća je vjerovatnoća da će zaposleni ostati na svom poslu ako su sretni i osjećaju da su važni.

Promjena ima ali još treba raditi na poboljšanju uslova rada i rehumanzaciji poslova

Iako je u proteklih 100 godina došlo do značajnih poboljšanja uslova rada širom svijeta, posebno u okviru ekonomije znanja, taj "posao" još nije završen.

Uzmite u obzir da čak i kvalificirani radnici — koji su nedavno imali koristi od višeg nivoa slobode i fleksibilnosti, da ne spominjemo pristup smislenim poslovima i karijerama, i poslodavci koji izražavaju namjeru da poboljšaju zdravlje i dobrobit radnika — pate od hroničnog niskog angažmana i nivoa produktivnosti, dok stres i sagorijevanje nastavljaju da rastu.

Dodajte tome pritiske ekonomske neizvjesnosti i potencijalne recesije, prijetnju da će umjetna inteligencija automatizirati poslove i vještine i narušiti čitave industrije, te osjećaj klonulosti i usamljenosti koji sve više prožima radna iskustva mnogih, a ukupna slika je prilično sumorna. 

Ipak, nikada nije bilo bolje vrijeme za rehumanizaciju rada. To jest, u doba kada se veliki dio naših svakodnevnih interakcija s drugima (npr. klijentima, kolegama i šefovima, pa čak i supružnicima i djecom) svodi na sterilnu tehnološku razmjenu, dok se čini da su naše karijere optimizirane za efikasnost, nije iznenađujuće da se mnogi radnici osjećaju lišeno svoje kreativnosti, radoznalosti i humanosti.

Implikacije? Ako želite da se takmičite za talenat i stvorite zaista privlačno okruženje u svom timu i organizaciji, u kojem ljudi napreduju i ističu se, morate im pomoći da ponovo otkriju ljudske (i humane) kvalitete koje čine posao više od posla.

Ovo je posebno kritično za one koji upravljaju ljudima, s metaanalitičkim studijama koje pokazuju da se oko 30% do 40% varijabilnosti u timskom moralu, performansama i kritičnom organizacijskom ponašanju (i dobrom i lošem) može objasniti onim što menadžeri i lideri uradi.

Jednostavno rečeno: šefovi igraju ključnu ulogu koja utiče na dobrobit i uspjeh timova. Ne nedostaje istorijskih primjera koji bi ilustrirali ovaj dosljedan nalaz istraživanja: od izgradnje nacije Katarine Velike, do rekordnog Manchester Uniteda Sir Alexa Fergusona, do radikalne transformacije Microsofta od strane Satye Nadele, učinkovita saradnja među ljudima je dramatično poboljšana učinkovitim vodstvom.

Uz to, tu su i tri potencijalna područja djelovanja za menadžere i lidere koji žele poboljšati moral, dobrobit i učinak svog tima, posebno u teškim ili neizvjesnim vremenima.

U bilo kojoj organizaciji, nivo energije i outputa se razlikuje unutar i među pojedincima. Isti zaposlenik može biti visoko produktivan jedne godine i neproduktivan sljedeće.

U prisustvu nepovoljnih okolnosti (npr. ekonomska kriza, politička nestabilnost, globalna pandemija, itd.) Pad morala i učinka su vjerovatni u mnogim timovima.

Stoga bi se menadžeri i vođe ljudi trebali fokusirati na revitalizaciju svojih timova, što je u osnovi ponovno stimuliranje i motiviranje ljudi. Dobar način da se to postigne je da počnete s razlogom, u skladu s idejom da je kritični aspekt vodstva "upravljanje značenjem".

Ljudi žude za smislom, a lideri su u dobroj poziciji da oblikuju značenje, pomažući nam da shvatimo svijet.

Najvažniji zadatak je naglasiti — često — zašto je važan posao koji tim radi. Čak i u teškim ekonomskim uslovima, većina ljudi ima alternativne opcije za svoju karijeru, što dovodi do sumnje i neizvjesnosti oko toga gdje ići, šta dalje i kako odlučiti.

Kada lideri pomažu ljudima da se sjete i prihvate zašto, vjerojatnije je da će vjerovati da su važni za uspjeh ciljeva kompanije.

Ovo daje energiju i može učiniti da se ljudi osjećaju ponovo punim energije. Jedan od načina da to učinite je da slavite prošla dostignuća i povežete ih sa budućim ciljevima i uspjesima.

Naglasite društvene veze među članovima tima i podsjetite članove tima na njihovu zajedničku povijest i prošle izazove, kako biste im pomogli da se osjećaju povezani jedni s drugima i s misijom tima.

Šta možete učiniti?

Naglasite i ponovo naglasite svrhu tima ili organizacije. Pitajte ljude šta im je važno, do čega im je zaista stalo/u šta vjeruju.

Zamolite ljude da opišu kako ono što rade (njihova uloga) utiče na tim i na kraju na kupce (ili one koje opslužuje rad organizacije)

Pozovite ljude da kažu šta dobijaju jedni od drugih — šta cijene u zajedničkom radu.

Kako da popravite stanje na bolje?

Ovdje se radi o korištenju moći vodstva za liječenje postojećih i prošlih rana, vraćanje blagostanja i rješavanje ljudskih, a ne poslovnih problema.

Svi ljudski odnosi su podložni raspadu zbog nesporazuma, neslaganja, sukoba i neuspjeha. Pametni lideri pomažu svojim timovima da uče iz neuspjeha i pretvaraju ih u vrijedne lekcije.

Da biste to postigli, ranjivost ide daleko, omogućavajući psihološku sigurnost i iskrenost u vašem timu. Budite otvoreni, transparentni, iskreni i samokritični, a sve u interesu podsticanja otvorenog dijaloga i ujedinjenja tima u cilju saradnje i napretka.

Jedan od najboljih načina za procjenu svog talenta za liderstvo je ispitivanje omjera loših i dobrih vijesti koje primate kao menadžer ili vođa: ako je niži od 2 do 5, vjerovatno imate prostora za napredak.

Šta još možete učiniti da popravite radnu atmosferu?

Predložite svom timu da svi pogledate neke od njihovih nedavnih borbi/kvarova. Identifikujte jednu ili dvije koje se ističu po važnosti ili koje su jednostavno dovoljno skorašnje da bi bile pogodne za iskren razgovor.

Zatim, zamolite svaku osobu da razmotri šta je uradila ili propustila da uradi, što je na neki manji ili veći način moglo odigrati ulogu u "slomu".

Slušajte, razumite, oprostite, ponovo se posvetite.

Ponovno fokusiranje

Pomozite svom timu da se ponovo fokusira tako što ćete članove tima uskladiti sa ključnim prioritetima. Zapamtite da je manje više, posebno kada su timovi umorni i umorni.

Također zapamtite da nikada ne možete pretjerano komunicirati, dok je nedovoljno komuniciranje lakše nego što mislite i glavni je uzrok većine timskih problema. Konkretno, izbjegavanje teških razgovora i izbjegavanje sukoba su sigurni načini da se osigura gori konflikt u budućnosti.

Razmislite o tome da završite svaku godinu (ili započnete novu) sa jasnom sesijom strategije, usklađujući ljude oko ključnih ciljeva i planova izvršenja.

Zapamtite da se strategija jednako odnosi na odlučivanje šta ne raditi, koliko i na ono što treba učiniti.

Vaš ključni cilj bi trebao biti osigurati da svi razumiju šta, zašto i kako, da ih uzbudite zbog toga što su u autobusu, odlaska na primamljivo odredište i odigraju svoju ulogu da pomognu svima da zajedno postignu izazovne ciljeve. Na ovaj način, putovanje može biti čak i prijatno.

Šta možete učiniti da vratite fokus tima?

Postavite svom timu sljedeća pitanja: Šta možemo učiniti bolje? Šta možemo pustiti? Važno je ono što je zaista bitno za postizanje posla za koji zaista vjerujemo.

Završno razmatranje se odnosi na vas… ne kao menadžera, već kao čovjeka. Baš kao u avionu, dobili smo instrukcije da stavimo maske za kiseonik prije nego što možemo pomoći drugima, prvo moramo pomoći sebi.

Vaša sposobnost da date energiju svom timu ovisit će o tome možete li sami ostati pri zdravoj pameti, smireni i puni energije.

Ne postoji zamjena za rad na vlastitom zdravlju, a upravljanje sobom je kritičan preduvjet za upravljanje drugima.

U tom smislu, najgora greška vodstva koju možete napraviti je da svom timu date prioritet u odnosu na sebe, jer samo kada se možete revitalizirati, popraviti i preusmjeriti, moći ćete pomoći svojim ljudima da slijede njihov primjer.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera