Vodite se (svojim) primjerom

10 načina da "popravite" toksično radno okruženje

09.05.2024. 10:55 / Izvor: Akta.ba
radno okruženje

Okruženje na radnom mjestu može se promijeniti kada se zaposleni osjećaju sigurno, poštovani i saslušani.

Primarni uzrok toksičnog radnog okruženja je loše vodstvo.

Otprilike jedna trećina zaposlenih koji rade u toksičnom okruženju plaši se išta reći o tome jer se boje da će biti izopćeni ili otpušteni.

Nezadovoljni radnici su manje produktivni, prave više grešaka i koštaju kompanije više novca. Bilo da se radi o otklanjanju grešaka ili zapošljavanju i obuci novih zaposlenika zbog velike fluktuacije, preduzeća na kraju gube u svakom smislu.

Međutim, sa otvorenom komunikacijom i istinskom pažnjom, kompanije mogu lako preokrenuti stvari za dobrobit svojih zaposlenih i njihove krajnje rezultate.

Šta je toksično radno okruženje?

Prije nego što znate kako popraviti toksično radno okruženje, prvo potražite znakove upozorenja:

  • Postoje li pojedinci unutar kompanije koje učestvuju u nasilničkom ponašanju, isključivanju ili favoriziranju?
  • Da li loša komunikacija i nerealno opterećenje stvaraju stres, bolest i umor među zaposlenima?
  • Postoji li osjećaj da su zaposleni zatvoreni, uznemireni ili uplašeni ili često traže slobodne dane zbog bolesti ili često kasne?
  • Da li su uslovi rada nesigurni ili se od zaposlenih traži da rade nemoralne ili opasne poslove?
  • Da li postoje štetne diskriminatorne politike ili razlike u platama koje stvaraju podjele?
  • Da li menadžment ignoriše brige svog tima?

Možda postoji više destruktivnih, temeljnih problema, ali ovo su najočigledniji znakovi toksičnog okruženja na radnom mjestu. Kada se identifikuju, važno je djelovati.

Nemiri u radnom okruženju mogu brzo eskalirati. Nakon što identifikujete faktore koji doprinose toksičnom radnom okruženju, možete ga popraviti izgradnjom povjerenja između lidera i zaposlenih. Da bi to učinili, važno je da menadžment ili rukovodioci sami daju primjer.

Razumijevanje kako popraviti toksično radno okruženje je ključno da utiče na stvarnu promjenu u vašoj organizaciji. Evo deset metoda za popravljanje toksičnog radnog okruženja i izgradnju pozitivnijeg radnog okruženja:

Angažirajte se sa zaposlenima na pozitivne načine

Imajte pozitivno prisustvo. Ne sjedite stalno zaključani u svojoj kancelariji. Obavijestite svoje zaposlenike da se ne postavljate na pijedestal tako što ćete se redovno sarađivati ​​s njima tokom dana.

Stvorite siguran prostor za zdrave diskusije

Emocionalna inteligencija je ključ svake odlične veze i poslovnog odnosa. Stvorite odličnu atmosferu za komunikaciju. Ostavite otvorena vrata zaposlenima da izraze zabrinutost ili postavljaju pitanja bez straha od ismijavanja ili gubitka posla.

Vodite se (svojim) primjerom

Budite spremni da podučavate zaposlene procedurama i politikama tako što ćete ih živeti. Lideri koji vode svojim primjerom stvaraju povoljniju atmosferu na radnom mjestu.

Izrazite zahvalnost za svoje članove osoblja

Pokažite zahvalnost i priznanje svom osoblju tamo gdje je to potrebno. Dajte im do znanja da su vrijedni i bez njih bi kompanija propala. Budite iskreni i istaknite konkretne stvari u kojima uspijevaju.

Iskoristite jedinstvene snage svakog člana tima

Uzmite u obzir vještine svake osobe dodjeljivanjem projekata ili timova koji će im dati priliku da zablistaju i iskoriste svoje snage najbolje što mogu.

Pokažite poštovanje prema potrebama zaposlenih

Poštujte granice i potrebe svake osobe bilo da je slobodno vrijeme za vjerski praznik ili da im dozvolite da komuniciraju o problemu ljudskih resursa.

Dajte konstruktivne oblike kritike

Trenirajte na konstruktivan i podržavajući način. Postavljajte snažna pitanja koja im pomažu da formuliraju nove načine rada ako nešto ne funkcionira i podržavaju njihov individualni rast i potencijal za posao.

Uspostavite i održavajte standard poštenja

Budite fer prema svim zaposlenima. Tretirajte sve svoje zaposlenike s poštovanjem i jednakošću. Poštujte njihovu različitost i individualizam.

Omogućite mogućnosti za inkluzivno povezivanje tima

Stvorite drugarstvo između zaposlenih i lidera kroz socijalizaciju i dijeljenje. Na primjer, organizirajte sedmični ili mjesečni događaj sa, na primjer, nekom catering kompanijom koja će donijeti doručak i kafu vašim uposlenicima što je podsticaj za udobno i komunikativno okruženje na radnom mjestu.

Dozvolite članovima tima da "posjeduju" svoje uloge i učinak

Dajte svojim zaposlenicima slobodu i fleksibilnost da donose odluke koje najbolje odgovaraju njihovim projektima ili radnim ciljevima. U razumnom smislu, ova autonomija će pomoći u izgradnji povjerenja i učiniti da se zaposleni osjećaju sigurnije i cijenjenije.

Uzroci toksičnosti i neprijateljstva na radnom mjestu općenito su povezani s negativnim stavovima među zaposlenima u vezi sa procedurama upravljanja. Okruženje na radnom mjestu može se promijeniti kada se zaposleni osjećaju sigurno, poštovani i saslušani.

Iako su ovi prijedlozi samo vrh ledenog brijega, mogu vam pomoći i inspirirati vas da budete promjena koja je potrebna vašim kolegama iz tima kako bi popravili toksično radno okruženje.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera