Greške su normalne

Greške koje bismo trebali izbjeći prilikom napuštanja poslodavca

24.01.2023. 10:34 / Izvor: Akta.ba
davanje otkaza

Davanje otkaza svrstava se među najstresnije događaje u životu, stoga je sasvim prirodno osjećati tjeskobu i strah.

Davanje otkaza svrstava se među najstresnije događaje u životu, stoga je sasvim prirodno osjećati tjeskobu i strah. I praviti greške koje u normalnim okolnostima ne bismo učinili.

Ako ste poput mnogih u novu godinu ušli 'opremljeni' čitavim nizom novogodišnjih odluka, postoje sasvim dobre šanse da se barem jedan manji dio njih odnosi na vašu karijeru. Možda ste konačno skupili hrabrosti za razgovor s šefom o povećanju plaće. Ili ste, pak, naumili upisati edukaciju kojom ćete unaprijediti vaše vještine i steći nova znanja. A možda ste, nakon poduljeg promišljanja i 'vaganja' svih raspoloživih opcija, čvrsto odlučili kako je stiglo vrijeme za pronalazak novog (i boljeg) posla.

Neovisno o tome zbog kojih razloga ste nakanili dati otkaz, potrudite se da rastanak prođe u najboljem mogućem redu. Osim što ćete se osjećati bolje ako otkazni rok odradite bez trzavica i zle krvi, na taj način će vaši uskoro bivši kolege i šef, biti skloniji za vas napisati pismo preporuke.

Kako biste se s nekadašnjim poslodavcem razišli sa stiskom ruke i bez zamjeranja, izbjegnite sljedeće greške, piše monster.

Davanje otkaza niste najavili na vrijeme

Pronašli ste novi posao, dogovorili ste datum početka rada, ali o svemu tome niste obavijestili poslodavca kojeg napuštate. Ne zvuči baš korektno, zar ne? Prilikom promjene posla, uobičajeno je odrađivanje otkaznog roka, a njemu uvijek prethodi otvoren i pravovremen razgovor sa šefom o odluci koju ste donijeli. Na taj način vaša tvrtka ima sasvim dovoljno vremena kako bi pronašla odgovarajuću zamjenu za vas, a vi preostalo vrijeme u kompaniji možete provesti 'u miru'.

Niste ponudili nikakvu podršku osobi koja će vas naslijediti

Jedna od najboljih stvari koje možete učiniti prije nego što napustite posao jest ponuditi mentoriranje osobe koja će vas zamijeniti. Ili, ako vaš nasljednik još nije pronađen, možete sastaviti šalabahter, odnosno 'paket dobrodošlice' s najvažnijim informacijama o poslu za koji ste bili zaduženi. Navedite projekte na kojima ste radili ili koje ste vodili, pripremite folder s dokumentima i uputama koje će novom kolegi olakšati prve dane na novom poslu. Ako vaš nasljednik počne raditi prije no što napustite tvrtku, ponudite da osobu osobno upoznate s klijentima koje će preuzeti od vas, kao i svim kolegama s kojima će raditi kada vas ne bude. 

Zadržali ste se predugo

Dio ljudi, iako su sami odlučili kako je došlo vrijeme za nove poslovne izazove, zna odugovlačiti s odlaskom iz tvrtke. No, unatoč vašim najboljim namjerama i želji da vašeg nasljednika što detaljnije upoznate s poslom, taj proces ne smije trajati predugo. Točan odgovor koliko bismo se trebali zadržati na poslu kojeg napuštamo ne postoji i zavisi od slučaja do slučaja. U pravilu se radi o nekoliko tjedana, odnosno o vremenu koje je potrebno da se posao prebaci na vašu zamjenu. Naravno, dosta toga zavisi i o datumu početka rada za novog poslodavca.

Kolegama ste najavili odlazak prije nego što ste to rekli vašem šefu

Ovo je pomalo zeznuto jer velik broj ljudi tokom vremena izgradi bliske odnose s kolegama s posla i nije neobično da odluku o odlasku iz tvrtke najprije žele podijeliti s njima. Međutim, pri tom je nužno biti oprezan. Ako tu informaciju prvo kažete kolegama, a ona do vašeg šefa dođe od nekog od njih umjesto od vas, "vaš će se šef osjećati nepoštivan, što bi moglo potkopati vašu sposobnost da dobijete dobru preporuku", kaže Marcelle Yaeger, direktorica tvrtke za karijerno savjetovanje Career Valet.

Izlazni razgovor koristite za obračune

Kakvi god bili vaši razlozi za napuštanje posla, nemojte izlazni razgovor s kolegama iz HR-a iskoristiti kako biste 'istresli dušu' te izvrijeđali šefa ili nekog od kolega s posla. Naravno, to ne znači da ne možete biti iskreni i otvoreni. Zauzmete uravnotežen pristup dijeljenjem stvari koje volite o tvrtki, uz neke konstruktivne kritike i povratne informacije o stvarima koje bi mogle biti bolje.

Ostavljanje osobnih datoteka na vašem radnom računalu

Vaša tvrtka posjeduje sve što se nalazi na vašoj poslovnoj e-pošti i radnom računalu, pa biste to mogli obrisati prije nego što odete. Očistite sve dokumente koji sadrže osjetljive podatke koje bi netko mogao upotrijebiti za krađu vašeg identiteta. Ne želite da takva informacija padne u ruke hakera.

Nemate opciju B

Velike praznine u našim životopisima, odnosno crne rupe između poslova, znaju poslati krivu poruku potencijalnim poslodavcima. I naštetiti našoj potrazi za poslom. Čak i ako mrzite svoje trenutno radno mjesto, pokušajte izdržati u njemu dovoljno dugo kako biste pronašli novi i bolji posao. 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera